Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejs jer for Dronningen eller kvit jeres folkevalgte poster!

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 01:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså der står ingen steder i loven(så vidt jeg kunne finde) at man skal rejse sig op, så det er jo overhovedet ikke deres pligt. Folketinget er jo valgt af folket og i folkemængden er der også mange der ikke syntes om dronningen og de skal jo også havde lov til at havde den holdning, derfor giver det god meningen at der er personer i folketinget der mener det er mod deres holdning at rejse sig op for Dronningen da de derved accepterer hende som dronning selvom de ikke mener det , og man kan jo sige at de på en måde respektere Dronningen ved at forlade lokalet og ikke bare blive siddende for det vil havde været uforskammet. 

Find de bedste sko priser på Skohylden

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:43 | Låst

searchia:

Altså der står ingen steder i loven(så vidt jeg kunne finde) at man skal rejse sig op, så det er jo overhovedet ikke deres pligt. Folketinget er jo valgt af folket og i folkemængden er der også mange der ikke syntes om dronningen og de skal jo også havde lov til at havde den holdning, derfor giver det god meningen at der er personer i folketinget der mener det er mod deres holdning at rejse sig op for Dronningen da de derved accepterer hende som dronning selvom de ikke mener det , og man kan jo sige at de på en måde respektere Dronningen ved at forlade lokalet og ikke bare blive siddende for det vil havde været uforskammet. 

vi må bare lære at ære vores dronning især de folkevalgte dem betaler vi jo penge til og dette er jo mere en tradition og traditioner er det der giver danmark vores romantisk ry ud ad til så jeg tror også vis de tænker sig om ære de også dronning , den lille bitte respekt kan de godt udvise den ene dag det er jo ikke tortur men noget der er en danske tradition

dette er jo tradition og jeg rejser mig også op når der ankommer en gæst om det er dronning eller ej viser man folk respekt

husk det er ikke dem som bestemmer deres liv dronning de er født til at være dronning , jo vi betaler deres liv med vores skatte kroner  , men de har regler de skal leve efter vores dronning  hun kan ikke sådan bare sig nej det vil jeg ikke  , de er født til den rolle at være vores udstilling vindue ud ad til i hele verden og danmark , de bestemmer jo sådan set ingenting så det er bare vise dem respekt , men de kan jo begynde at stemme i mod det med stemmer med da dronning intet bestemmer må vi alle holde traditioner ved lige de enkel gange det kræves

vis de er modstander af hende burde de lave et parti program imod dette og vise holdning der , for hun er tvunget til dette her vores dronning at møde op i folketinget 

husk det er del af åbning af Folketinget en tradition , de kommer i en del af tradition og overvære åbning af folketinget dette er gamle danske tradition  , det er vise ære

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 06:50 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

John J:

larsuth:
Kunne være fedt hvis en af dem en dag skal med i regeringen og hun afviser det pga. hun kan huske de ikke rejste sig :)

Så er hun ikke dronning mere.

Hvis jeg husker ret, så var hendes bedstefar (Christian X)  inde på noget lignende, da han nødigt ville godkende en socialdemokratisk statsminister.

Han fik valget mellem at godkende eller stige ned fra hesten. Og sådan skal det efter min mening også være. Når alt kommer til alt, så har vi et folkestyre - og tak for det.

Mvh John.

jeg tror du har misforstået dronning er en  tradition vi bukker for dronning

Jeg har aldeles ikke misforstået noget som helst. Du bliver nødt til at forholde dig til, hvad det er jeg svarer på.

Mvh. John.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:50 | Låst

John J:

Mikael christiansen:

John J:

larsuth:
Kunne være fedt hvis en af dem en dag skal med i regeringen og hun afviser det pga. hun kan huske de ikke rejste sig :)

Hvis jeg husker ret, så var hendes bedstefar (Christian X)  inde på noget lignende, da han nødigt ville godkende en socialdemokratisk statsminister.

Han fik valget mellem at godkende eller stige ned fra hesten. Og sådan skal det efter min mening også være. Når alt kommer til alt, så har vi et folkestyre - og tak for det.

Mvh John.

Jeg har aldeles ikke misforstået noget som helst. Du bliver nødt til at forholde dig til, hvad det er jeg svarer på.

Mvh. John.

ja det jeg er inden på det er tradition og det du skriver er noget det er også en tradition at kongen og nu dronning godkender men de har sådan set intet at sige det hele er en tradition ,

jeg forholder mig til tråd starter indlæg det er jo tradition og alle disse traditioner er jo dette er jo der gør vi er dansker , du må desuden huske hun bestemmer intet og der mener jeg intet , det hele er nogle traditioner der gør landet er dette her romantiske land ud ad til i verden og danmark 

hun er vores dronning og har intet valg og der mener jeg intet , det vi rent faktisk kan gøre op hvad tråden omhandler er om vi skal have et konge og dronning for fakta er det hele er noget der binder os være dansker , jeg mener vi skal bevare kongehuset og derved traditioner men denne debat har været før at der er nogle som ønske afskaffe kongehuset , jeg forstår dem ikke .

kan være du ikke  mener kongehuset skal afskaffes men da hun ikke har magt til at sige nej til dette her åbning af folketinget er det jo reelt det man siger man ønsker at afskaffe , men der er mange meninger i tråden og da hun jo afgjort ingen magt har , er det nogle grundlæggende ting i den danske kultur dette her med dronning og alle de traditioner dette her medfølger

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:55 | Låst

John J:

Mikael christiansen:

John J:

larsuth:

Mvh John.

