Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 9 ud af 14 (139 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Mikael christiansen:
IndtægterUdgifterKontanthjælp:9.800,-Husleje7.400,-Boligsikring:3.019,-El700,-Børnepenge:2.908,-Telefon:500,-Licens196,-Internet148,-Gæld600,-Medicin70,-Hundemad283,-Fodbold300Cigaretter500,-I alt15.728,-I alt10.697,-

Du bliver ved med at påstå at Kontanthjælpen er alt for høj ?. Og kommer den bare ned så løser det alle problemer ?. Jeg kender ingen der tjener mindre end kontanthjælp ved fuldtidsarbejde. Selv ufaglærte på mindsteløn tjener mere. Og Boligsikring samt Børnepenge får du jo også når du arbejder. Så jeg har meget svæt ved at se hvordan du vil bevise den påstand ?. 

enig med dig den er alt for høj  kontant hjælpen og der findes mange på mindste løn der tjener mindre kroner end en på kontant hjælpen , enig at måske du ikke ved alt med http://jyllands-posten.dk/opinion/ordeterdit/article2621797.ece 

http://politiken.dk/indland/ECE1465036/fattige-carina-udloeser-laeserstorm/  og http://www.b.dk/nationalt/roedt-raad-carina-er-ikke-fattig og http://www.metroxpress.dk/nyheder/er-carina-fattig-eller-ej/KObkkB!P0oddva8ulgI/

husk desuden du bruger tid på transport og penge fra og til arbejde og børn skal passe endnu mere når man arbejder og man køber mere tit dyrt ind når man arbejder da man har lidt mere fritid når man ikke arbejder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 01:49
Prøv at forstille jer at folk kun købte udfra vad en kontanthjælpsmodtager har tilrådighed
Tror det er ca 3000 kr i måneden.
Ville det få konsekvenser for erhvervslivet ?
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:54

Michael_N:
Prøv at forstille jer at folk kun købte udfra vad en kontanthjælpsmodtager har tilrådighed
Tror det er ca 3000 kr i måneden.
Ville det få konsekvenser for erhvervslivet ?

ja det ville påvirke det positivt vis alle dem som arbejdet eksempelvis iværksættere der lever som fattig havde 3000 kroner mere så de ikke var fattig , det ville klart hjælpe på samfundet at flere der arbejder fik mere i løn , det er jo ikke ideelt at nogle gange kan det bedste betale sig ikke starte op som iværksættere med virksomhed , der er det bedre være på kontant hjælpen flere penge , men penge er ikke alt så jeg klager ikke over få mindre kroner end kontant hjælpen

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 01:57

Michael:
Du bliver ved med at påstå at Kontanthjælpen er alt for høj ?. Og kommer den bare ned så løser det alle problemer ?. Jeg kender ingen der tjener mindre end kontanthjælp ved fuldtidsarbejde. Selv ufaglærte på mindsteløn tjener mere. Og Boligsikring samt Børnepenge får du jo også når du arbejder. Så jeg har meget svæt ved at se hvordan du vil bevise den påstand ?. 

Så glemmer du alle "goderne"

Friplads til børnene i børnehave/SFO/ fritidskub ingen udgifter til transport. Mindre udgifter til kost. Ja der er mange ting. 

Har flere gange set at en ufaglært i arbejde faktisk satte penge til ved at arbejde i forhold til at gå på kontanthjælp.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:09

Thomas Wichmann:

Michael:

Friplads til børnene i børnehave/SFO/ fritidskub ingen udgifter til transport. Mindre udgifter til kost. Ja der er mange ting. 

Har flere gange set at en ufaglært i arbejde faktisk satte penge til ved at arbejde i forhold til at gå på kontanthjælp.

man er reelt ikke fattige når man får de basale behov dækket http://da.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide korrekt men det man så snakker er den psykisk velbefindende som en fattigdom i danmark

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2577
Fra  MN Service Skrevet kl. 02:11

Thomas Wichmann:

Fripladsen er beregnet efter din indkomst. Så den har du også som enlig forsørger der arbejder. Du skal jo også transporteres rundt til møder osv.. selv om du er arbejdsløs. Og hvis du finder et arbejde tæt på er det jo sundere at tage cyklen. Får du langt til arbejde er der jo kørselsfradrag. ( Mindre udgifter til kost ) ??. Måske vi lige skulle holde os til fakta.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:30

