Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 7 ud af 15 (145 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen:

Tambou.dk:
et kræver bare at vi alle går ned i løn så Danmarks konkurrenceevne stiger og dermed udløses efterspørgslen efter arbejdskraft, som sikrer at der er job nok til alle

Så firkantet kan du ikke sige det, som det også nævnes i artiklen. Nedsætter du lønnen falder købekraften og faldende købekraft betyder faldende omsætning som igen betyder fyringer. En antagelse der er ligeså korrekt som hovedbudskabet i den artikel :-)

Sjovt som der altid er to eller ofte flere resultater når det er nationaløkonomi der diskuteres ;-)

vi lever altså i en international verden, vi handler mere på kryds og tværs end nogensinde  før så derved du kan ikke sætte op så firkantet at mere løn betyder øget købekraft og faldende omsætning 

husk for den øget løn kan betyde de arbejdes pladser slet ikke kommer men der bare er flere arbejdsløse og hvem skal betale dem det os der betaler skat du og jeg , man skal vide vi er ikke en lukket verden danmark , men vi er et international samfund , hvor man kan købe vare i hele verden , mere end nogensinde før

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Jeg bliver sgu lidt trist til mode, når jeg ser denne type tråde. Især fordi at det ofte ender med meget store generalisering og nedgørelse af en gruppe mennesker. Dertil kommer at indlæggene ofte bygger på eksempler som "Dovne Robert" og "Forkælede Conni", som blot er historier der er blevet voldtaget i medierne. De viser jo ikke virkeligheden!

Min virkelighed er i hvert fald anderledes og jeg oplever på ingen måde det samme som mange andre her i tråden. Jeg oplever ingen der klynker, snyder eller tuder over ikke at kunne finde arbejde eller over at være i gruppen for mennesker der lever under "fattigdoms" grænsen.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg (og min lille familie) selv er i gruppen af mennesker der lever under den økonomiske grænse.... vi lever faktisk langt under den. Min verden (i fattigdom om du vil) ser nok lidt anderledes ud... jeg ser:

Mennesker der aldrig beklager sig
Mennesker der hjælper andre mennesker, enten som ven, familie eller gennem frivillig arbejde
Mennesker der lever et "stille" liv uden at råbe op til højre og venstre med hvor uretfærdig verden er
Mennesker der hver dag lever livet og byder ind med det de kan
Mennesker der ikke udnytter systemet bare fordi de kan
Mennesker der giver deres børn fantastiske redskaber til fremtiden og voksenlivet, uden det inkluderer legoland og en playstation 3.
Mennesker som er taknemmelige for hjælpen og gør hvad de kan for at finde arbejde

Men jeg syntes debatten er svær at få noget godt ud af. Ofte bliver grundlaget "jeg syntes" og "jeg har hørt" også ender det bare ikke et godt sted.

En helt anden ting.... hvis i ligger mærke til det, er dem med de stærkeste holdninger og angreb (de stærke), dem der har deres på det rene. Måske er problemet ikke i virkeligheden ikke at en gruppe mennesker tuder?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Boysen:

Jeg bliver sgu lidt trist til mode, når jeg ser denne type tråde. Især fordi at det ofte ender med meget store generalisering og nedgørelse af en gruppe mennesker. Dertil kommer at indlæggene ofte bygger på eksempler som "Dovne Robert" og "Forkælede Conni", som blot er historier der er blevet voldtaget i medierne. De viser jo ikke virkeligheden!

Min virkelighed er i hvert fald anderledes og jeg oplever på ingen måde det samme som mange andre her i tråden. Jeg oplever ingen der klynker, snyder eller tuder over ikke at kunne finde arbejde eller over at være i gruppen for mennesker der lever under "fattigdoms" grænsen.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg (og min lille familie) selv er i gruppen af mennesker der lever under den økonomiske grænse.... vi lever faktisk langt under den. Min verden (i fattigdom om du vil) ser nok lidt anderledes ud... jeg ser:

Mennesker der aldrig beklager sig
Mennesker der hjælper andre mennesker, enten som ven, familie eller gennem frivillig arbejde
Mennesker der lever et "stille" liv uden at råbe op til højre og venstre med hvor uretfærdig verden er
Mennesker der hver dag lever livet og byder ind med det de kan
Mennesker der ikke udnytter systemet bare fordi de kan
Mennesker der giver deres børn fantastiske redskaber til fremtiden og voksenlivet, uden det inkluderer legoland og en playstation 3.
Mennesker som er taknemmelige for hjælpen og gør hvad de kan for at finde arbejde

Men jeg syntes debatten er svær at få noget godt ud af. Ofte bliver grundlaget "jeg syntes" og "jeg har hørt" også ender det bare ikke et godt sted.

En helt anden ting.... hvis i ligger mærke til det, er dem med de stærkeste holdninger og angreb (de stærke), dem der har deres på det rene. Måske er problemet ikke i virkeligheden ikke at en gruppe mennesker tuder?

Godt skrevet, Boysen!

Faktum er, at hvis man som ikke-fattig ikke kan sætte sig ind i hvordan det er at leve som "fattig" uanset hvordan man opfatter sig selv, så skal man holde sin bøtte. Man - og her peger jeg direkte på trådstarter - skal ikke gå og træde på folk ved at kalde dem klynkere mm. og så bagefter dementere det med at man sørme ikke havde tænkt sig at træde på nogen! Hvad f..... var så meningen med denne tråd? Jeg ved, at det er nævnt et par gange, men det er bare ikke godt nok.

Jeg har ondt af de mennesker, som dag ud og dag ind skal vende hver enkelt femøre samtidig med at de skal høre på at de da bare kan tage sig sammen. Jeg tror på, at 98% af den ledige arbejdsstyrke tager sig sammen, for det er bare ikke sjovt at få afslag på afslag og det er fuldstændig hul i hovedet at bruge ham der Robert som fællesnævner eller eksempel på den danske ledige arbejdsstyrke.

Slut med galden fra min side. Fortsat god dag til alle os, som stadig kan klare os selv. Jeg håber, at resten af Jer også har en god dag uden at skulle læse sådan noget møj, som trådstarter har sat igang her.

Michael

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

FInt indlæg Jacob,

Danmark har brug for reformer af velfærdssystemet og arbejdsmarkedet!

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus Administration:
Godt skrevet, Boysen!

Sad og tænkte det samme :-9

Fokus Administration:
for det er bare ikke sjovt at få afslag på afslag og det er fuldstændig hul i hovedet at bruge ham der Robert som fællesnævner eller eksempel på den danske ledige arbejdsstyrke.

Så sandt så sandt :-)

Derfor har det nu været en interessant diskusion på mange områder og der er vendt nogle synsvinkler og så er det jo rart at selv en politisk tråd kan holdes på et saglig niveau :-)

Over and out herfra!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Jeg bliver sgu lidt trist til mode, når jeg ser denne type tråde. Især fordi at det ofte ender med meget store generalisering og nedgørelse af en gruppe mennesker. Dertil kommer at indlæggene ofte bygger på eksempler som "Dovne Robert" og "Forkælede Conni", som blot er historier der er blevet voldtaget i medierne. De viser jo ikke virkeligheden!

Min virkelighed er i hvert fald anderledes og jeg oplever på ingen måde det samme som mange andre her i tråden. Jeg oplever ingen der klynker, snyder eller tuder over ikke at kunne finde arbejde eller over at være i gruppen for mennesker der lever under "fattigdoms" grænsen.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg (og min lille familie) selv er i gruppen af mennesker der lever under den økonomiske grænse.... vi lever faktisk langt under den. Min verden (i fattigdom om du vil) ser nok lidt anderledes ud... jeg ser:

Mennesker der aldrig beklager sig
Mennesker der hjælper andre mennesker, enten som ven, familie eller gennem frivillig arbejde
Mennesker der lever et "stille" liv uden at råbe op til højre og venstre med hvor uretfærdig verden er
Mennesker der hver dag lever livet og byder ind med det de kan
Mennesker der ikke udnytter systemet bare fordi de kan
Mennesker der giver deres børn fantastiske redskaber til fremtiden og voksenlivet, uden det inkluderer legoland og en playstation 3.
Mennesker som er taknemmelige for hjælpen og gør hvad de kan for at finde arbejde

Men jeg syntes debatten er svær at få noget godt ud af. Ofte bliver grundlaget "jeg syntes" og "jeg har hørt" også ender det bare ikke et godt sted.

