Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp vedr. køb af webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 22
Fra  FixmiPhone.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg går og seriøst overvejer at købe en webshop, som er til salg her i virksomhedsbørsen.

Men hvilke overvejelser skal jeg gøre??

Jeg har ikke selv en masse forstand på selve shoppen, og om den er bygget ordenligt op osv.

Hvordan sikrer jeg mig at jeg ikke bliver snydt?

Kom endelig med hjælp, og gerne henvendelser fra nogle som har lidt juridisk forstand også:-)

VH

Michael

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:36

Hej Michael,

du skal være velkommen til at sende mig en privat besked, så kan jeg tage et kig på det tekniske omkring shoppen og ikke mindst de visuelle - for at give dig min vurdering af de områder.

Jeg kan hurtigt give dig en vurdering af, om det er noget der "holder".

Med venlig hilsen

Thomas

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 19:00

Hej

Jeg vil også gerne hjælpe Michael. Du smider bare en besked med nærmere info hvis jeg skal kigge på det :)

Jeg har prøvet min del af at blive snydt tidligere, (ja lærte det på den hårde måde) så vil hellere end gerne hjælpe andre for ikke at ende i samme situation. :)

Simon Falentin Olesen

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 19:24

Du er meget velkommen til at sende mig en PM også. 

Men inden du foretager dig noget yderligere, så bør du spørge sælger om følgende:

Analytics gæsteadgang - så du kan se trafik og konverteringer for det / de seneste år.

Regnskab - med henblik på kalkuleringer af omsætning / avance

Oversigt over leverandører - og udredning i forhold til hvilke aftaler der eksisterer

Sælgers klare motiv for at sælge?

Endvidere bør du undersøge:

Hvordan ranker siden i Google 

Hvilket CMS er siden bygget på - er det et du vil kunne affinde dig med og er det et CMS der er viderudvikling i?

Hvor meget tid, energi og økonomi er du villig til at ofre på projektet, og er det realistisk i forhold itl hvad der kræves? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 66
Fra  Juletrae.net Skrevet kl. 19:45
Hvis der er nogen input til hvordan man estimerer en fair pris på en virksomhed, så er jeg med på en lytter..:)

Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:58

På en webshop mener jeg, der er forskellige faktorer der spiller ind:

Webshoppen:
Hvilken platform er benyttet til shoppen - Open Source er naturligvis et plus, da det giver mulighed for ændringer i shoppen. Overvej selv om du evner at ændre i shoppen, eller om du skal beregne udgifter til det.

Design og visuel identitet - fremstår shoppen som en professionel forretning, eller er det er en "fritidsbiks" lavet på en weekend. Eller et gratis template med 4 nye farver.

Google Analytics - hvis der ikke er sat Analytics op falder værdien. Der skal fremvises tal.

Nøgletal - konverteringsrate, omsætningstal m.v. skal dokumenteres.

Permissions - hvor mange modtagere er der af nyhedsbrev. Har der været udsendt noget til kunderne og hvad.

Antal registerede kunder - hvor mange kunder har reelt handlet i shoppen.

Varelager/leverandører:

Kan produkterne sælges.
Hvad er indkøbsprisen og ikke mindst, hvad er den aktuelle markedsværdi.
Er der leverandøraftaler og de attraktive nok.

Der kan nok tilføjes en endnu længere liste :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)