Kære Aminoer, Det er i dag kommet frem, at 250.000 danskere lever under fattigdomsgrænsen. Det er sørgeligt, at vi i et velfærdssamfund skal have en så stor befolkningsgruppe der har det svært. At ændre dette er op til politikerne, men jeg er sikker på, at vi som flok kan gøre livet lidt sjovere for nogle. Vi bør benytte vores stærke fællesskab, som mange gange har hjulpet Aminoer når det så aller mest sort ud. Vi bør ligeledes benytte alle vores gode iværksættergener og erhvervskontakter, til at hjælpe de mange der er mindre priviligerede end os andre. Derfor foreslår jeg projektet: BareFordiJegKan.dk. Om BareFordiViKan.dk: BareFordiViKan.dk er en hjemmeside der har til formål, at hjælpe økonomisk og samfundsmæssigt dårligt stillede børn og unge samt deres familier. Hjælpen skal komme i form af oplevelser/aktiviteter som de ellers ikke har midler til at opleve. Sådan virker det: Virksomheder, butikker, forlystelser, turristattraktioner, Sportsklubber, foreninger, og andre udbydere af relevante oplevelser/aktiviteter, kan på BareFordiViKan.dk donere deres produkter og oplevelser til dårligt stillede børn og unge samt deres familier, der så kan få en oplevelse de ellers ikke ville have haft midler til at opleve. Mulige måder at bestemme hvem der skal modtage en oplevelse (ved ikke hvad der er bedst): 1) Potentielle modtagere af de donerede oplevelser/aktiviteter kan skrive deres kommentarer til hver oplevelse/aktivitet om, hvorfor netop de skal have denne oplevelse/aktivitet. Besøgende på hjemmesiden kan så stemme på kommentarerne og personen/familien med flest stemmer ”vinder” oplevelsen. 2) Potentielle modtagere af de donerede oplevelser/aktiviteter kan skrive deres kommentarer til hver oplevelse/aktivitet om, hvorfor netop de skal have denne oplevelse/aktivitet. Udbyderen af oplevelsen/aktiviteten udvælger en ”vinder” blandt kommentarerne. 3) Dårligt stillede børn og unge samt deres familier, kan tilmelde sig hjemmesiden og ved lodtrækning bliver nogle heldige personer/familier udtrukket som vindere af en oplevelse. Hvad får donorerne ud af det? Som alle andre former for velgørenhed, handler det om markedsføring, goodwill og det faktum, at folk respekterer virksomheder der gør noget for andre. Virksomhederne vil ligeledes få tilbudt en badge de kan sætte på deres hjemmeside med teksten: ”Vi hjælper de dårligere stillede - Bare fordi vi kan!”. Der ud over vil der, på hjemmesiden, være en side med de donerende virksomheders logoer. Det praktiske/juridiske: Så længe vi udbyder oplevelserne/aktiviteterne som en konkurrence, så er der ikke nogen forhindringer. Der vil ikke være penge indblandet i projektet, da alle oplevelser leveres som gavebeviser/billetter osv. Nu er ideen i luften - har den potentiale, og er den værd at arbejde videre med ? Kom gerne med input og ideer og leg med dem. Kunne være fedt at vise hvad Danmarks iværksættere kan i samlet flok! Mvh |
BareFordiViKan.dk - Fælles Amino projekt - hvad siger I?
Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD
Hmm jeg synes det er et ok spændene projekt du vil sætte igang. Men når det nu er sagt, så synes jeg det er noget pjat at snakke om fattigdomsgrænsen i Danmark.. Jeg har selv boet i Manila i små 2 år, der oplever man fattigdom.. Og ja det kan være svært at finde et job hvis man lever i de små provinser i Danmark, men i København er det sgu ikke et problem!! Men igen spændene projekt og held og lykke med det.. Mvh Jacob |
Er det ikke omvendt, eller er det kun nogle jobs, hvor det er en klar fordel at søge væk fra de store byer? Men til topic - spændende projekt, men jeg tror, det bliver svært. Det kan hjælpe nogle, men hvis det virkelig skal have en effekt skal det op og hjælpe pænt mange mennesker, og det kræver mange, der donerer. |
Nu skal vi nok heller ikke sammenligne os med Manila ;) Vi sætter fattigdomsgrænsen i Danmark efter nogle lidt andre tal. De faktuelle oplysninger siger, at der er 250.000 - det er voldsomme tal, som skal tages ret alvorligt. |
Det er godt nok surt for de 180.000 arbejdsløse danskere, at de ikke har opdaget, at der er 180.000 ledige stillinger i København der bare venter på dem. Eller... Måske skal vi forholde os til fakta: Tjek selv den geografiske fordeling af ledige her :-) God aften! |
Ja at det kan være svært at få lige det job man ønsker sig er nok 100% rigtigt men du kan sgu altid få job.. så at kalde det for fattigdomgrænsen , synes jeg er et helt forkert begreb at bruge i Danmark.. Men lad nu det ligge.. Jeg/vi skal ikke stjæler positiviteten fra tråden (ved godt det var mig selv der kom med det sure opstød : ) ) Håber i alle får en dejlig aften.. Mvh Jacon |
