Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabatmino – er det fremtiden?

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

switch:

Dette er ganske enkelt ikke sandt.  En "dårligere"  template / WordPress hjemmeside kan i nogle tilfælde rent faktisk give flere salg end en flot unik designet hjemmeside.

Jeg tror du stærkt undervurderer vigtigheden at indholdet på en hjemmeside. Du kan have verdens bedst designede hjemmeside og den stærkeste visuelle identitet, men har du ikke noget godt indhold (produkt), ja så kan du ikke bruge det visuelle til noget som helst.

Nu går jeg da ud fra, at hvis man laver et site, så er indholdet det første man ser på. Det er jo det primære, der er vi helt enige :)

switch:

At alle nu kan starte en hjemmeside med WordPress og et tema synes jeg er vildt fedt. Jeg er overbevist om at hvis man ser samlet på det, vil der komme langt flere gode danske virksomheder ud af det. Alle har nu en reel mulighed for at teste om det at være iværksætter er noget for dem, også folk der tidligere måske ikke var kommet i gang på af startomkostningerne.

Mange starter med et "stardart" tema til deres blog / hjemmeside, senere for de så designet en unikt visuel identitet. I dag mener jeg at dette er den bedste vej at gå for langt de fleste nye iværksætterenettet. For få penge kan du prøve hvad det hele går ud på, senere er du så langt bedre stillet når / hvis du vil ud og købe dig til noget unikt. Smile

Jamen det kan alle da, man kan så diskutere om der ikke er for mange der gør det, hvor indholdet ikke har værdi. Kombineret med en ikke eksisterende visuel identitet, så er der dømt dødssejler. At Word Press skaber flere iværksættere er det i sig selv positivt? Hvis der skabes noget bare for at skabe noget. Der skal vel være en klar idé fra starten :)

Men jeg vil da give dig ret i, at hvis man starter med et rigtig godt indhold, så er man nået rigtig langt - men hvis dit design ligner naboens, så skal dit indhold jo være mere end enestående, ellers forsvinder brugeren på ingen tid.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:14

Hm, tonen er blevet lidt barsk, men jeg kan godt genkende nogle ting fra 1980erne.

Mange ville dengang være vognmænd, så de købte en kassevogn og begyndte at køre for andre vognmænd. Atter andre ville være sanitørmestre, så de købte en gulvskrubbe og begyndte at arbejde for andre rengøringsfirmaer. Og nogle ville have et vagtselskab, så de købte en uniform og begyndte at arbejde for andre vagtselskaber.

De blev alle selvstændige med momsnummer, da det så flot ud i 80erne, men fakta er, at de kom til at arbejde for mindre løn end som ansatte, når det store regnestykke blev regnet sammen.

Reelt var de slet ikke selvstændige, men blot billig arbejdskraft. Det var altså en ren illusion, hvor man håbede på, at man senere kunne få sine helt egne kunder, men der er ikke meget reference, når man er vognmand, at arbejde for to andre vognmænd til lavere pris end en ansat.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:46

switch:
At alle nu kan starte en hjemmeside med WordPress og et tema synes jeg er vildt fedt. Jeg er overbevist om at hvis man ser samlet på det, vil der komme langt flere gode danske virksomheder ud af det. Alle har nu en reel mulighed for at teste om det at være iværksætter er noget for dem, også folk der tidligere måske ikke var kommet i gang på af startomkostningerne.

Lige præcis! Jeg er helt enig. Jeg opfatter det lidt som om, at det at starte virksomhed, er blevet mere demokratisk, simpelthen. Det kan umuligt være en dårlig ting.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 22:25

Robert Kronberg:
Reelt var de slet ikke selvstændige, men blot billig arbejdskraft. Det var altså en ren illusion, hvor man håbede på, at man senere kunne få sine helt egne kunder, men der er ikke meget reference, når man er vognmand, at arbejde for to andre vognmænd til lavere pris end en ansat.

Det der så bare mangler i den historie er svaret på hvor mange der senere rent faktisk har skabt deres egen succesfulde virksomhed, bl.a. med udgangspunkt i de erfaringer de gjorde med deres første virksomhed - hvad enten det blev en succes eller ej. Og det er vel ikke ualmindeligt at man som nyopstartet firma sætter sine priser lavere end andre på markedet, når man ikke har et solidt kunde grundlag at bygge sin forretning på.

Om man så har det i sig det kræver at være selvstændig er noget helt andet, men uanset resultatet synes jeg det er godt folk får prøvet det af. Tænk nu hvis de ville blive helt vildt glade for det, men pga. andres meninger om at de kunne kalde sig iværksætter eller ej aldrig fik prøvet det af. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 22:36

Thomas:
At Word Press skaber flere iværksættere er det i sig selv positivt? Hvis der skabes noget bare for at skabe noget. Der skal vel være en klar idé fra starten :)

Ja, jo flere der får foden inden for jo større er chancen for der bliver skabt nogle stærke danske virksomheder. Om ikke andet så har de lært noget om at sætte en hjemmeside op og er derfor allerede bedre stillet end mange andre.

Jeg kan på ingen måde se hvordan det kan være negativt at folk skaber en hjemmeside der ligner noget der allerede findes. De er allerede kommet meget længere end så mange andre, ved rent faktisk og have handlet. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:26

Halleluja! :)

Tilmeldt 23. Jul 08
Skrevet kl. 13:27

Til det oprindelige indlæg.... vel at mærke!

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 23. Jul 08
Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender ikke ophavsmanden, ej heller hvilket tilbud han/hun giver den omtalte rabat på.

Min kommentar var udelukkende vedrørende indholdet i indlægget :)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:51

Det kan du da grine af :) Det skal du have lov til, men så har du ikke helt forstået min pointe. Når jeg laver et "referencetilbud", så får kunden ikke en standardshop, men et design tilpasset målgruppen.

Og hvis du gider forstå min pointe, så er det netop disse standardtemplates uden selvstændig visuel identitet jeg mener er problematiske.

Så dobbeltmoral? Det mener jeg faktisk ikke.

Vi sælger ikke webshops til 899 kroner som er et copy/paste. Vi udvikler en shop, hvor kunden får et komplet individuelt design.

Jeg kan ikke se problemet i, at skaffe referencekunder til en nedsat pris, så længe kunden får noget der har samme værdi som hvis der blev betalt listepris.

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)