Mvh. John.

hvordan skal jeg så forstå dit indlæg vis dette ikke er tradition kongen og dronning ingen magt har hvordan skal det så forstås ?

det hele bunder i traditioner og vores dronning er født til dette her , du må forstå hun ingen ingen magt har hun kan intet sige i mod de ikke rejser sig men vis alle vender hovedet den anden vej har vi heller ikke nogle konge eller dronning

ps jeg ved godt mange mener dette her på amino,dk at kongehuset skal afskaffes  http://www.amino.dk/forums/t/92673.aspx?PageIndex=1 og http://www.amino.dk/forums/t/61359.aspx?PageIndex=1og et par andre tråde andre tråde findes om emmet afskaf kongehuset

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 06:51 | Låst

"hvordan skal jeg så forstå dit indlæg vis dette ikke er tradition kongen og dronning ingen magt har hvordan skal det så forstås ?"

"Kunne være fedt hvis en af dem en dag skal med i regeringen og hun afviser det pga. hun kan huske de ikke rejste sig :)"

Det var denne linie, som jeg kommenterer på. Og mht. dronningens magt, så har hun reelt set INGEN magt. Det har folket derimod i form af deres stemmeseddel.

Gud bevare Danmark Wink

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 07:36 | Låst

larsuth:

Det er fint med forskellige holdninger :)

Det er også vores skattekroner der betaler vores dommere i de forskellige retssale dem skal du også rejse dig for :)

men hvis du skulle være så uheldig at komme i den situation så anbefaler jeg du rejser dig da det vil gavne din sag :)

Det er også dine og deres skattekroner, der betaler for min SU. Derfor rejser alle sig da ikke i salen, hvis jeg vælter ind af døren? Skype-Wink

Derudover er det sgu helt fint, hvis de ikke gider rejse sig op. Fred være med det. Kan ikke forstå, hvordan nogen kan have ondt i røven over, at nogen mennesker ikke følger deres egen og mange andre menneskers adfærd. Frit land, fri mulighed for om man vil rejse sig på noget givent tidspunkt eller ej. Og heldigvis for det Skype-Wink

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:16 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg må indrømme at jeg ikke helt ser den store fidus i at vi hovedløst bare skal fortsætte vores traditioner i det uendelige. Jeg ser heller ikke noget romantisk i at vi skal hylde en familie fordi det ny tilfældigvis var deres forfædre der undertrykte Danmark før i tiden. I det hele tiden syndes jeg det er meget forkert at man arver et job fordi ens mor eller far tilfældigvis havde den stilling.

I denne debat er argumenterne enligt meget mudret og forløbet syndes bare at følge denne skabelon hver gang. Der syndes at være en lang række argumenter på følelser hvor den ene side fremhæver det romantiske og den anden side peger på det principelle i at man altid bør få et job på sine egne meritter og ikke gennem arv. Så kommer der altid et argument med at Danmark tjener et eller andet uspecificeret millionbeløb hvorefter det bliver bragt frem at det sandelig også koster et eller andet lidt mere specifikt men lignede millionbeløb (det er trods alt lettere og estimere udgifterne her end indtægterne). Herefter kommer udtalelsen at alt ikke kan gøres op i penge (hvilket enligt er rigtigt) og så starter hele møllen forfra.

Der er en klar tendens til at hvis man går ind for kongehuset så syndes man at:

Det er smukt og/eller romantisk

Danmark tjener millioner på at have et kongehus

Hvis man er imod så har man tendens til at mene:

Det er forket at arve et job uanset art

Danmark tjener ikke noget synderligt på kongehuset eller at kongehuset er en direkte dårlig investering

Læg her mærke til hvordan modstandere og tilhængere argumentere med hver deres sæt af fakta og etik!

Personlig mener jeg aldrig man skal arve et job fra ens forældre men skal vinde det på egne meritter. Jeg er ikke overbevist om at vi tjener penge på de kongelige for hvis vi gjorde var jeg ikke et sekund i tvivl om at nogen royalister ville lægge et regnskab på bordet der viser det. Personligt mener jeg vi burde genindføre valgkonger for det giver ikke meget mening at definere kongen/dronningen som værende af guds nåde da en meget stor del af befolkningen enten ikke tror på denne gud eller er væsentlig uenig om dennes karakter. Det er for mig i sig selv nok til at undergrave det legitime i kongehuset. Hvis vi havde en valgkonge så ville positionen udgå af folkets nåde og ville derfor have folkets legitimitet og den er i min opfattelse den højeste du kan opnå i et demokrati. Det har vi haft før i historien og det ville være mere ærligt syndes jeg.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 08:45 | Låst

Så længe monarkiet er støttet af 80-90% af befolkningen, er og forbliver dronningen statsoverhoved og fortjener den respekt, uanset om man synes det eller ej. Helle Thorning er også min statsminister, selvom jeg aldrig har stemt på hende.  Diskussion om valg af konge er fuldstændig ligegyldig, så længe langt størstedelen af befolkningen ikke vil have det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:15 | Låst

John J:

"hvordan skal jeg så forstå dit indlæg vis dette ikke er tradition kongen og dronning ingen magt har hvordan skal det så forstås ?"

"Kunne være fedt hvis en af dem en dag skal med i regeringen og hun afviser det pga. hun kan huske de ikke rejste sig :)"

Det var denne linie, som jeg kommenterer på. Og mht. dronningens magt, så har hun reelt set INGEN magt. Det har folket derimod i form af deres stemmeseddel.

Gud bevare Danmark Wink

du må jo forstå hun intet kan sige i mod de ikke rejser , da hun ingen magt har, så hun kan intet afvise , men vis ingen rejser sig er der reelt intet kongehus så reelt det dette handler er man for eller i mod kongehuset

korrekt det folket der har magten , med deres stemmesedler

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)