Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Vi" eller "Jeg" på hjemmesiden

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

... og så er det virkelig en dårlig ide helt at undlade at bruge "jeg" på hjemmesiden. Det bliver klinisk og upersonligt og svarer stort set til at tiltale kunden med "De".

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spørgsmålet er hvor meget du vil lyve.

Hvis du under "Om firmaet-xxx" skriver at der er flere personer ansat og der kun sidder dig, ja så er det jo bare løgn. Jeg synes personligt det virker mærkeligt at skrive "Vi" og så komme ind og læse om firmaet, og det så er en enmandsforretning.

Det er også mærkeligt at skrive "vi" og komme ind og læse om firmaet og så der ikke står hvor mange "vi" er.

Generelt er til tilhænger af man siger "jeg" om sig selv, og jeg kunne aldrig drømme om at skrive "vi" om en person, da det er en anelse uhæderligt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:01

Thomas Frost:

Spørgsmålet er hvor meget du vil lyve.

Hvis du under "Om firmaet-xxx" skriver at der er flere personer ansat og der kun sidder dig, ja så er det jo bare løgn. Jeg synes personligt det virker mærkeligt at skrive "Vi" og så komme ind og læse om firmaet, og det så er en enmandsforretning.

Det er også mærkeligt at skrive "vi" og komme ind og læse om firmaet og så der ikke står hvor mange "vi" er.

Generelt er til tilhænger af man siger "jeg" om sig selv, og jeg kunne aldrig drømme om at skrive "vi" om en person, da det er en anelse uhæderligt.

enig ærlighed kommer man længste med i verden Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 01:29

Jeg var i samme situation sidste uge, da jeg udarbejdede en brochure. Jeg endte med at bruge jeg. Det er mere troværdigt og jordnær og på den måde brander du dig selv.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 09:24

Ærlighed frem for alt...

Sjovt du lige bringer det op, for jeg har i det sidste stykke tid undret mig over hvor mange enkeltmandsvirksomheder der skriver "vi" og jeg synes slet, slet ikke det er i orden.

I mine øjne er det lidt falsk markedsføring, for folk tror de indgår aftaler med større firmaer, men nej..

Og så tænker jeg forresten: nogle vil nok bare opfatte det positivt at du kun er dig selv, mange sætter pris på den personlige kontakt, og den får man jo nemmere jo færre personer man skal forholde sig til.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:33

Mette Monty:
Sjovt du lige bringer det op, for jeg har i det sidste stykke tid undret mig over hvor mange enkeltmandsvirksomheder der skriver "vi" og jeg synes slet, slet ikke det er i orden.

Der kan da sagtens være - endda mange - ansatte i et enkeltmandsfirma! Enkeltmandsvirksomhed er bekrivelsen af ejerforholdet - ikke om der kun er en enkelt person i firmaet.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:38

Birte Andersen:
Der kan da sagtens være - endda mange - ansatte i et enkeltmandsfirma! Enkeltmandsvirksomhed er bekrivelsen af ejerforholdet - ikke om der kun er en enkelt person i firmaet.

Jeg tror ikke der menes den juridiske term, men det faktum at en virksomhed der kun består af en person kalder sig "vi".

Generelt kan man også meget bedre lave personlig branding hvis man stiller sig frem og skriver "jeg" om kompetencer, service osv.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 09:53

Som Thomas skriver så ja, jeg tænkte på firmaer hvor der kun er en person og altså ingen ansatte...

Beklager hvis det ikke var sådan helt korrekt og skabte forvirring

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 09:56

Jeg er af samme holdning som Jakob Bank - hvis du er helt alene i virksomheden, så skriv jeg. Men hvis du en gang imellem anvender freelancere/konsulenter, så ville jeg selvfølgelig skrive "vi".

Derudover - husk ikke at skriv "Jeg hjælper Jer" - men "Jeg hjælper jer". Jer er ikke med stort "J".

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære Pernille

Jeg vil sige det afhænger utroligt meget af det firma, som du er ved at opstarte - med fare for at komme til at lyde nedladende, så prøver jeg lige at forklare:

JEG: hvis det er et job for en mand, f.eks. massage du tilbyder - hvor du tager hjem til folk privat - så vil jeg helt sikkert anbefale dig at bruge jeg, da det her er vigtigt at have en "personlig" oplevelse af dig/firmaet...

VI:benytter du dig af en række underleverandører, for at kunne yde jobbet - f.eks. website, hvor du står for designet og du har en ekstern kollega/kammerat/firma til at stå for SEO og en tredje til at håndtere programmeringen...så vil jeg helt sikkert anbefale dig vi, selvom du kun har dig selv på lønningslisten. Og her ser jeg bestemt heller ingen fare i, at du under "om os" kun har én ansat. Ligeledes vil jeg faktisk anbefale dig, at bruge "vi" selvom du måske står for alt omkring websitet selv.

Samtidigt har vi/jeg også meget at gøre med hvilke kunder du har tænkt dig at henvende dig til - er det hr. og fru Danmark, hvor du skal hjælpe/rådgive dem personligt så vil jeg klart anbefale "jeg" - modsat, hvis dine kunder er større virksomheder, hvor jeg vil anbefale dig at bruge "vi" (selvfølgelig afhængig af din ydelse).

Endeligt, så vil jeg sige ang. "vi", udskift det gerne ofte med firma navnet - vælger du "jeg", så har firma navnet samme virkning, som "vi" - såfremt du ikke ligefrem har et firma navn der er dit privat navn...

venlig hilsen

Martin

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)