Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejs jer for Dronningen eller kvit jeres folkevalgte poster!

Side 6 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 09:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Hedegaard:

Så længe monarkiet er støttet af 80-90% af befolkningen, er og forbliver dronningen statsoverhoved og fortjener den respekt, uanset om man synes det eller ej. Helle Thorning er også min statsminister, selvom jeg aldrig har stemt på hende.  Diskussion om valg af konge er fuldstændig ligegyldig, så længe langt størstedelen af befolkningen ikke vil have det.

Så hvis jeg er i et rum med 100 mennesker, hvor 90 af dem står og tilbeder en person oppe på talerstolen, betyder det da ikke, at jeg skal tilbede og respektere vedkommende, hvis jeg er fuldstændig ligeglad eller uenig med personen. 

Derudover er en diskussion om valg af konge da ikke fuldstændig ligegyldig, selvom størstedelen af befolkningen ikke vil diskutere det. Hvis man ikke må diskutere ting, når man står i en minoritetsgruppe, så er det da ikke demokrati vi lever i længere.

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:31 | Låst

Sander:
Så hvis jeg er i et rum med 100 mennesker, hvor 90 af dem står og tilbeder en person oppe på talerstolen, betyder det da ikke, at jeg skal tilbede og respektere vedkommende, hvis jeg er fuldstændig ligeglad eller uenig med personen. 

Nej, du kan til enhver tid forlade rummet/fællesskabet"Danmark", men du må respektere rummet regler så længe du opholder dig i det, uanset om du er enig i de regler.

Sander:
Derudover er en diskussion om valg af konge da ikke fuldstændig ligegyldig, selvom størstedelen af befolkningen ikke vil diskutere det. Hvis man ikke må diskutere ting, når man står i en minoritetsgruppe, så er det da ikke demokrati vi lever i længere.

Jeg siger ikke at du ikke må diskutere det, jeg siger bare at det er ligegyldigt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 09:50 | Låst

Per Hedegaard:

Sander:

Nej, du kan til enhver tid forlade rummet/fællesskabet"Danmark", men du må respektere rummet regler så længe du opholder dig i det, uanset om du er enig i de regler.

Sander:

Jeg siger ikke at du ikke må diskutere det, jeg siger bare at det er ligegyldigt.

Men der står da ikke nogen steder, at jeg skal rejse mig for dronningen, eller hvilken som helst anden person? Jeg kan vælge at vende ryggen til, og være opgivende, og bare forlade rummet, men så er vi tilbage under diktatoriske omstændigheder, hvis vi alle sammen vender ryggen til, og ikke tør gøre noget. Jeg har lov til at bræle op om mine holdninger og meninger, og kæmpe for at få dem frem i lyset, i stedet for at stå og nikke og 'bare være en del af fællesskabet'. Så er der jo ikke meget forskel på et nazi-lignende Tyskland, hvor alle bare vendte ryggen til hvad Hitler og 'fællesskabet' gjorde. 

Jeg er med på, at jeg skal overholde rummets regler og respektere dem, det skal der ikke herske nogen tvivl. Men heldigvis er der ikke nogen regel om, hvem jeg skal og ikke skal rejse mig for. Heldigvis er vi med tiden da blevet så kloge og fornuftige, at de fleste ikke bare bukker under og gør hvad der bliver sagt. 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:06 | Låst

Per Hedegaard:

Syndes det er en meget farlig holdning der let gør Danmark til et fattigere land både åndeligt og materielt. Personliget har jeg lige set en af mine kammerater forlade landet fordi han ikke kunne leve under rummets regler da de forbød ham at leve sammen med sin kæreste. Jeg kan meget let om kort tid stå i samme situation. Jeg kender en del der har forladt "rummet" aka Danmark fordi vi laver tossede regler. De har alle uden undtagelse været nogen velfungerende unge mennesker som jeg i den grad tror vil bidrage til det samfund som de ender i. Jeg kender derudover flere der har samme tanker eller planer. Med den holdning så går vil det gå den helt forkerte vej. Et råd her fra så pak den holdning LANGT væk og stik den op et sted hvor solen ikke skinder hvis du ønsker at leve i et samfund der har råd til at tage sig af dem der er lidt mindre heldige i livet for dem der betaler for gildet gider som regl ikke leve under et sådan regime. Det du forslå er et flertalsdiktatur hvor der kun er plads til dem der indordner sig og ikke tænker anderledes. Dem der udvikler og forbedre et samfund er dem der tør stille spørgsmål og gå nye veje og du kan være 100% sikre på at de vil flytte når man bygger en samfundsmodel med den holdning du udviser. Det vil betyde 0 vækst, 0 udvikling og 0 nye ideer.

Som iværksætter burde du i den grad sætte pris på at du lever i et land hvor det er dem der ønskers ret at rejse sig for dronningen men dem af os der ønsker at lade være kan være belejligt forsinkede så vi slipper for at gøre det uden at optræde respektløst over for dem der insistere på at gøre det. Det er nemlig den samme ret til at have en anden holdning end andre i dette land du benytter når du hver dag tager beslutninger om hvordan du ønsker at drive din virksomhed eller skal et flertal i folketinget til at bestemme hvordan du skal drive din virksomhed? Begge dele benytter retten vi har i dette land til at leve vores liv som vi ser bedst uden unødig indblanding fra staten eller andre. Det er en ret der pt er under pres fra folk som dig Per men det er en ret som jeg mener alle (men især iværksættere) burde kæmpe for.  Når jeg ser at man kan finde denne pragmatiske løsning på det sammenstød mellem tradition og personlige overbevisninger så er det en af de ting der gør mig stolt af at bo i Danmark og være dansker desværre er det en følelse der er aftagende for tiden.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:25 | Låst

Sander:

Per Hedegaard:

Sander:

Sander:

Men der står da ikke nogen steder, at jeg skal rejse mig for dronningen, eller hvilken som helst anden person? Jeg kan vælge at vende ryggen til, og være opgivende, og bare forlade rummet, men så er vi tilbage under diktatoriske omstændigheder, hvis vi alle sammen vender ryggen til, og ikke tør gøre noget. Jeg har lov til at bræle op om mine holdninger og meninger, og kæmpe for at få dem frem i lyset, i stedet for at stå og nikke og 'bare være en del af fællesskabet'. Så er der jo ikke meget forskel på et nazi-lignende Tyskland, hvor alle bare vendte ryggen til hvad Hitler og 'fællesskabet' gjorde. 

