Hej, Vi er igang med de sidste krampetrækninger på en ny dansk portal (stadig lidt hemmeligt :)). Lige her på falderæbet er jeg så gået igang med affiliate og har fundet en del meget interessante kampagner som vi skal have sat op. Mit kendskab til affiliate er dog kun baseret på, hvad jeg har kunnet læse mig frem til de sidste 2 dage og inden vi begynder at sætte noget op, må jeg lige have et par råd med på vejen. Hvordan eller hvad skal vi bruge for at have styr på hvor mange klik, henvisninger m.m. der kommer på annoncerne/reklamerne m.m. ? - analytics er ikke præcist nok og jeg er slet ikke sikker på det vil kunne bruges i denne sammehæng. Jeg skal måske lige sige at Portalen er bygget på en Joomla platform !!! Er der tale om et komponent eller et modul som skal installeres? I så fald, hvilket er bedst ? Og hvor finder jeg det? Jeg går ud fra at reklamerne kan indsættes i et almindeligt Joomla modul - men jeg vil gerne undgå KUN at kunne/skulle trackke statistikken hos de pågældende netværk. ALTSÅ jeg vil gerne kunne føre min egen affiliate statistik på portalen, så der kan sammenlignes kliks, henvisning, indtjening etc. og ikke være afhængig af at skulle logge mig ind på de forskellige netværk for at spore statistikken.
Dbh Charlotte |
Tror det bliver for teknisk hvis du vil prøve at samle statistik fra dine affiliate netværk på din hjemmeside. Det nemmeste for alle parter at du/i gør det samme som andre affiliates; Tjekke stats på netværkets hjemmeside. Så vidt jeg husker så er der et dansk website der prøver at samle statistik fra de fleste danske netvørk på en konto, men jeg har ikke lige fulgt projektet så nøje.
Af ren nysgerrighed er jeres portal på dansk eller engelsk?