Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejs jer for Dronningen eller kvit jeres folkevalgte poster!

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger Jon Frounberg:

Per Hedegaard:
Nej, du kan til enhver tid forlade rummet/fællesskabet"Danmark", men du må respektere rummet regler så længe du opholder dig i det, uanset om du er enig i de regler.

Syndes det er en meget farlig holdning der let gør Danmark til et fattigere land både åndeligt og materielt. Personliget har jeg lige set en af mine kammerater forlade landet fordi han ikke kunne leve under rummets regler da de forbød ham at leve sammen med sin kæreste. Jeg kan meget let om kort tid stå i samme situation. Jeg kender en del der har forladt "rummet" aka Danmark fordi vi laver tossede regler. De har alle uden undtagelse været nogen velfungerende unge mennesker som jeg i den grad tror vil bidrage til det samfund som de ender i. Jeg kender derudover flere der har samme tanker eller planer. Med den holdning så går vil det gå den helt forkerte vej. Et råd her fra så pak den holdning LANGT væk og stik den op et sted hvor solen ikke skinder hvis du ønsker at leve i et samfund der har råd til at tage sig af dem der er lidt mindre heldige i livet for dem der betaler for gildet gider som regl ikke leve under et sådan regime. Det du forslå er et flertalsdiktatur hvor der kun er plads til dem der indordner sig og ikke tænker anderledes. Dem der udvikler og forbedre et samfund er dem der tør stille spørgsmål og gå nye veje og du kan være 100% sikre på at de vil flytte når man bygger en samfundsmodel med den holdning du udviser. Det vil betyde 0 vækst, 0 udvikling og 0 nye ideer.

Som iværksætter burde du i den grad sætte pris på at du lever i et land hvor det er dem der ønskers ret at rejse sig for dronningen men dem af os der ønsker at lade være kan være belejligt forsinkede så vi slipper for at gøre det uden at optræde respektløst over for dem der insistere på at gøre det. Det er nemlig den samme ret til at have en anden holdning end andre i dette land du benytter når du hver dag tager beslutninger om hvordan du ønsker at drive din virksomhed eller skal et flertal i folketinget til at bestemme hvordan du skal drive din virksomhed? Begge dele benytter retten vi har i dette land til at leve vores liv som vi ser bedst uden unødig indblanding fra staten eller andre. Det er en ret der pt er under pres fra folk som dig Per men det er en ret som jeg mener alle (men især iværksættere) burde kæmpe for.  Når jeg ser at man kan finde denne pragmatiske løsning på det sammenstød mellem tradition og personlige overbevisninger så er det en af de ting der gør mig stolt af at bo i Danmark og være dansker desværre er det en følelse der er aftagende for tiden.

heldigvis rejste de sig i folketinget så ingen fare for kongehuset , så traditioner holdes ved lige http://www.b.dk/politiko/nye-ministre-rejste-sig-ikke-for-dronningen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:49 | Låst

Så bliver man beskyld for at have nazistiske holdninger og kan stikke dem et vist sted hen, bare fordi jeg siger at dronningen er statsoverhoved  og det må man respektere. Big Smile

Regler om bukke, neje og rejse sig for statsoverhovedet kender jeg ikke noget til og er egentlig også ligeglad med.

Jeg tror lige jeg forlader den her debat igen, den er vist ikke seriøs nok.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:56 | Låst

Per Hedegaard:

Så bliver man beskyld for at have nazistiske holdninger og kan stikke dem et vist sted hen, bare fordi jeg siger at dronningen er statsoverhoved  og det må man respektere. Big Smile

Regler om bukke, neje og rejse sig for statsoverhovedet kender jeg ikke noget til og er egentlig også ligeglad med.

