Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start en virksomhed, mens er i RKI og er insolvent.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Rigtig mange tak for svaret.

Ud fra det, du skriver, kan jeg se, at det vil være bedst, at mit firma registreres som en enkeltmandsvirksomhed, og at jeg allerede nu MOMS-registreres, selvom jeg ikke skønner, at der vil være indtægter i virksomheden på over 50.000 kr pr. år (ihvertfald ikke første år). Jeg har ikke gæld til det offentlige. Jeg er i fast arbejde, så vanskeligheder ift. selvstændig virksomhed og arbejdsløshed har jeg ikke. 

For at bevare min anonymitet kan jeg ikke skrive direkte, hvad mit firma kommer til at gå ud på, men der vil være tale om kursusvirksomhed og på sigt en bogudgivelse. Derudover regner jeg med også at skulle have en blog og tjene penge via Google Ads.

Jeg overvejer også at sælge produkter via en webshop. Her har jeg nogle spørgsmål ift. RKI-registrering. Jeg kan se, at du til en anden person i denne mailtråd har svaret, at det kan være vanskeligt at lave aftaler med NETS, når man står i RKI. Nu har NETS jo ansvaret for mange ting. Kan det lade sig gøre som RKI-registreret at have en forretning, hvor kunder kan betale med betalingskort?

Når jeg er registreret hos RKI, kan jeg naturligvis ikke købe på kredit. Jeg vil skulle have et varelager og betale leverandøren inden levering. Hvor meget går kreditorer efter at gøre udlæg i et varelager? Det, jeg overvejer at sælge, vil være importerede nicheprodukter i relation til min virksomheds brand og ikke nemt omsættelige varer.

Er der nogen udfordringer ift. RKI-registrering og muligheden for at importere? Der vil være tale om import fra et land udenfor EU

Med venlig hilsen
C

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06

Dankort aftale via nets vil være umuligt når du er i RKI vil jeg mene - der findes andre betalingsløsninger men om de forskellige indløsere checker RKI eller ikke tør jeg ikke sige - så det er en udfordring du nok skal løse hvis du skal registreres

Hvad kreditorer vælger i forhold til varelager er også rent gæt men hvis de ser du er aktiv og kan gætte du har haft penge til at købe varelager for, så er det givet også en mulig udfordring

Der bør ikke være problem med import hvis ikke din RKI omfatter skat/moms hvor selve registreringen jo kan ha den udfordring, at de så KAN kræve sikkerhed for momsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14

Carsten67:
kan jeg se, at det vil være bedst, at mit firma registreres som en enkeltmandsvirksomhed,

Det kan man ikke konkludere ud fra JH indlæg.

Af mange grunde bør man drive virksomhed fra et selskab med begrænset ansvar.

Du vil formentlig ikke ikke få problemer med at lave moms registrering hos Skat
for et selskab, da du ikke har gæld til dem.

Du bør igangsætte arbejde med at få afviklet din personlige gæld.

Det behøver ikke at være vanskeligt og der er mange fordele
ved at være personligt gældfri.

Tilmeldt 7. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:53

jeg har det samme spørgsmål, min virksomhed skal være blomsterkurser i mit lejede rækkehus, så har ikke de store udgifter og kan betale mine leverandører kontakt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51

du kan vælge mellem personlig virksomhed og selskab - lyder nu ikke som en stor risiko det du vil, så virksomhed er nok billigst og enklest - Se forskelle, fordele og ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

har du tidl kostet moms over 50.000 kr vil du kunne mødes af krav om sikkerhed. Du bør nok også starte med at tale med banken, for du skal ha et CVR nr tilknyttet til en bankkonto som NemKonto for at kunne håndtere moms retur feks (er krav til CVR) og din risiko er, at banken vil nægte det. Omvendt,, hvis du vil tjene penge så er det jo ikke normalt noget som bør genere en bank - men RKI kan være lidt af en showstopper i ny opstart desværre.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)