Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabatmino – er det fremtiden?

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 26 person

Artomino – er det fremtiden?
Kombinationerne har snart ”kørt” i den nyligt indførte chat; Artomino, Rabatmino – ja, der er vel ingen grund til at blive ved, vel? Og hvis pointen ikke er fattet endnu, så kommer her neon og diverse papmachéfigurer. Den kolde og kyniske konklusion kommer allerede indenfor de næste tyve sekunder, også fordi jeg allerede ved, at du ikke gider læse mere, med mindre resten af kan fås som lydbog.

Amino er blevet iværksætternes svar på DBA, GulogGratis kombineret med Ekstra Bladets ”Nationen”. Forsøg lige engang bare for sjov, at benytte søgefeltet på Amino og søg efter ”Billig” - er det virkelig det, et iværksætterforum handler om? Ja, der er da umiddelbart intet galt med noget er billigt, men er det udgangspunktet for at starte en virksomhed? Det skal bare være billigt! Hvad skete der lige med, det skal være lækkert, god kvalitet og det skal have værdi for min virksomhed?

Forsøg lige at se på, hvor mange ”tråde” der er oprettet, med henblik på et samarbejde, hvor det rent faktisk handler om samarbejde. Og ikke ”giv mig en ydelse – så får du en procent i min utopiske biks, for jeg har verdens bedste idé”.

Er der iværksættere på Amino eller er det bare et loppemarked?
Lad mig lige gøre det klart for dig – du er ikke iværksætter, fordi du har købt et domainnavn og installeret Word Press – du kan kalde dig blogger eller skribent, men det gør dig altså ikke til iværksætter. Du er heller ikke iværksætter, fordi du kan skrive 16 ord for 8 kroner. Du kan kalde det en forretning, men dybest set ville flere have glæde af du gik med aviser. Og du har ikke en virksomhed, så længe du ikke har en visuel identitet – og det får du ikke af at copy/paste.

Rygklapperi
Et af de mest oprettede emner på Amino er ”Giv mig feedback på min side” - jeg var lige ved at skrive ”på mit theme, som jeg selv har downloaded”. For i realiteten er Word Press efterhånden blevet det primære og ”themes” det sekundære. Man kan næsten sige lige nu er Word Press Gud og Themes er Jesus, men man skal måske nogen gange erkende, at der findes andre religioner. Og hvordan er det iværksætteri? At man nu selv kan lave et website, der ligner alle andres? Og man kan fylde det op med affiliates, hvor der tjenes 8 kroner om dagen – og når websitet så endelig er copy/pastet, så skal man jo have ”kritik” fra de øvrige Aminoer, men bare ikke for meget kritik og det slipper man jo helt for, hvis man har en Word Press side, der ligner alle de andres.

Jeg oplevede for meget kort tid siden, i den nyindførte chat, et spørgsmål om ”feedback” på et website. Spørgeren var muligvis ikke der mest erfarne i at lave websites, men forventede åbenbart ikke, at få et ærligt svar – men ærligt var det. Hvilket resulterede i med det samme at gå i defensiven. Spørgeren havde jo helt selv installeret Word Press og hentet noget gratis og skrevet noget.

Det samme gør sig gældende med e-handelsløsninger – også kendt som webshops. Tendensen er, at der skal hentes noget gratis og et ”theme” - for så er man jo i gang med at sælge på nettet. Men fakta er blot, at det er muligt man er i gang, men alt selvstændig visuel identitet er ikke eksisterende, for der er igen tale om copy/paste. Du kan muligvis kalde dig iværksætter, hvis du har lavet en webshop, baseret på noget du har lånt fra andre, men du er ikke innovativ – du er bare endnu en i rækken. Og du kan være helt sikker på, at du aldrig kommer til at leve af det. Visuelt identitet er et redskab, der bruges til at skabe værdi i en virksomhed – en værdi, der synes glemt på Amino.