Jeg tror lige jeg forlader den her debat igen, den er vist ikke seriøs nok.

selv om det ikke var mig den var til skrevet , jeg må erkende den påvirket min holdning , dette ødelagde da hele debatten , bare lidt sammenligning med de frygtelige lidelser fatter jeg ikke , men jeg vil i hvert fald ikke holde mig tilbage når sådanne holdninger siges , jeg tager kraftig afstand fra sådanne holdninger

jeg har set før i tråden vedr sammenligninger det burde i stedet anmeldes da dette overtræder reglerne på amino.dk lige som en fik en advarsler før i tråden med sammenligning tosser er denne her at karakter som de fleste vil sige er langt hårdere sammenligning

det var forkert måske at kommenterer for det overtræder sikkert reglerne det skrevet , det ligger i hvert fald ekstremt meget på kanten af reglerne , men nu er det ikke mig der bestemmer på forummet , men jeg kan godt regne ud disse ord nok ikke er de bedste at bruge i en debat

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:27 | Låst

Denne diskussion er ikke noget der kan ophidse mig, jeg har heldigvis andre ting at spekulere over Smile

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:38 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt føler jeg mig provokeret over at du mener at have ret til at bede en større del af den danske befolkning rejse fordi de ikke syndes det er ok at de hvert år skal betale bunker af penge til en familie fordi nogen af deres forfædre var direktorer i Danmark. Desuden mener du som jeg forstår det heller ikke at denne holdning skal repræsenteres i folketinget på trods af at den sandsynligvis har klangbund i langt over 10% af befolkningen men derimod at denne holdning er så forkert at den burde gøre at folk der besidder denne holdning ikke kan vælges. De eneste jeg kender som i den grad diskvalificere folk på grundlag af holdninger befinder sig på den mest ekstreme højre eller venstrefløj. Jeg mener at såvel den yderste højre som venstrefløj er nogle tåber men jeg går af princip ind for at både Johanne Smidt Nielsen og Pia Kjærsgård kan vælges selvom jeg helst så at der ikke var nogen der stemte på dem.

Per Hedegaard:

Jeg vil holde mig for fin til at lave sammenligner mellem nazisme og dine holdninger men jeg kommer med en lang række argumenter for hvorfor Danmark bliver fattigere når du og andre bringer dine holdninger til tovs som du ikke forholder dig til. Det er folk som dig der sikre at folk som mig ikke ville tage min kæreste med til Danmark hvis jeg måtte fordi at hun aldrig ville komme til at føle Danmark som sit hjem så længe at det er normalt acceptabel holding at basche anderledes tænkende på den måde. Det er også derfor jeg ikke planlægger at skabe nye job i Danmark og lur mig om ikke det er den basale tilgang til tingende der gør at svenskerne nu er ved at blive rigere end danskerne fordi de ikke straffer anderledes tænkende men giver frihed til at udfolde sig og tager deres holdninger seriøst.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:59 | Låst

Asger Jon Frounberg:

Personligt føler jeg mig provokeret over at du mener at have ret til at bede en større del af den danske befolkning rejse fordi de ikke syndes det er ok at de hvert år skal betale bunker af penge til en familie fordi nogen af deres forfædre var direktorer i Danmark. Desuden mener du som jeg forstår det heller ikke at denne holdning skal repræsenteres i folketinget på trods af at den sandsynligvis har klangbund i langt over 10% af befolkningen men derimod at denne holdning er så forkert at den burde gøre at folk der besidder denne holdning ikke kan vælges. De eneste jeg kender som i den grad diskvalificere folk på grundlag af holdninger befinder sig på den mest ekstreme højre eller venstrefløj. Jeg mener at såvel den yderste højre som venstrefløj er nogle tåber men jeg går af princip ind for at både Johanne Smidt Nielsen og Pia Kjærsgård kan vælges selvom jeg helst så at der ikke var nogen der stemte på dem.

Per Hedegaard:

Jeg vil holde mig for fin til at lave sammenligner mellem nazisme og dine holdninger men jeg kommer med en lang række argumenter for hvorfor Danmark bliver fattigere når du og andre bringer dine holdninger til tovs som du ikke forholder dig til. Det er folk som dig der sikre at folk som mig ikke ville tage min kæreste med til Danmark hvis jeg måtte fordi at hun aldrig ville komme til at føle Danmark som sit hjem så længe at det er normalt acceptabel holding at basche anderledes tænkende på den måde. Det er også derfor jeg ikke planlægger at skabe nye job i Danmark og lur mig om ikke det er den basale tilgang til tingende der gør at svenskerne nu er ved at blive rigere end danskerne fordi de ikke straffer anderledes tænkende men giver frihed til at udfolde sig og tager deres holdninger seriøst.

