Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger investor

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

HrNielsen:

Mange tak. Men hvordan skal jeg formidle min plan, uden at andre stjæler min viden på området, som jeg går ud fra skal med i planen?

Man kan bede dem om at underskrive en NDA inden man præsenterer ideen, det kan være dyrt at hive dem i retten hvis de stjæler ideen, men i sidste ende vil du få medhold højst sandsynligt.

Alternativt kan man håbe på at de ikke stjæler ideen, fornylig læste jeg at de færreste er interesseret i andres ideer, så man skal nok ikke være så bange for at ideen bliver stjålet. I forvejen er din ide nok ved at blive udviklet et andet sted på jorden samtidig, så bare kom derudaf :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:47

Jeg mener, som de øvrige, at en forretningsplan er uundgåelig. Og budgetter kan du faktisk lave ret gode, selvom du ikke har fundet det rigtige sted.

Ring til ejendomsmæglere i de områder du er interesseret i og spørg hvad det typisk koster at leje egnede boliger, at forpagte et sted etc.

Undersøg lønniveauet, skatter, afgifter, priser på varer der skal bruges, el, vand, forsikringer etc. Du bliver nødt til at vise at du har helt styr på hvilke driftsomkostninger du vil have.

Undersøg også hvad det koster at bo på hostels i området, og vis hvilken belægningsgrad du skal have for at nå break even.

Der er rigtig mange tal du kan indhente bare med telefonen. Det har jeg før gjort når jeg har lavet en forretningsplan. Jeg har endda ringet til potentielle kunder og hørt hvad de vil betale for det jeg vil tilbyde, hvad der kan få dem til at skifte leverandør etc.

Du bliver nødt til at give potentielle investorer et konkret tal - hvor mange penge skal du bruge? 3-500.000 kr. er for løst. Det viser at du i virkeligheden ikke ved hvad du skal bruge. En investor vil sikkert tænke, hvornår ville du mon ringe og sige at du har brug for flere penge.

Held og lykke med projektet, det lyder spændende!

Mvh Carsten

Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  John Martinussen Skrevet kl. 20:00

Kære HrNielsen

Tillad mig at komme med en lettere flabet kommentar - jeg lover det bliver den sidste: Det er en tråd som denne, der bekræfter mig i MIN egen forretningsplan. (der er, at hjælpe iværksættere eller ongoing forretninger med at lave forretningsplaner)

Som andre Aminoer har skrevet, så skal du ikke kaste dig ud i at starte en virksomhed uden en forretningsplan - hverken for dine egne eller en business angels penge.

Hvis forretningsplanen er lavet ordentligt, så vil den give dig hele fundamentet for de første 18 måneder af din nye virksomheds liv. Du vil vide, hvad du SKAL gøre, hvad du KAN gøre, hvad du IKKE må gøre og hvad du SKAL passe på med at gøre. Den vil fortælle dig, hvordan du skal sælge, producere, distribuere, finansiere, lede og markedsføre din virksomhed. Den vil også fortælle dig, hvordan du skal stikke halen mellem benene og komme ud igen, hvis du har taget fejl.

Jeg sidder i øjeblikket og skriver på en forretningsplan til en håndværksvirksomhed med 28 medarbejdere og 18 millioner i omsætning. Virksomheden har eksisteret i 20 år og det er gået fint med ejerlederen ved roret. Han har aldrig haft en eneste plan på papir, men nu vil han gerne lave et vækstspring, hvor han har brug for finansiering. Banken siger, at han skal komme med en forretningsplan. Det har kostet den første time at forklare ham, hvad det er banken har bedt om.

Forretningsplanen vil ikke kun give ham adgang til hans ønskede finansiering. Den vil også udfordre ham på samtlige øvrige områder i hans virksomhed, herunder alt for dårlig arbejdsproces og dermed alt for lang kredit til hans debitorer, hvilket måske kunne have gjort det overflødigt for ham at gå i banken i det hele taget.

