Så hvis jeg er i et rum med 100 mennesker, hvor 90 af dem står og tilbeder en person oppe på talerstolen, betyder det da ikke, at jeg skal tilbede og respektere vedkommende, hvis jeg er fuldstændig ligeglad eller uenig med personen. Derudover er en diskussion om valg af konge da ikke fuldstændig ligegyldig, selvom størstedelen af befolkningen ikke vil diskutere det. Hvis man ikke må diskutere ting, når man står i en minoritetsgruppe, så er det da ikke demokrati vi lever i længere. |
Sander:Så hvis jeg er i et rum med 100 mennesker, hvor 90 af dem står og tilbeder en person oppe på talerstolen, betyder det da ikke, at jeg skal tilbede og respektere vedkommende, hvis jeg er fuldstændig ligeglad eller uenig med personen.
Nej, du kan til enhver tid forlade rummet/fællesskabet"Danmark", men du må respektere rummet regler så længe du opholder dig i det, uanset om du er enig i de regler.
Sander:Derudover er en diskussion om valg af konge da ikke fuldstændig ligegyldig, selvom størstedelen af befolkningen ikke vil diskutere det. Hvis man ikke må diskutere ting, når man står i en minoritetsgruppe, så er det da ikke demokrati vi lever i længere.
Jeg siger ikke at du ikke må diskutere det, jeg siger bare at det er ligegyldigt.