Nu er der ikke fordi, jeg bare vil smide om mig med kritik – Amino har mange kvaliteter, men hvis det ikke skal ende som et loppemarked, så kræver det selvjustits. Og hvis iværksættere skal skabe deres egen forretning, så skal det gøres med egne ideer og egen identitet – og ikke copy/paste.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De har sat det lidt på spidsen, men jeg er faktisk enig.
Mange starter en webshop som bibeskæftigelse til deres faste job og er i hård konkurrence med andre. De dumper prisen for at sælge deres varer. Det kan godt være at det i et vist omfang lykkedes at sælge varen, men der er kun ganske få eller ingen penge på bundlinjen. Der skal bla. Være penge til at håndterer defekte varer, fortrudte køb og ikke mindst god service.
Da jeg i 2005 startede telecall.dk som primært handler med mobiltelefoner til ældre, var der ingen andre som solgte den type telefoner. Jeg importerede selv mobiltelefonerne og var first-mover på markedet.
Efter min mening, skal man som iværksætter starte med sin egen ide og ikke som en klon af andres ideer.
Det handler om at yde høj kvalitet over for sine kunder Smile

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 09:22

Jeg er ikke helt enig med dig Henrik omkring at man skal starte med sin egen idé.

Nu har jeg selv startet en forretning op i en branche hvor der mange andre spillere på markedet, og det mener jeg kun er en god ting, fordi at det motiverer mig bare endnu mere, til at blive den bedste og kundens favorit e-shop når der skal handles lyskilder. 

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Søren Velling @

Jeg tror pointen var at der stort set kun fokuseres på pris ved opstart. Alt skal være så "skrabet", at der faktisk ikke er nogen pointe i at starte op.

Nytænkning af "gamle" produkter/ ideer er der ikke noget galt i :)

Jeg vil da også mene at mange med fordel bør vente med at starte op til de kan gøre det "ordentligt".

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 11:01

5 stjerner herfra. Hvis jeg altså kunne :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:06

Jeg giver dig 500% ret.

Jeg har set gennem tiden, at folk starter, som du selv siger, med wordpress og et gratis tema, de spørger på feedback, når man finder ud af at det er et gratis tema, eller måske et de har betalt hele 35$ for...

Det er helt iorden at bruge wordpress, det er et godt CMS, men ja, det er rigtigt at alt for mange, vil ikke bruge tiden, eller pengene på at få udviklet noget unikt. Det er som om, de ikke vil bruge en krone på at skabe et image af deres virksomhed.

Jeg så for noget tid siden, en side på amino - jeg ved det var et købt theme, fint nok.. 2 uger efter, ser jeg en anden side fra amino og tænker: 'Den her side har jeg da set før?'

Men jeg var ikke sikker.. Efter at kigge i historik af min browser, finder jeg den gamle side. Og finder ud af, at 2 sider, inden for samme branche, bruger samme tema.

Hvad gør disse firma'er 'unikke'? Hvis du har en varer du sælger, og du vil have folk skal købe din varer, så skal du have en grund, oftest er det, at du gør noget bedre end dine konkurrenter. Dvs, du er unik på dette område. Dette skal allerede afspejles på ens hjemmeside.

Amino-iværksættere er blevet useriøse - Jeg tor der er meget få folk på amino, der tager den pris, de mener deres produkt er værd. 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:
Hvad skete der lige med, det skal være lækkert, god kvalitet og det skal have værdi for min virksomhed?

Jamen det er jo det rene vrøvl at bede om noget som er "lækkert, god kvalitet og det skal have værdi for min virksomhed".

Det giver jo sig selv, at folk ønsker kvalitet. Kvalitet forventes som en selvfølge, det er da ikke noget kunden skal efterspørge specifikt?! - og det fede er, at det kan man faktisk få idag uden at det koster kassen, og det er DET som er ved at gå op for folk. Derfor den megen fokus på pris.

For blot få år siden var det ganske anderledes. Jeg har arbejdet på webbureauer hvor kunderne virkelig fik lov til at betale i dyre domme, og hvor de gjorde det uden at beklage sig, for de forventede på forhånd at det var dyrt. Kundernes uvidenhed satte prisen: pissedyrt, og det fryder mig bare, at kunderne er blevet mere bevidste om hvad de vil have, og hvad det koster, så de ikke længere skal betale bureauets nye server, men kun betale for den vare de rent faktisk får.