At man altid kan få et job er da en omgang sludder og fuldemandssnak, selv ufaglærte fag har stor arbejdsløshed - og fokus forsvinder jo netop fra tråden, når man optræder med den slags indlæg, hvor de kun underbygges med "synes jeg"-argumenter. Skulle vi lige få det her tilbage på sporet igen i stedet for det bliver ensporet. På forhånd tak. Jeg ved ikke om vi, som virksomhed, kan bidrage med noget da vi primært handler B2B. Men det kunne måske være, at vi kunne bidrage til projektet på anden måde. I så fald så kom endelig med forslag. |
desuden nogle andre jobs kræver uddannelse , men vis verden var anderledes og man ikke sat ydelsen så høj , ville sikkert mange tage deltids stillinger og tage måske et Netto job eller rengøring job med mere ved siden af siden , så de kom op på en højere løn mange der arbejder har mindre end eksempelvis en kassemedarbejder i Netto , der er rigtige mange af dem som arbejder der er fattig de fleste på social er ikke fattig så var der langt flere der var fattige i danmark http://politiken.dk/politik/ECE1464960/fattige-carina-er-3000-kroner-fra-at-vaere-fattig/ der er kørt en del debat siden at det skal betale sig at arbejde om det er blevet anderledes det håber jeg ellers kan det ikke betale sig at tage et af de jobs så man er fattige der skal være et motiv til at arbejde for visse er det ikke svært få jobs nærmeste over alt , men hvad er dit krav til løn , er det 50.000 kr årligt eller 500.000 kr jo mere du kræver jo svære er det ellers skal du være meget højt kvalificeret og være en ekspert på et felt hvor der mangler nogle hænder , nå ja vis ikke ønsker være fattig kan man bare stoppe med at arbejde, for visse jobs kan det bedre betale sig at melde sig arbejdsløs , for hvorfor arbejde når en på social ikke må være fattig lige så meget som en der arbejder , samfundet er lige nu forkert jeg håber det er meste fattig der får de sponsor kroner , men en ting tænker jeg lidt over jeg ser ikke mange der klager over deres løn og tigger nærmeste dem som får i danmark mindste lønnen , jeg er lidt bange for det er dem som har meste ondt af over dem selv , derved problemet for dem arbejdsløs set i forhold dem som får mindste løn , nok mere et psykiske problem for sikke mange af dem har ondt af dem selv . problemet burde dog løses politiske altså man skære ned ad i hjælpen så den svare til under mindste løn , men der er mange problemer det social de arbejdsløs laver , de kommer simpelthen ikke nok ud i gang med noget aktiv jeg ved ikke hvordan løser disse problemer så på den bedste vis , men jeg synes det er spændene i nævner det med de arbejdsløs da dem med mindste løn tit er dem der er mere fattige Budgetter
Rest: 5.031 altså her et eksempel overførelse indkomst , det er mere end en fik den gang på mindste løn Konklusion jeg tror det er god ide , med din side , da der findes en del arbejdende der er fattige Der findes hjemløse i danmark det er også et stort problem men lige hvordan hjælper dem ved jeg ikke , for mange af dem har andre problemer end kun lige de økonomiske , der er det tit visse psykiske problemer , de hjemløs også har |
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Hej Alle, At det blev til en debat om selve fattigdomsgrænsen var nu ikke meningen, men fedt at I alle lever jer sådan ind i det. Det viser bare, at det er en sag alle har en mening om, og som berører os. Men tilbage til sagen. Jeg forestiller os, at vi Aminoer bruger vores kompetencer på den måde, at nogle laver hjemmesiden, andre laver logoer, markedsføring, SEO, Blogger osv. Vi skal nok også bruge en revisor og evt en jurist. Alle der deltager vil få deres logo eller et banner på siden, så det er synligt for alle hvem der står bag. Det unikke ved denne side er, at de folk det omhandler selv kan engagere sig i siden på bruger niveau. Der findes andre sider, så som oplevelsesbanken.dk, som samler oplevelser ind, men donerer dem videre til nødhjælpsorganisationer, men kan vi være sikre på, at de når ud til de rigtige? På BareFordiViKan.dk hører vi folks historier, vi kan se hvem der får hjælpen, og os der ikke er ramt på fattighedsgrænsen kan se glæden og ihærdigheden for, at få en tur i tivoli etc. Samtidig vil jeg tro, at et sådan projekt hvor en stor gruppe iværksættere går sammen om at hjælpe børn, unge, og deres familier vil få god mediedækning. Jeg kunne ikke forestille mig en avis der ikke ville skrive om det ? Hvis hver iværksætter forhører deres kunder, om de er interesserede i at lave en donation mod, at få en badge på deres hjemmeside og noget god markedsføring, så tror jeg vi kan nå langt. Vi har da om nogen adgang til de rescourcer det kræves for at lykkedes med et sådan projekt. Mange af Jer har en mening om det, men er der nogen af Jer der vil være med ? Mvh |
Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD
Med alle de meninger om emnet, så må der da være nogle der vil handle i stedet for at snakke ? |