dette er jo ikke andet end en tradition intet andet , dette er noget der binder danskerne samme så længe vi har vores kongehus er der disse her traditioner

men i alt er der ikke sket noget de rejste sig jo op så tradition holdes ved lige  http://www.b.dk/politiko/nye-ministre-rejste-sig-ikke-for-dronningen og vores kongehus og hvad dette medfølger og der er ingen der skade af lige stå op disse få sekunder

skabe nye jobs i danmark og svensker er ved at blive mere rige sammenligninger mange som jeg ikke forstår

der er jo intet om hele befolkning skal rejse sig , dette er frit i danmark , men vis du er inden på Amalienborg stiller man sig ikke ryggen til hende , så er det bedre at blive væk  , jeg rejser mig da også vis jeg er uden til et selskab det er almindelige høflighed at udvise , når man kommer til et selskab at man rejser sig op

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:13 | Låst

Niels Toftegaard:

Denne diskussion er ikke noget der kan ophidse mig, jeg har heldigvis andre ting at spekulere over Smile

der er jo ikke sket noget , de rejste sig jo op efter de blev irettesat  http://www.b.dk/politiko/nye-ministre-rejste-sig-ikke-for-dronningen derved reelt ved jeg heller ikke hvad vi debattere

nævnes så mere frit i Sverige eller nazisme med mere , tråden omhandler alt muligt andet , ellers misforstår man dem som skriver i tråden , jeg forstår i hvert fald ikke alle i tråden , men kan begynde på alle mulig sammenligninger for sådanne en tradition  , det virker mystisk med alle disse teorier , derfor skriver jo også i tråden da jeg ikke forstår og deres budskab , jo længere forklaringer jo mindre forstår man dem og jo vildere sammenligninger jo mindre forstår de andre, det eneste var de glemte rejse sig op og så kan der komme alverdens sammenligninger

på grund af de vilde sammenligninger gør da jeg er mere aktiv for jeg vil da gerne forstå dem , selv om det virker svært at forstå sådanne sammenligninger

vi debattere ganske simpel høflighed man gør til selskab at man normalt rejser sig op og dette kan komme en lang tråd ud ad og alle mulig sammenligninger kan man komme med ,  dette gør det faktiske til en spændene tråden ,for man vil da gerne forstå alle disse her sammenligninger , der kan komme ud ad sådan en lille bitte ting

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 12:54 | Låst

Spændende at se folk's reaktioner og holdninger komme til udtryk, det der gjorde mig harm var jo et spørgsmål om etik men så sandelig også den protest der ligger i det at nægte at acceptere det system man er en del af.

Kan godt se folk vil spare og have en præsident, men det bliver det jo ikke billigere af alligevel! Kan derimod se en fordel i at vi differentierer os som enhver anden virksomhed burde gøre for at få nogle kroner i kassen og det mener jeg bestemt vort kongehus gør ved at bestå. Hvis vi får en præsident skal alle bygninger stadig vedligeholdes, der skal betales bodyguards og transport og alt det andet der følger med.

Den der inddrog nazisme i denne debat, sick, for langt ude!

Jeg vil gøre hvad jeg kan for ikke at svine nogle, selvom det er svært når nogle direkte siger de vil skide på vort fædreland og vort kongehus, hvor er den gensidige respekt så henne?

De 4.2 i karakter ud af 5 med 15 stemmer afspejler meget folkets holdning der siger at kun ca. 16% er imod og vil have en republik. Ca.36% vil have en strammere økonomistyring og skære på budgettet til kongehuset, det kan jeg godt følge. Ville være rart hvis regnskabet skulle rapporteres og man på den måde kunne gøre det mere gennemsigtigt og så derefter tilpasse det vores samfund.

Tak fordi i prøver at holde det sobert, selvom jeg faldt i :)

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 13:23 | Låst

StreamingFitness.dk:

Spændende at se folk's reaktioner og holdninger komme til udtryk, det der gjorde mig harm var jo et spørgsmål om etik men så sandelig også den protest der ligger i det at nægte at acceptere det system man er en del af.

