Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Vi" eller "Jeg" på hjemmesiden

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Fra  Nyborg Improvement Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er ved at starte en etmandsvirksomhed indenfor effektivisering af virksomheder og i den forbindelse er jeg ved at lave min hjemmeside. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skriver "vi" eller "jeg" når jeg omtaler virksomheden på hjemmesiden. fx "Vi hjælper Jer med at ..." eller "Jeg hjælper Jer med at...". Pt er der kun mig i virksomheden men med tiden håber jeg selvfølgelig at vi bliver flere. Hvad synes I?

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:01

Helt klart VI, det beskriver virksomheden som et Team der samarbejder, og når man bliver omtalt som VI, har/opnår man en større magt inden for den branche. Så helt klart VI fra min side af. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:08

når jeg beskriver mig selv skriver jeg , da jeg er selv

når man er ude hos kunde er vi 2 dig og mig altså ,

så man kan godt skrive vi når man samarbejder , men man er kun en person så beskrivelsen ville

jeg vil altid samarbejde så vi får begge det bedste samarbejde og du får den perfekte vare

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Greve
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:09

Jeg vil helt klart undgå at bruge "jeg", men det virker også lidt plat at bruge "vi" når det nu er en enkeltmandsvirksomhed

Jeg vil forslå at du så vidt det er muligt undgår vi/jeg og i stedet bruger firmanavnet. F.eks "Xxx hjælper jer med..."

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:30

Jeg er enig med Casper.
Brug en anden formulering end Jeg / vi. 

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Arbejder med salg til hverdag, og alt efter situationen, vil jeg så vidt muligt bruge du/i .

Selvfølgelig når du skal beskrive jer/dig, så ja.

Men alt andet du/i kunden er mere interesseret i hvad du kan gøre for dem frem for at høre dig rose dig selv.

Der er massere af firmaer som fortæller om hvor dygtige og smarte de er.-

Vi har alle de her kunder, vi har omsat for så meget, vi har verdens bedste.
-
DU får som alle vores andre glade kunder mulighed for... Produktet vil gøre DIN hverdag nemmere grundet ...

Hjælp kunden med at få sat tankerne igang, skab noget interesse, i stedet for en masse information med ord som alle andre også bruger.

Hvis du kun snakker om produktet som dit så forbliver det kun dit.

Held og lykke med det :)
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg.

Som jeg ser det, så siger man "vi" hvis man er flere og man siger "jeg" hvis man kun er sig selv. Hvis man tilbyder kunden en ydelse, hvor kunden aldrig kommer i kontakt med andre repræsentanter fra ens virksomhed, end een selv - så vil jeg mene, at "jeg" er ordet der skal bruges. 

At skrive "vi" når der ikke er flere, er i mine øjne lidt i samme boldgade som de, der har en enkeltmandsvirksomhed og kalder sig selv for "CEO", fordi det lyder godt. Naturligvis, så er det bare lidt mere plat at kalde sig CEO eller Direktør, når man kun er sig selv - og man i øvrigt bruger 99% af sin tid på f.eks. at være gartner, programmør, vinduespudser eller hvad man nu beskæftiger sig med.

Vi er 2 i HelpSoft - og selvom vores ejerbog og kontrakter med selskabet beskriver at vi er direktører, så kunne vi aldrig drømme om at putte det i vores signatur - når virkeligheden er, at vi er udviklere og sysadmins. Derfor, så synes jeg også bedre om at være ærlig og skrive "jeg kan hjælpe din virksomhed!" fremfor at være skitzofren og omtale sig selv i flertal Big Smile

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PS. Du, dig, din, dit, jer, jeres, eder og eders skrives med småt, medmindre de kommer lige efter et punktum. I, De, Dem og Deres skal være med stort begyndelsesbogstav, fordi de ellers kan forveksles med i, de, dem og deres.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 14:02

Medmindre du vil fremstå prætentiøs og uhæderlig, skal du bruge "jeg".

Du skal tiltale den enkelte læser med "du" og læserens firma som "I".

Altså: "Du har sikkert fået utallige tilbud fra andre firmaer, der sådan og sådan. Jeg tilbyder jer en løsning, hvor I i stedet sådan og sådan."

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:03

Hvis der kun er dig selv, ville jeg bruge jeg-formen. Det du har brandet på dig selv, beholder du hele livet, mens det du har brandet i virksomheden jo i sagens natur kun holder i dens levetid - og i den kontekst.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)