Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BareFordiViKan.dk - Fælles Amino projekt - hvad siger I?

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Vil alle ikke bare benytte de store besparelser på webshoppen?

Det skal vel være sådan, at de penge folk betaler i shoppen skal gå til et givent projekt til vores målgruppe. F.eks et fælles arrangement etc.

Men jo, hovedideen med siden er at give sponsorrerede oplevelser/aktiviteter ud, og det er stadig det der har størst fokus!

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 20:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel,

Dit initiativ varmer :-)

Du skriver til de fattige børn, ungen og deres forældre. En enlig mor på bistand, med et barn, får følgende:

9.000,-kr efter skat

3.300,-kr i boligsikring (når man er med barn)

500,-kr børne bidrag fra kommunen

1200,-kr børnebidrag fra faderen

2000,-kr dobbelt børnepenge

Det giver en enlig mor med 1 barn i alt pr måned udbetalt 16.000,-kr

Jeg tror du skal finde de fattige blandt de studerende: indkomst pr. måned efter skat 4900,-kr, og 70 timers studie byrde. De kunne seriøst godt fortjene at man supplerede op til dagpenge niveau, eller sponsorerede dem mad og bøger, mange lever af for dårlig mad når de studerer.

Og pensionisterne, nogle har kun udbetalt 7000kr pr måned, og de har dårlige tænder.

Jeg ville gerne være med til at hjælpe dem, stiller gerne min arbejdskraft til rådighed, er desværre selv uden midler pt.

Bedste hilsener

Lisbeth

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 20:49

Jeg er designer, tegner gerne T-shirt eller armbånd eller andet der skal sælges som symbol på at man støtter de fattige, eller til salg til indsamling af penge. Eller en eller anden ting firmaer kan købe og på dem måde støtte. Det kunne være en fragt æske der er lidt dyrere end normalt købt fra os, så støtter de og dem de sende til får reklamen og viden om projektet!

Jeg er klar, også med ideer :-)

Hilsen 

Lisbeth

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel

Jeg syntes det er en rigtig god ide Smile

Der kan være mange grunde til, at nogle børn i Danmark, ikke har samme muligheder,

som mange andre har. Jeg kender nogle af grundene, og det er oftest ikke fordi, forældrene ikke gider

at tage et job. Legetøjsgiganten.dk vil gerne være med.

Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel

Må jeg starte ud med at sige, sikken ufattelig fantastisk idé. Der er utrolig mange børn og unge, som aldrig oplever noget med deres forældre. Jeg mindes en hjerteskærende historie om et besøg i Zoologisk Have. Historien blev fortalt på et forum for fattige (under opgangstiderne), der delte overlevelsestips. Temaet var noget i stil med; Hvordan oplever vi som familie noget, uden at have en bøjet femøre til formålet? En kvinde med børn fortalte, at hun et par gange om måneden tog sine børn med TIL Zoologisk Have. Hun havde fundet ud af, at der flere steder ved indhegning, var mulighed for at se nogle af dyrene ude fra gaden, hvis man stod lidt på tå! Denne lille familie havde aldrig været inden for i Zoologisk Have…

Jeg foreslår, at man piller konkurrenceincitamentet af. Og i stedet tænker over hvordan man møder fattige familier på deres vilkår. Mange lever i et ikke integreret parallelsamfund, hvor noget så simpelt som familiebesøg ofte bliver fravalgt, da der ikke er råd til transport eller den famøse fødselsdagsgave. En del familier har slet ikke adgang til nettet, hvordan når man dem?

Skal projektet være på de fattiges vilkår, så synes jeg det ligger lige for, at de selv beskriver hvilken oplevelse, deres familie savner. F.eks. kan man forestille sig en familie, hvis ungers hedeste drøm er at komme til Legoland (indenfor vel og mærke), men familien bor i København. Der skal futtog til, måske en overnatning på Lego-hotellet, og der skal indgangen og madbilletter. I et internt virksomhedssite oprettes et LEGO-projekt, hvor virksomheder byder ind med donationer, der gør det muligt at alle dele af denne tur er fuldt finansieret. Dvs. en virksomhed agerer projektleder, en anden virksomhed giver til futtoget, en tredje til Lego-opholdet, en fjerde til maden. Når projektets dele er fuldt finansieret lukkes projektet og projektleder-delen sørger for at arrangere det praktiske med familien.

Således mener jeg, at konkurrence-incitamentet som kerne, bør frafalde, familier, der i forvejen føler de kom på livets ydmygende sidsteplads, regner ikke med, at de nogensinde vinder noget, hvorfor skulle de så gøre det her? Tillige, tror jeg, at de svage familier med få danskkundskaber vil melde hus-forbi – at skrive en salgstekst, som det jo er, er bare alt for uoverkommeligt og så bliver ydmygelsen bare dobbelt så stor, når de kan se deres formåen slet ikke batter noget. Folk vil enten ikke melde sig til eller også daler interesse med rekordfart.

Desuden mener jeg, at markedsføringen af virksomheder, der hjælper, bør være med de meget små bogstaver. Bliver hjemmesiden alt for ”poppet” med bannerreklamer og what not, kan det give en tarvelig bismag af at være noget fordækt lumsk, både i medierne, men så sandelig også blandt de fattige, der lynhurtigt vil fravælge at røre det her med en ildtang. Fattige familier er ikke dumme, selvfølgelig vil de ikke gøres til et produkt, der kan give de rige virksomheder flere kroner i kassen. Hjælp skal komme af hjertet og det skal de (undskyld mit franske) eddermamer kunne føle fra første gang de træder ind på hjemmesiden!

Det var så min bøjet femøre.

Venligst
Krashponolski

Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:07

Hej Lisbeth

Jeg er meget enig med dig i, at der findes andre grupper, som også kunne have fordel af at opleve noget. Der er, af gode grunde, meget stor fokus på børnefamilier, men der findes også fattige singler på kontanthjælp, deltidsdagpengemodtagere og for ej at glemme, de der står helt udenfor systemet. Jeg har kendskab til singler med et rådighedsbeløb på 300 kr. pr. uge (bankerne tapper ulovligt folks konti uden aftale - endelig belyst i medierne), at købe toiletpapir og spise for, hvor noget så simpelt som at gå i biografen, var noget man sidst prøvede i 2008. Det er ikke længe siden jeg så en pensionist sidde og spise kattemad, eller fik den historie, at deres børnebørn skam alle sammen fik 20 kr. i julegave hvert år. Pyyyh. Og ja, du har ret, der findes også fattige studerende på spaghetti med ketchup, dog heldigvis midlertidigt. Pensionister med den laveste tarif har ingen jordisk chance her fra og til de stiller op i den guddommelige kø.

Andre fattigdomsgrupper bør naturligvis også inkluderes.

Venligst
Krashponolski

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)