En helt anden ting.... hvis i ligger mærke til det, er dem med de stærkeste holdninger og angreb (de stærke), dem der har deres på det rene. Måske er problemet ikke i virkeligheden ikke at en gruppe mennesker tuder?

enig , det er ingen skam leve under fattigdoms grænsen , jeg tuder i hvert fald ikke

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Reinholdt:

FInt indlæg Jacob,

Danmark har brug for reformer af velfærdssystemet og arbejdsmarkedet!

enig fint , men det er også et emme , som er hårdt gå i gang med da det er et meget følsomt politiske emme , så reformer kræver virkeligt noget , men på der skal jo mere gang i produktion i danmark på en måde , så det er et emme der skal tages op på et tidspunkt før eller senere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen:

Fokus Administration:
Godt skrevet, Boysen!

Sad og tænkte det samme :-9

Fokus Administration:
for det er bare ikke sjovt at få afslag på afslag og det er fuldstændig hul i hovedet at bruge ham der Robert som fællesnævner eller eksempel på den danske ledige arbejdsstyrke.

Så sandt så sandt :-)

Derfor har det nu været en interessant diskusion på mange områder og der er vendt nogle synsvinkler og så er det jo rart at selv en politisk tråd kan holdes på et saglig niveau :-)

Over and out herfra!

enig derfor sætter mange også deres forbrug ned og søger jobs under mindste lønne , jeg synes også det er surt med afslag så man må tænke lidt alternative og korrekt , det er ikke sjovt være ledig , men fattig vil jo nu ikke kalde en der har mere end 10.000 kroner om måneden  ,

jeg føler mig i hvert fald ikke fattig , jeg har hvad jeg har behov for og klager ikke over det at man ikke er en af de heldig i samfundet som er over fattigdoms grænsen , men jo lidt hårdt få af vide man er fattig , da man ikke føler det sådan ,

 jeg ser langt mere fattigdom ude i verden og og i danmark kan jeg ikke finde den samme fattigdom , som der i somalien med mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Puds-og-poler.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har ikke fulgt tråden her så nøje, men jeg har en ven og tidligere kollega der kom fra Litauen til Danmark for en måned siden for at søge arbejde som ufaglært kok.

Han har ikke den største erfaringsbagage i verden men præsterede alligevel at finde fire fuldtidjob inden for 10 dage, hvilket jeg synes er lidt af en præstation.

Alle jobsene var aflønnet månedligt fra 23.000 til 25.000 kr før skat, og min ven kunne så at sige vælge og vrage blandt disse. (I samtlige jobs skulle han arbejde med mad, så det er altså ikke opvask og rengøring vi snakker om)

Så der er rent faktisk jobs derude hvis bare man gider, samt har viljen til at søge dem og eventuelt prøve noget nyt, istedet for at låse sig selv fast i en lille boks som mange danskere har det med at gøre.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen:

Mikael christiansen:
derfor vil mange meget mere på kontant hjælp

Du må gerne underbygge den påstand med fakta? Selvfølgelig er der nogen der sylter på samfundet men er det de få vi skal indrette os efter?

indlægget er taget ud ad en sætning så det giver en anden mening , end jeg mener

men det har været oppe at vende for visse kan det ikke betale sig

Budgetter

Indtægter Udgifter
Kontanthjælp: 9.800,- Husleje 7.400,-
Boligsikring: 3.019,- El 700,-
Børnepenge: 2.908,- Telefon: 500,-
Licens 196,-
Internet 148,-
Gæld 600,-
Medicin 70,-
Hundemad 283,-
Fodbold 300
Cigaretter 500,-
I alt 15.728,- I alt 10.697,-

http://www.bt.dk/politik/saadan-ser-hendes-budget-ud

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 7 ud af 15 (145 indlæg)