|
Hm, tonen er blevet lidt barsk, men jeg kan godt genkende nogle ting fra 1980erne. Mange ville dengang være vognmænd, så de købte en kassevogn og begyndte at køre for andre vognmænd. Atter andre ville være sanitørmestre, så de købte en gulvskrubbe og begyndte at arbejde for andre rengøringsfirmaer. Og nogle ville have et vagtselskab, så de købte en uniform og begyndte at arbejde for andre vagtselskaber. De blev alle selvstændige med momsnummer, da det så flot ud i 80erne, men fakta er, at de kom til at arbejde for mindre løn end som ansatte, når det store regnestykke blev regnet sammen. Reelt var de slet ikke selvstændige, men blot billig arbejdskraft. Det var altså en ren illusion, hvor man håbede på, at man senere kunne få sine helt egne kunder, men der er ikke meget reference, når man er vognmand, at arbejde for to andre vognmænd til lavere pris end en ansat. Hilsen, Robert |
switch:At alle nu kan starte en hjemmeside med WordPress og et tema synes jeg er vildt fedt. Jeg er overbevist om at hvis man ser samlet på det, vil der komme langt flere gode danske virksomheder ud af det. Alle har nu en reel mulighed for at teste om det at være iværksætter er noget for dem, også folk der tidligere måske ikke var kommet i gang på af startomkostningerne.
Lige præcis! Jeg er helt enig. Jeg opfatter det lidt som om, at det at starte virksomhed, er blevet mere demokratisk, simpelthen. Det kan umuligt være en dårlig ting.
Bliv gratis medlem