Hej, Sagen er, at jeg overvejer at åbne en virksomhed. Jeg er lidt i tvivl om hvordan min virksomhed skal oprettes som. Da jeg er i RKI registeret og, skal til foged om ca. 2 uger. Jeg ejer intet og har intet likvid, og bliver formentlig erklæret insolvent. Da jeg muligvis kan låne penge fra venner, familie og måske banken, til at etablere min virksomhed, bliver jeg så i tvivl om hvilken virksomhedsforme den skal oprettes som. Jeg hælder mest til enkeltmandsvirksomhed og i mit navn. Der er også mulighed for at oprette det hos en kammerats navn, hvor jeg så bliver bestyrer. Virksomhedens i sig selv, vil ikke have nogen varelager, og det fleste af etableringsbudget vil blive brugt på lokalen, kasse, inventarer, indretning og skilte. Jeg vil selvfølgelig gerne betale mine kreditorer tilbage, og jeg håber også at få lavet en afdragsordning i de 6 mdr, Jeg er erklæret insolvent, således at de ikke behøver at komme efter mig efterfølgende. Spørgsmålet er så: kan jeg rolig, starte min virksomhed som enkeltmandsvirksomhed, mens jeg står i RKI og bliver erklæret insolvent? Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på`? også mht. De penge jeg skal låne af venner/familie. |
Jeg vil lige tillad mig at bumpe.