Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabatmino – er det fremtiden?

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,1 stjerner givet af 7 person

Hej Thomas.

Hvor mange penge skal man have smidt i sin idé for at man er velkommen på DIT Amino?

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:

Hej Thomas.

Hvor mange penge skal man have smidt i sin idé for at man er velkommen på DIT Amino?

Du behøves skam ikke smide mange penge i :) Men at bruge tiden på at lave noget unikt - Rom blev ikke bygget på 1 dag

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Du behøves skam ikke smide mange penge i :) Men at bruge tiden på at lave noget unikt - Rom blev ikke bygget på 1 dag

Stikker bare lige en pind i myretuen - Få nogle modsvar på hvad den idéelle iværksætter er. :)

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler ikke om hvor mange penge man smider i sin idé men det handler om at starte sin forretning ordentligt. Det er som om at nogen tror at hvis de starter en webshop og tjener nogle få kroner eller få procent, så kan tjene kassen med få timers arbejde om dagen.
Sådan tror jeg ikke at det er for nogen.
Det er hårdt arbejde at starte en seriøs webshop.

Mikkel, jeg mener at VORES Amino er unik ved at der er plads til alle Big Smile 

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Lucas - Hosting4Real:
Du behøves skam ikke smide mange penge i :) Men at bruge tiden på at lave noget unikt - Rom blev ikke bygget på 1 dag

Jeg håber faktisk, at jeg misforstår dig, når jeg hører dig sige, at man ikke er rigtig iværksætter, hvis man ikke laver noget unikt - altså noget som adskillige andre ikke allerede har lavet mange gange.

Jeg vil da gerne kunne sige, at jeg er iværksætter, selv om jeg startede min karriere som selvstændig med noget så traditionelt som IT-sikkerhed og support, og ikke ligefrem var "first-mover" på det område. Det lykkedes da fint, og det er lykkedes for mange indenfor forskellige områder af IT-branchen (og hosting) - ja og SEO-branchen.

Man kan efter min mening sagtens være iværksætter, selv om man starter på noget, som masser af andre allerede har startet. Man behøver ikke som det første at have et unikt "bygget fra bunden" design af hjemmesiden. De kyndige web-folk kan hurtigt finde frem til den template, mine virksomheders hjemmesider er bygget på. Langt fra unikt og "bygget op fra bunden", men det fungerer tilsyneladende. :-)

Der dukker jævnligt nogle op på Amino, som synes, at nu er de selv løftet op over niveauet med de første iværksætter-spørgsmål, og nu er det pludseligt forkert at stille de der spørgsmål, som er helt naturlige, når man er helt grøn iværksætterspire.

Der er adskillige gode samarbejder, som er udsprunget af Amino. En pæn del af mine online samarbejdspartnere er fundet her på Amino. Det gælder eksempelvis webdesign, tekster, grafik og layout-design, tryk af visitkort, streamere og roll-ups og hosting. Det er samarbejder, som jeg sandsynligvis ikke ville have etableret, hvis ikke jeg som ny iværksætter havde kastet mig ind på forummet og havde dristet mig til at stille de der - for nogle tilsyneladende forfærdelige spørgsmål.

Selvfølgelig vil det ikke lykkes for alle de, som prøver at starte noget op på deres første idé. Det siger næsten sig selv. Men de kan da med fordel spille sparringsmæssigt bold op af de mere erfarne iværksættere, som alle også på et eller andet tidspunkt har stået i samme situation. Også selv om de måske har glemt det. 

Det var bare mine 5 cent. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Lucas - Hosting4Real:
Du behøves skam ikke smide mange penge i :) Men at bruge tiden på at lave noget unikt - Rom blev ikke bygget på 1 dag

Jeg håber faktisk, at jeg misforstår dig, når jeg hører dig sige, at man ikke er rigtig iværksætter, hvis man ikke laver noget unikt - altså noget som adskillige andre ikke allerede har lavet mange gange.

Jeg vil da gerne kunne sige, at jeg er iværksætter, selv om jeg startede min karriere som selvstændig med noget så traditionelt som IT-sikkerhed og support, og ikke ligefrem var "first-mover" på det område. Det lykkedes da fint, og det er lykkedes for mange indenfor forskellige områder af IT-branchen (og hosting) - ja og SEO-branchen.

Man kan efter min mening sagtens være iværksætter, selv om man starter på noget, som masser af andre allerede har startet. Man behøver ikke som det første at have et unikt "bygget fra bunden" design af hjemmesiden. De kyndige web-folk kan hurtigt finde frem til den template, mine virksomheders hjemmesider er bygget på. Langt fra unikt og "bygget op fra bunden", men det fungerer tilsyneladende. :-)

Der dukker jævnligt nogle op på Amino, som synes, at nu er de selv løftet op over niveauet med de første iværksætter-spørgsmål, og nu er det pludseligt forkert at stille de der spørgsmål, som er helt naturlige, når man er helt grøn iværksætterspire.

Der er adskillige gode samarbejder, som er udsprunget af Amino. En pæn del af mine online samarbejdspartnere er fundet her på Amino. Det gælder eksempelvis webdesign, tekster, grafik og layout-design, tryk af visitkort, streamere og roll-ups og hosting. Det er samarbejder, som jeg sandsynligvis ikke ville have etableret, hvis ikke jeg som ny iværksætter havde kastet mig ind på forummet og havde dristet mig til at stille de der - for nogle tilsyneladende forfærdelige spørgsmål.

Selvfølgelig vil det ikke lykkes for alle de, som prøver at starte noget op på deres første idé. Det siger næsten sig selv. Men de kan da med fordel spille sparringsmæssigt bold op af de mere erfarne iværksættere, som alle også på et eller andet tidspunkt har stået i samme situation. Også selv om de måske har glemt det. 