Hvis du tror på dit projekt, så skal du enten selv bruge tiden på at lave en forretningsplan eller få nogen til at hjælpe dig. Finansieringsbehov eller ej.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 03:41

En investor vil tjene penge. Du vil også tjene penge. Det gøres ikke uden en plan.

Det er en god ide at have forskellige versioner så man kan se hvad værste fald er og hvad bedste fald er.

Jeg ser typisk at man overvurderer sit salg og undervurderer sine omkostninger. Det bliver så desværre til en slem overraskelse for investor når det ikke lykkes.

Byg dit salg op med antal rum x en pris. Lav en belægnings % som du mener er realistisk og se hvad salget kan blive. Derefter kan du begynde at kigge på omkkostningerne og se om du kan holde dem under dit forventede salg. så kører det bare derudaf. Sidst kan du lave teksten når du har bevist for dig selv at du kan tjene penge.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:59

Hej, jamen sådanne udregninger har jeg skam allerede foretaget. Jeg har estimater på huslejen, vand og el. Jeg har regnet på belægningsgraden og kapacitet kontra pris pr. kunde. - Har backpacket meget i både høj- og lavsæsonen, så jeg baserer mine udregninger på de erfaringer.

Jeg har regnet lidt på opstartsgebyr, såsom køb af inventar mv. Senge og sengetøj, skabe, køkkengrej, toiletsager inkl. spejle, køleskab, mikroovn, tv, computere, telefon, forlængerledninger/stikdåser, rengøringsremedier, brandalarm, nøgler, stort spisebord, stole, planter til dekoration, en postkasse, kontorudstyr, håndklæder til leje/salg, ørepropper til salg, evt. maling og istandsættelse. Dertil kommer forudbetalt husleje, tilmelding af diverse booking sites, levering af varer (Morgenmad, rengøringsartikler, kontorartikler, sodavand og øl)

Jeg har dog ikke fået det hele koblet sammen. Men det kunne jeg snildt gøre. Spørgsmålet er blot, om den måde som jeg gør tingene på, er den rigtige. De har vel sikkert deres kodeks for, hvordan sådanne ting skal se ud, og den mindste afvigelse kan ødelægge mine muligheder.

Jeg kan godt forstå, at folk er så skeptiske overfor vandrehjemsbranchen, når de ikke kender den. Den er alt andet end udbredt i Danmark. - Der er nok ikke mange vandrehjemsejere fra Spanien, der sidder herinde på Amino. Men jeg har altså set utallige medium vandrehjem snildt hive 1000-1200 euro ind dagligt, hver dag, måned efter måned, stædigt. Og jeg kender ca. omkostningerne, og så kender jeg kneb, som kan gøre forretningen usandsynligt billig at drive. Jeg ved hvad en backpacker tænker, da jeg selv er backpacker. Og folk vil blive overrasket over hvor mange der er i Europa, og hvor god en forretning det er sydpå.

50 gæster om dagen á 20 euro (Normal belægning og pris i højsæsonen) = 1000 euro dagligt. + evt. tilkøb af håndklæder, ørepropper, øl/vand, ture.

Huslejen er 2500-3000 euro for et godt sted, 3500-4000 for et suverænt sted, med rigtig mange backpackere og turister (Malaga, Granada, Sevilla eller Cadiz f.eks.) - Har været alle stederne, så kender byerne og deres pulser. Ansatte behøver du ikke at betale, og de vil stadigvæk elske dig. There are secrets within this business! ;-)

Jeg tror, at grunden til, at mange holder sig fra vandrehjem er. at det kræver hårdt fysisk lortearbejde, selv når det hele kører og er startet perfekt op. - De fleste vil jo helst sidde og fede den foran computeren og ikke blive beskidte, når deres forretning er på plads, uden at røre sig for meget. - Men dem om det. :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)