Jeg er med på, at jeg skal overholde rummets regler og respektere dem, det skal der ikke herske nogen tvivl. Men heldigvis er der ikke nogen regel om, hvem jeg skal og ikke skal rejse mig for. Heldigvis er vi med tiden da blevet så kloge og fornuftige, at de fleste ikke bare bukker under og gør hvad der bliver sagt. 

så kan vi lige så godt afskaffe kongehuset vis alle gør dette her ikke rejser sig heldigvis blev de irettesat at dem som i salen skulle rejse sig , så ingen problemer endnu 

jeg forstår ikke din sammenligning med Nazi Tyskland men så lavt vil jeg aldrig synke at sammenligne dronning den er under lavmål  , men det viser bare nogle ekstrem holdninger som enkel personer har , der ville ikke findes mange % der begynder den med Nazi Tyskland men efter dette skrevet den holding så ved jeg det og ved dit standpunkt omkring nazist og dronning kan sammenlignes dette siger hvordan du tænker og jeg og det siger sig selv den sammenligning vil du træde mange over , men prøv sig den sammenligning direkte til dronning end til os på forumet , det der skete den gang var så ekstremt så bare ordret nævnes væmmes jeg over vedkommen der skriver sådan

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 10:29 | Låst

Mikael christiansen:

så kan vi lige så godt afskaffe kongehuset vis alle gør dette her ikke rejser sig heldigvis blev de irettesat at dem som i salen skulle rejse sig , så ingen problemer endnu 

jeg forstår ikke din sammenligning med Nazi Tyskland men så lavt vil jeg aldrig synke at sammenligne dronning den er under lavmål  , men det viser bare nogle ekstrem holdninger som enkel personer har , der ville ikke findes mange % der begynder den med Nazi Tyskland men efter dette skrevet den holding så ved jeg det og ved dit standpunkt omkring nazist og dronning kan sammenlignes dette siger hvordan du tænker og jeg og det siger sig selv den sammenligning vil du træde mange over , men prøv sig den sammenligning direkte til dronning end til os på forumet , det der skete den gang var så ekstremt så bare ordret nævnes væmmes jeg over vedkommen der skriver sådan

Hej Mikael!

Jeg sammenligner ikke nazismen med dronningen. Jeg sammenligner Pers holdning til at lege nikkedukke med nazismens oprindelse. Jeg væmmes skam også ved tanken om nazismen, du må ikke tro, at jeg på nogen mod sympatiserer med den. I mine øjne opfattede jeg bare Pers holdning som målrettet mod lignende samfund, hvor man bare skal vende ryggen til, og ikke gøre og sige hvad man mener.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:34 | Låst

Per Hedegaard:

Sander:

Sander:

enig med dig , lige et links hvad vi debattere en af artiklerne

et de rejste sig http://www.b.dk/politiko/nye-ministre-rejste-sig-ikke-for-dronningen efter de blev irettesat

godt at de blev irettesat , da dette er en tradition korrekt de kunne lade være, men da dette er nogle danske traditioner som vi har valgt er det en afstemning der skal til om dette skal afskaffes altså kongehuset og dens traditioner

selvfølgelige kunne vi stemme om dette kongehus skal afskaffes ,men så længe vi har det holder vi traditioner ved lige som er medfølger dette her kongehus

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:38 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sander:

Mikael christiansen:

Hej Mikael!

Jeg sammenligner ikke nazismen med dronningen. Jeg sammenligner Pers holdning til at lege nikkedukke med nazismens oprindelse. Jeg væmmes skam også ved tanken om nazismen, du må ikke tro, at jeg på nogen mod sympatiserer med den. I mine øjne opfattede jeg bare Pers holdning som målrettet mod lignende samfund, hvor man bare skal vende ryggen til, og ikke gøre og sige hvad man mener.

så væmmes jeg ved du sammenligner hans holdninger med Nazisme dette viser hvilken person du er

du skal da ikke vende ryggen til desuden hun bestemmer jo intet og det er så få ting af traditioner  i samfundet og der  medfølger kongehuset der er  ingen krige eller noget som helst dette her kan sammenlignes med

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 10:42 | Låst

Mikael christiansen:

så væmmes jeg ved du sammenligner hans holdninger med Nazisme dette viser hvilken person du er

du skal da ikke vende ryggen til desuden hun bestemmer jo intet og det er så få ting af traditioner  i samfundet og der  medfølger kongehuset der er  ingen krige eller noget som helst dette her kan sammenlignes med

At du væmmes ved mig som person, uden du kender mig, tja, det vil jeg ikke engang kommentere på.

Hyg dig,

Sander

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:46 | Låst

Sander:

Mikael christiansen:

At du væmmes ved mig som person, uden du kender mig, tja, det vil jeg ikke engang kommentere på.

Hyg dig,

Sander

altså holdninger nævnes sammenligne en anden med NAZISME  behøver jeg vis ikke sig hvorfor væmmes , med hyg dig med den sammenligning der

Side 6 ud af 8 (75 indlæg)