Det var bare mine 5 cent. :-)

Dbh. John

Hej John,

Det jeg mener er, at istedet for 'bare' at købe et template, eller installere et. Det er måske OK til man begynder at have lidt overskud, det jeg mener med unikt, behøves ikke være idéen, jeg startede selv hosting op, og jeg er langt fra den eneste :) - Det jeg mener er, at hvis du som hosting selskab, har præcis samme design som en anden.

Eller du som webdesigner bruger et gratis tema, så syntes jeg idéen bag det hele forsvinder. Jeg siger ikke at de ikke må have lov til at lave webshops, eller andre ting, jeg siger, at man burde bruge mere tid, ingen man går i gang, og forhåbentligt skabe sig et godt image - så når folk kommer ind på siden en anden gang, at de kan huske de har været der. Det syntes jeg selv er svært hvis folk bruger themes etc.

Det er det jeg mener med unikt. - Undskylder hvis det blev forstået forkert før.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er enig med dig i en ting: Der skal mere til end en Wordpress blog for at kalde sig selv iværksætter.

Men det som mange ser ud til at have svært ved at acceptere er at der nedbrydes faste grænser i de her år mellem freelancere, lønansatte, selvstændige og iværksættere. Det gør at mange bureauer mister monopol på tidligere arbejdsområder.

Grafikere og designere kan godt lide at tale om visuel identitet før produkt, men i virkelighedens verden skal produktet komme før den fede hjemmeside.

Jeg forstår egentlig ikke rigtig meningen med dit indlæg her, selvom jeg gav det 5 stjerner for nogle gode pointer.

Er det endnu et af de der: 'Jeg kan ikke få nok for mit arbejde' indlæg? Eller er det en opfordring til at arbejde med visuel identitet?

Man kommer ikke langt med at skælde ud på sine kunder for ikke at gøre som man selv vil.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel:
Hvor mange penge skal man have smidt i sin idé for at man er velkommen på DIT Amino?

Ja, enig! Hvad blev der af idéen om at starte op fra bunden, og derfra se sin idé vokse og udvikle sig, hvorefter man så kan investere lidt mere - eller meget mere - så man kan ekspandere, osv. osv.

Denne debat dukker op med jævne mellemrum, og den er et udtryk for, at man dybest set ikke er interesseret i konkurrence, hvorfor man forsøger at fremstille sig selv/sine produkter som dem der giver kunderne værdi og kvalitet, hvorimod konkurrenten med de billigere priser ikke leverer varen. Og nye iværksættere som ikke er villige til at betale for deres salgsgas ("værdi og kvalitet") er ikke seriøse NOK.

Sagen er, at især i den branche som beskæftiger sig med online ydelser, er konkurrencen hård. Branchen udvikler sig med lynets hast, og der kommer hele tiden friske nye kræfter til, som vil have deres bid af kagen. Derfor kan man ikke nødvendigvis vurdere ydelsens kvalitet udfra prisen. Man kan meget nemt få rigtig god kvalitet hos en nyopstartet grafiker/designer/webprogrammør til en særdeles rimelig pris.

Man kan selvfølgelig også få meget ragelse for en billig penge, men man kan så sandelig også få noget værre møg til en høj pris.

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Om iværksætteres strategi baserer sig på pris, vareudvalg, leveringsbetingelser eller whatever er for såvidt deres sag. Det er da klart, at jo flere der kæmper på prisen (som jo nok er den letteste/korteste vej på markedet) jo mindre profit er der til alle, men det er markedskræfterne - det kan vi ikke ændre ved...

Jeg synes derimod de klart værste "iværksættere" her på Amino er dem, der starter disse i mine øjne tåbelige indlæg:

"Hej jeg vil skide gerne være iværksætter, men jeg er total ideforladt, så kan du ikke lige fortælle mig hvad jeg skal starte eller sælge for at blive lynmillionær?!"

For f..... da - Hvis du ikke har en god ide selv eller noget du brænder for, så får du ALDRIG success, så drop det! Du kan sgu da ikke forvente at få guld-ideen serveret på et sølvfad, det er i mine øjne noget nær de dummeste indlæg der oprettes her...

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel:
Hvor mange penge skal man have smidt i sin idé for at man er velkommen på DIT Amino?


Det her handler om kvalitet og viljen/evnen til at opnå målet uden konstant at gå på kompromis og lede efter den billigste vej. Hovedparten af dem, der får succes med deres forretning, har lavet et stort forarbejde, for at få en individuel identitet - og det er lige præcis den individuelle identitet jeg efterspørger. Og den gode idé behøver nødvendigvis ikke være dyr, men den gode ide "drukner", hvis man ikke evner at skabe en virksomhed der skiller sig ud og det gælder ikke mindst på det visuelle. Så bliver man bare en i flokken - og det kan man da godt stille sig tilfreds med. Men jeg vil tillade mig at tvivl på, om man opnår den store succes.

Og som jeg skriver: Ja, der er da umiddelbart intet galt med noget er billigt, men er det udgangspunktet for at starte en virksomhed? Det skal bare være billigt! Hvad skete der lige med, det skal være lækkert, god kvalitet og det skal have værdi for min virksomhed?

Mange glemmer hvad værdien af individuel visuel identitet er. I mange tilfælde er det en værdi, der er lige så meget værd som forretningsideen - det er muligt, det er sat lidt på spidsen, men man kan jo overveje, om man vil handle i den butik der oser af kvalitet, eller den man ved er en kopi af en anden.

God søndag.

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)