For mig er det fedeste ved open source at det er så åbent. Ingen licenser, eller månedlige udgifter og enorm frihed mht. design. Man kan gøre det selv, eller man kan få nogen til det, billigt eller dyrt. Man kan få et gratis theme, eller man kan købe et, eller man kan få det udviklet. Og man kan altid få hjælp, uden at skulle betale 600,- i timen for support. Mulighederne er uendelige.

Og så er jeg meget uenig med dig i, at tendensen er at man ønsker tingene gratis eller meget billigt. Rigtig mange har faktisk et budget, og nogle har endda også et meget højt budget. Folk er bare blevet mere bevidste om den reelle pris.

Jeg hylder den fri konkurrence, og den store åbenhed omkring priser som findes her på Amino.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:14

T-Nielsen:

Thomas:
Hvad skete der lige med, det skal være lækkert, god kvalitet og det skal have værdi for min virksomhed?

Jamen det er jo det rene vrøvl at bede om noget som er "lækkert, god kvalitet og det skal have værdi for min virksomhed".

Det giver jo sig selv, at folk ønsker kvalitet. Kvalitet forventes som en selvfølge, det er da ikke noget kunden skal efterspørge specifikt?! - og det fede er, at det kan man faktisk få idag uden at det koster kassen, og det er DET som er ved at gå op for folk. Derfor den megen fokus på pris.

For blot få år siden var det ganske anderledes. Jeg har arbejdet på webbureauer hvor kunderne virkelig fik lov til at betale i dyre domme, og hvor de gjorde det uden at beklage sig, for de forventede på forhånd at det var dyrt. Kundernes uvidenhed satte prisen: pissedyrt, og det fryder mig bare, at kunderne er blevet mere bevidste om hvad de vil have, og hvad det koster, så de ikke længere skal betale bureauets nye server, men kun betale for den vare de rent faktisk får.

For mig er det fedeste ved open source at det er så åbent. Ingen licenser, eller månedlige udgifter og enorm frihed mht. design. Man kan gøre det selv, eller man kan få nogen til det, billigt eller dyrt. Man kan få et gratis theme, eller man kan købe et, eller man kan få det udviklet. Og man kan altid få hjælp, uden at skulle betale 600,- i timen for support. Mulighederne er uendelige.

Og så er jeg meget uenig med dig i, at tendensen er at man ønsker tingene gratis eller meget billigt. Rigtig mange har faktisk et budget, og nogle har endda også et meget højt budget. Folk er bare blevet mere bevidste om den reelle pris.

Jeg hylder den fri konkurrence, og den store åbenhed omkring priser som findes her på Amino.

Nu ved jeg ikke hvad branche du arbejder for, men mange gange, får du en bedre kvalitet ved at betale mere. :) Folk tror at du kan få alt for 10kr idag.

Husk nu også på at for 10 år siden, for ting var dyrer, fik man bedre kvalitet, det er ihvertfald det jeg har oplevet.

//

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:33

Lucas - Hosting4Real:
Folk tror at du kan få alt for 10kr idag.

Det største problem her på Amino er, at folk ofte ikke læser hvad de svarer på, før de svarer. Jeg tror det skyldes et ønske om at få vist deres signaturreklamer mest muligt, mere end de ønsker at tilføje værdi til debatterne.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:41

T-Nielsen:

Lucas - Hosting4Real:
Folk tror at du kan få alt for 10kr idag.

Det største problem her på Amino er, at folk ofte ikke læser hvad de svarer på, før de svarer. Jeg tror det skyldes et ønske om at få vist deres signaturreklamer mest muligt, mere end de ønsker at tilføje værdi til debatterne.

Jeg læste skam hvad du skrev, og jeg ved der er mange der ikke gør :)

Mange firma'er idag dumper priserne, og det må du være enig i, når de dumper priserne gør andre også - du får ikke kvalitet idag, som du gjorde for 5-10 år siden :) Kun hvis du betaler for det.

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)