Michael:

Thomas Wichmann:

Fripladsen er beregnet efter din indkomst. Så den har du også som enlig forsørger der arbejder. Du skal jo også transporteres rundt til møder osv.. selv om du er arbejdsløs. Og hvis du finder et arbejde tæt på er det jo sundere at tage cyklen. Får du langt til arbejde er der jo kørselsfradrag. ( Mindre udgifter til kost ) ??. Måske vi lige skulle holde os til fakta.

korrekt der er færre udgifter til transport normalt er kommune nær ved en vis skal til møde der vis skal arbejde kan der måske være 80 kilometer

der er mindre udgifter til mad normalt da man har mere tid , til købe ind mere fritid og kan derved gå mere på tilbuds jagt

korrekt der er kørsels fradrag men du bruger så mere tid og derved har mindre tid derhjemme og til at nå finde de billige steder kan købe ind og når man ikke har meget tid bliver indkøb tit en del dyrere og det er korrekt du bruger en del tid på kørsels , derved vil indkøb blive nogle haste værk man gør og derved ingen tid til en tilbuds jagt endnu mere vis køre en del fra og til arbejdet ,

jeg kan forstå på dit spørgsmål tegn at du uenig i tid er penge , men vis du tænker du har kørt 2 timer i bil og skal have aftens mad , har du mere eller mindre tid til at finde det billige tilbud , vis  du bruger en del tid på kørsels der har du mindre tid altså , derved bliver dine indkøb dyrere da du ikke har den samme tid til at tage rundt i 5 forskellige supermarkeder for at spare måske et par 100 kroner og vis hver eneste dag har mindre tid til denne tilbuds jagt kan bare 100 kr dyrere indkøb godt mærkes i budgette derfor er fritid også noget man skal tænke over der er store penge at spare vis man har tid til de billige indkøb

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 04:19

Ja denne debat måtte jo komme...

Hvilket er helt fint, men man skal huske at dovne robert er en klaphat der ender med at gøre hans lade holdning sononym med resten af dem på offentlig forsørgelse hvilket simpelthen ikke er sandt. Jeg kender efterhånden en hel del på offentlig forsørgelse, men det nu ikke fordi de ikke vil arbejde.

Nogle af dem har psykiske problemer jeg er selv blevet en af dem(irretere mig grænseløst) og andre har simpelthen fysiske skavanker som nogle af dem har pådraget sig fra arbejdsmarkedet.

Kan skam godt komme med eksempler på flere i min familie og omgangskreds som vil og forsøger alt hvad de kan, men som simpelthen ikke få et ben indenfor igen.

Jeg håber bare regeringsmagten snart skifter så vi kan få fjernet nogle afgifter, men samtidigt til en hvis grad bevare velfærdsstaten som jeg mener godt kan bevares med afgiftssænkninger.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 05:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rammer nok nogen nu, men prøver aligevel :)

Hvem bestemmer om vi er fattige eller rige ? Hvor går grænsen til fatigdom..

Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Nu har jeg så valgt og springe på iværksættervognen igen og har knap det der svare til kontanthjælp, men jeg har min frihed, bruger dog en sindsyg masse timer og går mit udstyr istyker skal jeg selv betale det og så er jeg under kontanthjælpsgrænsen igen, men er jeg fattig ? Nej det synes jeg absolut ikke jeg er.. Jeg får mad på bordet og får nyt tøj når jeg vil have det.

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Min bil døde og jeg var heldig og få lånt en cykel, men jeg gav ikke op og sagde øv nu er det kontanthjælp, selvom den ville give mig flere penge.

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Jeg fungere ikke som ansat og det at nogen skal bestemme hvad jeg skal hvornår.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Jeg synes virkelig der er mange ting der ikke fungere i Danmark når vi har dette emne oppe, hvorfor skal man belønnes for at gå hjemme på kontanthjælp og straffes for at arbejde ?

Jeg har valgt min fremtid, selvstændig eller kontanthjælp.. 

Aldrig nogensinde arbejde som ansat igen

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 06:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel og Sarah:
Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Fuldstændig korrekt 

Har også selv været på kontanthjælp engang og der var mit rådighedsbeløb noget større end det er nu.

Side 9 ud af 14 (139 indlæg)