Jeg har kunder som benytter TrustPilot og gør det på den "ægte" måde. Men det er også kunder som er blevet kontaktet, for at købe falske anmeldelser - og naturligvis var de fristet. Men ingen af dem har sagt ja.
Det kan findes ret kritisabelt, at anmeldelser har så høj værdi, når det er så nemt at betale sig til forfalskninger.
Som virksomhed har TrustPilot fået et imageknæk, som ikke er nemt at rette op. Hvis man samtidig ser på deres regnskabstal, så ser det ikke nemt ud.
De har fat i en rigtig god idé, men de skal dælme værne om deres produkt og har virkelig behov for imagepleje og det er her og nu.
Jeg synes faktisk, at Kontant laver et meget informativt program for den almene dansker... Måske ik for dem, som arbejder med nethandel, markedsføring mm, men mange almindelige mennesker ved slet ik, at der f.eks kan fuskes med anmeldelser, at at det faktisk foregår. Så derfor rammer programmet meget bredt, selvom niveauet ik er sindsyg højt...
Lykkebjerg:
DR for desværre kun 1 stjerne pga at de ikke har hele indslaget på deres web det stopper efter 22.39 så man for ikke afslutningen med.
Jamen programmet er kun 22.29 min? Så hvordan skulle de kunne vise mere online?
Troværdigheden har lidt et knæk. desværre, kommer aldrig til at benytte Trustpilot igen :/
Hvordan kan troværdigheden lide et knæk her? :) At de har en korrupt medarbejder er sort uheld. Og ham har de fyret...?
Og at der er folk derude som forsøger at snyde systemet kan vel umuligt komme bag på nogen? Har det ikke altid været sådan, med alt? :)
- 112.000 kunder, de finder en lille håndfuld med problemer, og maler fanden på væggen? Jesus?
Jeg synes at det var lidt tyndt at de brugte ham fra hjem.dk :) Han prøvede rigtigt at virke som en engel, men dumpede hårdt i min bog...
Umiddelbart så virker det som at der bliver arbejdet på sagen fra trustpilots side af... De har ikke bevidst været ude og snyde folk eller det der ligner.. :) Så det er en om'mer Kontant...! :)
Vh. Mehmet
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Og at der er folk derude som forsøger at snyde systemet kan vel umuligt komme bag på nogen? Har det ikke altid været sådan, med alt? :)
Umiddelbart så virker det som at der bliver arbejdet på sagen fra trustpilots side af... De har ikke bevidst været ude og snyde folk eller det der ligner.. :) Så det er en om'mer Kontant...! :)
Modsiger du ik dig selv lidt med ovenstående sætninger?
Og Kontant påstår da på intet tidspunkt, at Trustpilot gør noget forkert. De beviser blot, at der kan manipuleres med systemet, og at dette åbenbart foregår i stor stil. Det må da være noget, som er i den almene seers interesse at få at vide...
Hvordan kan troværdigheden lide et knæk her? :) At de har en korrupt medarbejder er sort uheld. Og ham har de fyret...?
Det afhjælper jo ikke befolknings generelle tillid, at man smider det sorte får ud. Det har kostet på deres image.
Mehmet Aslan:
Vel næppe et argument, at folk generelt snyder - og det burde vel heller ikke være tendens.
Mehmet Aslan:
Tjo, de har da også lidt at arbejde på, når det åbenbart er så nemt at få "gode" anmeldelser.
Hvis man kigger på indtjeningen i TrustPilot så ser det jo ikke umiddelbart ud til at være en fantastisk forretning, når man så rammes på sit image samtidig, så er der vist det, der mildest talt kan kaldes for en udfordring.
Jeg glæder mig til at se hvordan de håndterer det og deres "opdagelser". Min indstilling til TrustPilot er ret neutral, men synes dog det er ret åbenlyst at TrustPilot ihærdigt prøver at eliminere falske anmeldelser.
Er nu noget uenig i dette. Jeg ser ikke at de forsøger at eliminerer falske anmeldelser. Oplever tilgengæld gang på gang at de forsøger at please deres betalende kunder.
Jeg benyttede mig af Trustpilot for at prøve om det havde en effekt. Kort efter blev jeg ringet op af en konsulent fra Trustpilot som ville sælge mig et abonnement til dem og i denne salgstale fremhæver han mine muligheder, som betalende kunde, at jeg jo " altid bare kunne rykke de dårlige anmeldelser ned i bunden af siden, og selv oprette en masse profiler og skrive gode anmeldelser om mit firma. "
Siden da har Trustpilot været i dårligt lys hos mig, og anbefaler det ikke til nogle af mine kunder overhovedet.
Syntes at "Trust" værdien er faldet kraftigt for Trustpilot.
man burde lave et alternativ til trustpilot hvor man skulle bruge facebook login. det ville nok sortere nogle folk fra, men også gøre falske anmeldelser lettere at spotte
man burde lave et alternativ til trustpilot hvor man skulle bruge facebook login. det ville nok sortere nogle folk fra, men også gøre falske anmeldelser lettere at spotte
Som jeg forstod det så var det facebook profiler at der var brugt til at lave falske anmeldelser.
Man skulle lave et alternativ system, hvor man skal bruge ens nem-id for at logge ind! :)
- Det ville hjælpe gevaldigt..
Vh. Mehmet
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
DR for desværre kun 1 stjerne pga at de ikke har hele indslaget på deres web det stopper efter 22.39 så man for ikke afslutningen med.
Jamen programmet er kun 22.29 min? Så hvordan skulle de kunne vise mere online?
Det kan godt være men den sluttede hos mig midt i at direktøren fra trustpilot siger noget og der var ikke rulle tekster. Så jeg formoder at det hele ikke var med.
Men det kan være en fejl hos mig. Så et andet program bag efter og der var det hele med.