Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af affiliate annoncer på min portal

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er igang med de sidste krampetrækninger på en ny dansk portal (stadig lidt hemmeligt :)). Lige her på falderæbet er jeg så gået igang med affiliate og har fundet en del meget interessante kampagner som vi skal have sat op. Mit kendskab til affiliate er dog kun baseret på, hvad jeg har kunnet læse mig frem til de sidste 2 dage og inden vi begynder at sætte noget op, må jeg lige have et par råd med på vejen.

Hvordan eller hvad skal vi bruge for at have styr på hvor mange klik, henvisninger m.m. der kommer på annoncerne/reklamerne m.m. ? - analytics er ikke præcist nok og jeg er slet ikke sikker på det vil kunne bruges i denne sammehæng. Jeg skal måske lige sige at Portalen er bygget på en Joomla platform !!! Er der tale om et komponent eller et modul som skal installeres? I så fald, hvilket er bedst ? Og hvor finder jeg det?

Jeg går ud fra at reklamerne kan indsættes i et almindeligt Joomla modul - men jeg vil gerne undgå KUN at kunne/skulle trackke statistikken hos de pågældende netværk.

ALTSÅ jeg vil gerne kunne føre min egen affiliate statistik på portalen, så der kan sammenlignes kliks, henvisning, indtjening etc. og ikke være afhængig af at skulle logge mig ind på de forskellige netværk for at spore statistikken.

Nogle gode ideer? Jeg er på ingen måde teknikker, så venligst beskriv forklarende uden for mange "koder" :) Takker på forhånd

Dbh Charlotte

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:32

Tror det bliver for teknisk hvis du vil prøve at samle statistik fra dine affiliate netværk på din hjemmeside. Det nemmeste for alle parter at du/i gør det samme som andre affiliates; Tjekke stats på netværkets hjemmeside. Så vidt jeg husker så er der et dansk website der prøver at samle statistik fra de fleste danske netvørk på en konto, men jeg har ikke lige fulgt projektet så nøje.

Af ren nysgerrighed er jeres portal på dansk eller engelsk? 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:36

Hej nordifADmedia,

Tak - måske du har ret, meeen det generer mig nu at jeg kun kan forholde mig til netværkets sporing og ikke min egen.

Portalen er 100% dansk (indtil videre :) )

/Charlotte

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:41

Du kan sagtens lave din egen kliksporing, men når det kommer til salg, bliver du nødt til at stole på netværket. Det kan dog godt lade sig gøre at hente data over i eget system, eksempelvis via "callback", men det kræver at du får en programmør med indover og vil sandsynligvis blive en væsentlig udgift at få lavet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:47

Damn.... jeg vidste det ville koste... håber ikke min webprogrammør læser dette så :(

Så I mener jeg skal droppe det og blot udvise 100% tillid til netværket? Jamen så er det vel bare at få smidt alle annoncerne rundt på portalen :) Udover relevans og specifikke krav fra annoncørerne, er det så noget jeg skal være opmærksom på?

Takker igen

Charlotte

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:48

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:49

Btw og of the track - hvordan fjerner jeg lige det der med "Fra Imagekids " under mit navn her i toppen?

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:52

Tak Jonas,

Må nok hellere lige få min webmand til at læse med alligevel... Så må han vurdere arbejdsbyrden - for der skal en pæn dynge reklamer indover - Kan stadig fornemme at jeg til at starte med, skal forholde mig til netværkets statistik.

Charlotte

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:15

Jeg har skrevet lidt om hvordan man får statistik med over til netværket. På den måde kan du også lettere lave stikprøvekontrol, hvis du har mistanke om at noget ikke tracker normalt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:00

Charlotte Gade:
Btw og of the track - hvordan fjerner jeg lige det der med "Fra Imagekids " under mit navn her i toppen?

Såvidt jeg kan finde frem til, skal du ind på http://www.amino.dk/bizz/settings.aspx og klikke på "Slet" for at og slette din firmaprofil fra Amino. Der er vist ikke nogen måde, du kan have en firmaprofil på Amino uden at den er koblet på dit brugernavn.

Jonas Jørgensen:
Det er bare et stort arbejde, hvis du har 100 forskellige links.

Helt enig. Min klare opfordring er at bruge den statistik affiliatenetværket tilbyder. Det andet bliver alt for meget arbejde ift. den gevinst der kommer ud af det. Hold fokus på det, du rent faktisk tjener penge på og synes er sjovt. Og hvis du laver lidt research på de forskellige danske affiliatenetværk inden du benytter dem (f.eks. her på Amino), er du godt sikret.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)