Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår vender facebook aktien?

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle'

Kom gerne med jeres bud vedr. om hvornår I tror facebook aktien vender og køre der ud af..

Og når den gør... hvorfor gør den det så? Kom med bud.

Mvh.

sander

Ps. jeg HAR købt mine aktiker ihvertfald.. lur mig om ikke den rammer 600 inden 5 år.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 19:35

Hej Sander,

Aktien har allerede lavet en korrektion. Den ramte kurs $17,55 d. 4. september, og nu ligger den i kurs $22,5 = en stigning på ca. 30% på to uger. Jeg tror, at kursen vil ligge lavere ved udgangen af i år, da der bliver låst op for 243 mio aktier i oktober og 1,2 mia. aktier til november. Alle disse nye aktier vil helt sikkert have en negativ betydning for aktiekursen. I løbet af 2013 vil vi nok se, at aktien begynder at finde sit eget leje.

Jeg overvejer at købe aktien for sjov, når aktien får nogle lang mere realistiske nøgletal. F.eks P/E på max. 20.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 19:37

Sander pennerup:
lur mig om ikke den rammer 600 inden 5 år.

Noget optimistisk, men man skal jo tro på det. Skype-Wink

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:06

Sander pennerup:

Kom gerne med jeres bud vedr. om hvornår I tror facebook aktien vender og køre der ud af..

Og når den gør... hvorfor gør den det så? Kom med bud.

Nå de begynder at tjene penge, som står mål med den værdi som selskabet har :-)? Med andre ord, når de finder ud af hvordan deres massive mængder af data, kan bruges til at øge annonceindtægterne markant. Jeg tror nok at de skal finde ud af et eller andet, men kurs 600 synes jeg ikke virker realistisk lige nu.

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 00:53

der kommer jo snart en "want" knap.. og allerede nu ser man at aktien i dag er steget igen... kun steget siden start september...

kan det mon være pga at man ved denne "want" knap snart kommer.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:09

Så vidt jeg husker begyndte FB at stige da Apple annocerede deres nye iPhone og hermed nogle nye Facebook-funktioner i telefonen. Men det kan da også skyldes en evt. "want" knap selvom jeg ikke lige ved hvad det går ud på.

Umiddelbart vil jeg mene at den seneste kursstigning er en modreaktion på det enorme kursfald der har været siden start og på grund af de mange nye Facebook aktier som bliver sat til salg snart, vil det med stor sandsynligt resultere i yderligere kursfald. Måske er kurs 17 en bund, måske skal den længere ned.

Jeg tror godt man kan tage en risiko i Facebook men mener ikke at den burde udgøre en særlig stor del af ens portefølje. Facebook kan måske komme til at ligne Microsoft. De blev børsnoteret i 80'erne med enorm høj P/E men kursen steg trods alt meget de efterfølgende år (rigtig meget) og noget af stigningen kan måske skyldes en generel Bull-marked i størstedelen af perioden.

Det er klart at teknologien hele tiden udvikler sig og vi ved ikke hvad der sker om 5 år på den front. Man kan som Facebook-aktionær kun håbe at de er med der hvor det sker.

Uanset hvad tror jeg man skal være meget tålmodig med Facebook. Køb nu - sælg IKKE før den er steget med nogle 1000 procent, dvs. om måske 15-20 år.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:08

Sander pennerup:

der kommer jo snart en "want" knap.. og allerede nu ser man at aktien i dag er steget igen... kun steget siden start september...

kan det mon være pga at man ved denne "want" knap snart kommer.

Det kommer jo an på hvor meget ekstra indtjening og indtjeningspotentiale der er i den knap.

Hvor mange ekstra indtjeningsmuligheder ser du selv på kort og langt sigt på knappen?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 07:29

Simon Mark Nielsen:
F.eks P/E på max. 20.

dvs.... omkring kurs 8 :-)

fatter ikke nogen kunne vurdere den til P/E 100

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 08:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Facebook har allerede eksisteret alt for længe til at det stadig kan være "the next big thing", så man bør ikke investere i aktien, hvis det er på baggrund af en overbevisning om, at de vil revolutionere markedet. Det har de gjort, og nu går al energi ind på at etablere et mere profitabelt ecosystem.

Det er svært at sige hvornår den stiger. Den har allerede vist tegn på det, men det er langt fra et signal om, at det fortsætter. Som jeg ser det, er Facebook enormt overvalueret, og spørgsmålet er derfor nærmere; hvor meget vil aktien falde, før den begynder at stige. Næste skridt for aktien er, at den skal finde sin rigtige værdi og blive stabiliseret.

De fleste investorer troede på Facebooks "Social Graph", og at den ville være uafhængig og en ener. Men for en virksomhed der afhænger af at behandle trafikken på den ene platform, er det et stort problem at Facebook kun er 1 ud af 34 ikoner på min iPhones homescreen. Det kan bl.a. være en årsag til deres opkøb af Instagram, som mange analytikere klart mener var betalt til overpris på $1 milliard.

Det skal selvfølgelig være sandt, at Facebook ganske rigtigt er kommet op med bedre metoder til at øge indtægterne og til at få flere penge ud pr. bruger, men de mangler stadig grunde der kan retfærdiggøre en valuering på mellem $50 og $100 milliarder. De har da også gjort det godt det seneste år, med en omsætning på $1.184 milliarder i sidste kvartal, som er 33 % mere end sidste år, men jeg mener stadig at den er overvalueret og vil falde min. 30 % før den i mine øjne har en fair valuering.

Mark Zuckerbergs tale i sidste uge, har malet et smukt billede med en ekstra rose, af aktiens kortsigtede kurs. Og det kan da også være, at de er i stand til at følge op på det og holde kursen, hvilket jeg selvfølgelig håber for de mange investorer, men hvis man ser på deres tal, vil jeg ikke mene at Facebook, som virksomheden ser ud i dag, bør købes for over $15 pr. aktie. Det ville heller ikke undre mig hvis den om et år ligger med en P/E på 11-13 stykker, selvfølgelig afhængig af, hvor lang tid aktien er om at indstille sig, der jo har betydning for den endelige stabilisering.

Men det bliver bestemt spændende at følge aktien det næste års tid, for at se hvor den ender når den er kommet ned på jorden igen og svingningerne ikke ligger på 5-6 % dagligt.

God torsdag til jer alle.

De Varmeste Hilsner,
Rune Jensen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 09:32

Sander pennerup:
der kommer jo snart en "want" knap..

Det bliver spændende at se, om de kan udnytte knappen. Det vil jo være smart, hvis de kan få succes med at vise reklamer for et firma, hvis produkter nogle facebook brugere har klikket ''want'' ved.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)