Jeg har flere gange fået anbefalet herinde (og kan se andre får anbefalet det samme) at man skal satse på det man er god til hvilket er logisk nok men hvad så når den branche er hårdt presset i forvejen? Det jeg har forstand på er: Tøj, Spil (computer, ps3, xbox osv osv) og Hardware og det er alle 3 rimelig hårdt pressede brancher.. Hvis det stod til mig så startede jeg noget shop med tøj men hvordan skal der være plads til mig når giganter som bubbleroom, zalando, smartguy (og alle deres afdelinger) osv osv har placeret sig fedt på det marked? Hvad ville i gøre i mit sted?
Det fremgår ikke helt, om du vil lave affiliate eller en webshop, men i begge tilfælde er svaret det samme:
Find en niche inden for et af felterne.
Der findes allerede fx slipse-, butterfly- og USB-stick-webshops, men der er stadig masser af muligheder.
Det drejer sig om webshops :) og ja der er selvfølgelig niche "branchen" men kan ikke helt gennemskue hvorfor folk skulle vælge at købe f.eks slips på et site istedet for at købe det sammen med bukser, bluser, jakker osv osv og så alligevel spare fragten
kan ikke helt gennemskue hvorfor folk skulle vælge at købe f.eks slips på et site istedet for at købe det sammen med bukser, bluser, jakker osv osv og så alligevel spare fragten
Af samme grund som de køber ost hos ostehandleren og kød hos slagteren i stedet for bare at gå i supermarkedet:
Udvalget er større, kvaliteten er højere, information er bedre, og der er i det hele taget bare en eksklusiv følelse ved at handle i en specialbutik.
Men det er jo korrekt at ex tøj, iphone ting, hårde hvidevarerosv er MEGET konkurrenceramt, og man skal være skrap til nicher, ex slips, og ha en del af dem, før pengene buldrer ind. Visse ting er heller ikke 100% dropshipping egnet kunne jeg forestille mig, og så kan man ende med at bygge en del lager Ikke så let må man sige, og inden for en del brancher, er der nok flere håbefulde, end der er plads til som fuldtidsjob Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Visse ting er heller ikke 100% dropshipping egnet kunne jeg forestille mig, og så kan man ende med at bygge en del lager
Er heller ikke umiddelbart interesseret i dropshipping da jeg gerne vil være sikker på jeg kan sikre en nogenlunde leveringstid til kunder :) service betyder rigtig meget for mig men derfor er det jo ikke sikkert folk gider handle hos mig :)
Af samme grund som de køber ost hos ostehandleren og kød hos slagteren i stedet for bare at gå i supermarkedet:
Udvalget er større, kvaliteten er højere, information er bedre, og der er i det hele taget bare en eksklusiv følelse ved at handle i en specialbutik.
Så det bunder ud i folk godt kan lide specialbutikker? Hm kan være jeg skal finde noget niche så selvom jeg har mine tvivl om hvorvidt det kan blive en god forretning
Som tidligere nævnt: Gå ind i en niche i det ellers konkurrencefyldte marked.
For It kunne det f.eks. være målrettede E-bøger der løser super specifikke problemer med PC'en. Altså selvhjælpsbøger: Hvordan du vælger det bedste antivirusprogram. Hvordan du får lyden til at virke på din PC, etc, etc.
Hvis du ikke ønsker/kan/vil investere i den viden der skal bringe dig dertil, så må du være indstillet på at starte i en anden hovedbranche hvor konkurrencen ikke er så hård.