Den skal forståes som at (tager udgangspunkt i tøj) giganter som smartguy, zalando, boozt, heppo osv osv har et markant større markedføringsbudget/indkøbs budget end en nystartet ergo skal du enten skabe noget helt unikt (hvilket er meget svært hvis ikke tæt på umuligt i den branche) eller også skal du konkurrere på prisen hvilket i sig selv også må være næsten umuligt da de uden tvivl har bedre aftaler
Du kunne også overveje at sælge noget andet end de store giganter. Du behøver jo ikke sælger samme modeller som dem.
Vi har en kunde, en gæv 17-årig gut, som sælger nogle udvalgte produkter indenfor tøjbranchen. Det går ham faktisk rigtigt godt, og han er ved at starte en engelsk shop op til hans kommende mærke, som han starter fra bunden.
Han er god til at bruge Facebook og jeg har hjulpet ham med noget SEO. Han har altid mange gode ideer til alternative måder at markedsføre sig på, for det er jo nødvendigt hvis man vil have et salg i den branche og ikke har et stort budget til markedsføring.
Han konkurrerer i øvrigt ikke med dem du nævner, da det ikke er samme mærker og modeller han fører.
Vi i WebCoders er ved at starte en webshop op indenfor en af de mest konkurrenceprægede nicher på nettet indenfor tøj, og hvis vi satte os og sagde at der er nogen der er store og urørlige, så kom vi jo ingen vegne.
Vi har en masse ideer til alternative måder at markedsføre os på, da vi netop er små og skal slå på nogle helt andre strenge end de store spillere på markedet der har en masse af de kendte mærker.
Jeg kommer løbende til at skrive om nogle af de ting vi gør og hvordan de virker på min Google+ som du kan følge her hvis du er interesseret.