|
I morgen stiftest selskabet til vores nye hjemmeside projekt og iværksætter drømmen er tættere på end nogen sinde, men efter en samtale med min chef på mit nuværende job, er jeg kommet lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre mht. at kaste mig 100% ud i det som iværksætter eller kun 50% og så beholde lidt timer på mit nuværende job. Situationen er den, at jeg godt kan få lov til at beholde mit nuværende job, hvor jeg går ned i tid her i efteråret (hvilket vil sige ca 15 timer om ugen) hvilket sådan set er godt, da der så bliver tid til at få gang i hjemmesiden. Det jeg derimod er træt af, er at jeg skal arbejde ca 30timer om ugen i foråret og jeg skal skrive under på, at jeg ikke siger op i perioden d. 1/9-07 til 30/6-08. Hvis det kommer til, at gå som vi regner med, burde jeg kunne leve af min andel allerede efter 6 mdr og har derefter ikke behov for at arbejde på mit nuværende arbejde og slet ikke tid til det, da hjemmesiden vil tage al min tid. Dvs jeg har 2 muligheder: 1: Sige mit job op og arbejde 110% for selskabet, hvor jeg ikke er sikret en løn før om ca 6 mdr og derfor må ned i banken og låne endnu flere penge, eller 2: Beholde mit nuværende job, hvor jeg er sikret løn, men så kun arbejde 50% for selskabet og derved udskyde min fulde koncentration om firmaet ca 1 år. Hvis du stod i samme situation, hvad ville du så gøre? Vælge nr 1 eller 2? Mvh |
Hej,
Spændende valg du står overfor.
Det kommer meget an på situationen, og der er vel en masse faktorer for sådan en beslutning. Umiddelbart vil jeg sige at du skal gøre, hvad du føler er det rigtige.
Hvis du ikke ved hvad du føler, så siger jeg nummer 1:-)
Bliv gratis medlem