Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino's virksomhedsbørs - Dårlig svarrate ...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er blevet forundret (læs:negativ overrasket) over manglende svar på Amino's virksomhedsbørs

Der var 4-6 annoncer som havde min interesse - så valgte at tegne en uges medlemskab.

Ud af 6 henvendelser er der kommet 1 respons!. Der er godt nok kun gået henholdvis 5,5,4,2,2 og 2 dage - men alligevel ...
(Det ene svar er for henvendelse jeg sendte for 2 dage siden)

Annoncerne er i "den billige ende", fsv angår dem hvor pris var oplyst 
- men selv for annoncer der er under 50-100K vil jeg forvente at folk gad svare på henvendelser. 

Oplagt forslag til feature er mulighed for at markere en annonce med "intet svar fra annoncør"  

Netto ligner det skønne spildte penge - Ikke at jeg klandrer Amino som sådan, men det kunne være interessant at vide om andre har oplevet samme langsomme eller manglende respons ....

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:36

Amino sender løbende mails ud til folk, som har kontaktet annoncøre via virksomhedsbørsen. I mailen skal du netop markere om du har fået svar eller ej. Præcis hvordan systemet fungere ved jeg dog ikke.

Jeg har udelukkende henvendt mig til folk, som har deres ting til salg på åbne annoncer, altså hvor jeg intet har skulle betale. Personligt tror jeg også det har en indflydelse på folks aktivitet, for hvis du betaler for at få solgt, så vil du nok gerne sælge ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 15:39

Jeg har prøvet 1 md på virksomhedsbørsen og har kontaktet 5-6 stykker og har fået svar fra alle undtagen 1. Det varede dog mere end et par dage med nogle af svarene. Den som virkede mest interessant er flydt ud i langsommelig mailkorrespondance, så jeg har endnu ikke haft udbytte af medlemsskabet. Desværre.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 15:41

Mark Winther:
for hvis du betaler for at få solgt, så vil du nok gerne sælge ;-)

Jeg tror at du har fat i en pointe

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 16:28

Mark Winther:
Personligt tror jeg også det har en indflydelse på folks aktivitet, for hvis du betaler for at få solgt, så vil du nok gerne sælge ;-)

Good point

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:59

Min oplevelse er, at hvis man skriver nogle seriøse henvendelser, så får man også svar.
Men skriver man et par linjer eller f.eks. virker som om man kun fisker efter oplysninger, så får man ikke svar.

Jeg ved ikke hvordan du har gjort Kim, men prøv at se på dine henvendelser og se om ikke de kan laves bedre.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:21

Martin Thorborg:
Min oplevelse er, at hvis man skriver nogle seriøse henvendelser, så får man også svar.

Well, den tanke strejfede mig også ... men syntes ikke jeg "fedtspiller" specielt.

Første henvendelse er vel altid lidt kort når det som i disse tilfælde er internetbaserede services. Altså hvad er domænet, info om besøgstal de sidste 3-6 mdr, evt omsætning.... og så kan man tage dialogen derfra

Men mener iøvrigt efter lidt research på hvad der sandsynligvis var udbydt at det overvejende lignede  bi-projekter der ikke har den store opmærksomhed mere fra ejers side. 

Et domæne var offline, 2 stks ikke vedligeholdt/opdateret i lang tid og 1 kunne meget vel være på autopilot ....

Afsluttede iøvrigt en handel via Amino i sidste uge (ikke en af ovennævnte) , så kvalificerer vel til at komme i kategorien rimelig seriøs :-) 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:24

Kim jeg siger ikke du er useriøs, men min oplevelse er at man får flere svar, hvis man skriver lidt om sig selv og hvilke tanker man har.

Vi luger jævnligt ud i annoncer hvor annoncør ikke besvarer henvendelser etc. så så godt som alle annoncer burde være up to date.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:45

Martin Thorborg:
Kim jeg siger ikke du er useriøs,

Tog det heller ikke sådan Martin, og som jeg skrev i mit indlæg klandrede jeg heller ikke Amino specielt.

Jeg har godt nok ikke skrevet hvad mine planer var med domænerne. Ved salg er det IMO sælger uvedkommende  ... men, hvis man byder på et site der har noget med heste at gøre, så er det nok i den boldgade man tænker.

Jeg har tidligere ofret energi på møde og tid på at formulere rimelig skarp  forretningsanalyse, og bud på vækst- og markedsføringstrategi til et projekt hvor der blev søgt investeringspartnere .... hvor jeg bl.a. pegede på ændringer der gav væsentlig mindre burnrate på cash - den blev købt, så meget så der ikke var brug for partnere.

Super at den virksomhed kom godt videre og har lykkes med at vækste - og måske er det tilfældig der blev kørt videre med  en strategi der lignede min analyse - men har nu noteret mig ikke at videregive egen forretningsideer ukritisk Tongue Tied 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)