Kan godt se folk vil spare og have en præsident, men det bliver det jo ikke billigere af alligevel! Kan derimod se en fordel i at vi differentierer os som enhver anden virksomhed burde gøre for at få nogle kroner i kassen og det mener jeg bestemt vort kongehus gør ved at bestå. Hvis vi får en præsident skal alle bygninger stadig vedligeholdes, der skal betales bodyguards og transport og alt det andet der følger med.

Den der inddrog nazisme i denne debat, sick, for langt ude!

Jeg vil gøre hvad jeg kan for ikke at svine nogle, selvom det er svært når nogle direkte siger de vil skide på vort fædreland og vort kongehus, hvor er den gensidige respekt så henne?

De 4.2 i karakter ud af 5 med 15 stemmer afspejler meget folkets holdning der siger at kun ca. 16% er imod og vil have en republik. Ca.36% vil have en strammere økonomistyring og skære på budgettet til kongehuset, det kan jeg godt følge. Ville være rart hvis regnskabet skulle rapporteres og man på den måde kunne gøre det mere gennemsigtigt og så derefter tilpasse det vores samfund.

Tak fordi i prøver at holde det sobert, selvom jeg faldt i :)

vh Thomas

Yes, jeg er simpelthen bare alt for langt ude fordi jeg nævnte ordet nazisme Skype-Wink

(I stedet for at forholde sig til hvad jeg skrev..)

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:24 | Låst

Mikael christiansen:
skabe nye jobs i danmark og svensker er ved at blive mere rige sammenligninger mange som jeg ikke forstår

Beklager at det ikke fremgik mere tydeligt men mit tidligere indlæg var skrevet med denne kommentar i mente. Forstår forvirringen.

Per Hedegaard:
Nej, du kan til enhver tid forlade rummet/fællesskabet"Danmark", men du må respektere rummet regler så længe du opholder dig i det, uanset om du er enig i de regler.

Min kommentar var mere et angreb mod den generelle holdning der udtrykkes her. Kongehuset har ikke meget at gøre med ret meget af konsekvens i Danmark og heldigvis for det. Prøv og tænk hvis du drev din virksomhed med den holdning til dine kunder som Per udtrykker over for sine medborgere. Jeg tror du ville gå på røven rimeligt hurtigt! Lande er ikke så forskellige fra virksomheder. Lige som at kunder finder et andet sted at handle hvis ikke du behandler dem ordenligt så er det samme gældende for borgere (se bare det gamle Østtyskland). Hvis du siger at de folkevalgte der ikke vil rejse sig for dronningen burde skamme sig er det din ret og for min skyld fint. Hvis du derimod siger at de ikke burde kunne sidde i folketinget og at dem der har den holdning bare bør rejse til et andet land så er du på en farlig kurs og på vej et sted hen hvor man ikke ønsker at ende. Når det at noget er politisk vedtaget gør det rigtigt mister man respekten for mindretallet og glemmer at vise ydmyghed over for de gode argumenter. Jeg syndes at der har været en klar tendens til at dette har været en legitim holdning i Danmark (det er vel enlig det vi mener når vi siger blokpolitik) og jeg tror det er en af grundende til at det går så relativt dårligt. Hvis man arbejder på denne måde finder man ganske simpelt ikke de bedste løsninger og man ender derfor med at blive fattigere. Det er også grunden til at det liberale demokrati er den styreform som stort set alle rige lande har (på nær dem der tjener møg mange penge på olie mm.) Derved kommer jeg til slutningen at hans holdning er med til at skade den danske konkurrenceevne.

Håber det giver mening for alle. Læren er her fra at vi skal udbygge og styrke de traditioner der giver mening men forholde os kritisk til traditioner og ikke bare gentage dem fordi de er traditioner. Hvis vi skal gøre det er det vigtigt at vi giver plads og gør det legitimt at bryde traditioner som folk føler ikke giver mening og ikke bare hjernedødt gentage dem til uendelighed. Selvfølgelig med respekt for dem der ønsker at holde fast på traditionerne.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)