Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Vi" eller "Jeg" på hjemmesiden

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er betegnelsen for flere personer, så er der kun dig, i firmaet så er det rigtige at skrive jeg.

Personligt syntes jeg det viser at folk er uprofessionelle og tager deres egen virksomhed useriøst hvis de kalder sig vi, og kun er en. Og de gang jeg har set det, har jeg hoppet videre, for hvis de kan lyve og fordreje sandheden, på det område, hvad lyver og fordrejer de så sandheden om ved det produkt jeg køber???

Og skulle du som du selv siger, blive en person mere senere, ja så er det ikke sværer end at rette, Jeg og Mig, til os og vi.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:26

Det hele kommer lidt an på hvordan du udformer din virksomhed. Hvis du går meget op i at det er DIG der hjælper kunden, og du nærmest på den måde prøver at opbygge et "forhold" mellem dig og kunden, så vil jeg helt klart bruge jeg-formen.

Men jeg har nu generelt den holdning at man godt kan formulerer sig ud af "jeg" og "vi". 

Et eksempel:
"Vi vil ud fra dine behov lave det bedste produkt til dig som opfylder dine ønsker og behov" -> "Ud fra dine behov vil der blive fremstillet et produkt der på bedst mulige måde opfylder dine ønsker og behov" (måske et dårligt eksempel, men måske du forstår hvad jeg mener).

Ellers skader du jo heller ikke at bruge firmanavnet i stedet for vi eller jeg.Smile  

KOMPLET HJEMMESIDE FOR 2000 KR! - MED INDHOLD!

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:44

Jonas Hansen:
Men jeg har nu generelt den holdning at man godt kan formulerer sig ud af "jeg" og "vi". 

Det sender desværre bare et langt svagere budskab.

"Jeg garanterer personligt, at jeg altid udfører mit arbejde med 100% dedikation og faglig stolthed."
sælger langt bedre end
"Arbejdet udføres med indehaverens personlige garanti for 100% dedikation og faglig stolthed."

Det er også dårligt at erstatte "jeg" med firmanavnet.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)