Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikt og eksklusivt kvalitetsbørnetøj...MILLA-PETIT

Side 8 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen det må du jo så mene. Som sagt, hvis du kun tror på det du kan finde sort på hvid i denne branche kommer du ikke langt. Men held og lykke til ...
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 11:32

Halløj

Så fik jeg omsider tid til at komme igennem alle indlæggene i denne tråd

Jeg kan kun sige...som for et par dage siden...forvirret er jeg altså

Men...har nu besluttet mig til at beholde den løsning, som jeg nu har fra ScanNet...
M.h.t. søgeoptimering...er det ikke noget jeg vil investere i...på nuværende tidspunkt...
Jeg har rigtigt mange besøgende på siden...dagligt...og MILLA-PETIT'' s link er allerede optaget på en lang række søgemaskiner...som har kunnet finde mig

Men interessant læsning!

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:59

Hej Pia,

Min kone har også en web-shop hos Scannet. - Og generelt er vi glade for den: brugervenlig & god support. - Men vi har observeret at den overhovedet ikke bliver set af fx. Google (det skal siges at den ikke er "aktiv" endnu, dvs. den er som sådan helt klar og alt er lagt ind, men hun har valgt ikke at reklamere for den el,.lign. da hun først får varerne hjem om et par måneder).

Nu kan jeg forstå at du ikke har købt Scannets "CMS-web-shop-søge-optimeringsmodul" - men er din side alligevel blevet fundet af fx. Google? Nu ved jeg ikke hvilke søgeord du har lagt ind, men hvis jeg fx. søger på Goggle på "unikt +børnetøj +esklusivt" dukker din webshop ikke op? - Hvordan finder dine kunder dig....hvis man bare søger på børnetøj kommer der jo hundredevis af links frem, så hvordan finder man frem til netop din butik?  Har du mange der linker til din side? Eller har du blot tilmeldt dig diverse søgemaskiner, linkssamlinger etc. som du selv nævner (og som der står et link til tidligt i denne tråd). - Har du checket hvor dine kunder kommer fra - kommer de fx. fra Google? Har du i øvrigt gjort noget på shoppen for at gøre den søgemaskinevenlig?

- Held & lykke med forretningen!

Martin
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 20:08

Hej Martin!

Tak for din interesse

Jeg har nu kørt MILLA-PETIT i knap 2 mdr. ...min butiksløsning er, som du ved Scannet...og også jeg er glad for den - samt den gode support

Jeg har gjort det, at jeg har tilmeldt butikken alt af søgemaskiner, linksamlinger/-databaser og børne- og mødrefora...og det har bestemt givet pote!
Så meget...at jeg nu efter bare 2 mdr. tør investere i betalingsbannere og -link

Hvis jeg søger på unikt børnetøj...så kan jeg godt finde mig selv på f.eks. Google...ikke lige som de allerførste...(de betaler vist for pladsen og/eller prioriteres alt efter, hvor mange steder Google finder dem rundt omkring (correct me someone - if I' m wrong)

Jeg tilmeldte mig altså alt, hvad jeg kunne komme i nærheden af...også inden jeg fik så stort et udbud af varer, som jeg har nu...det kan tage en vis tid, før registreringerne slår igennem...

For at gøre min butik søgevenlig...tilmelder jeg mig med diverse relevante søgeord for min butik, som står på de fleste af siderne...ex. kjole, nederdel, pigetøj, drengetøj o.s.v.

M.h.t. hvor mine besøgende kommer fra...kan jeg direkte aflæse af statistikken, hvorfra...
Jeg har dagligt mindst 10-20 besøg fra Google...så jeg MÅ kunne findes

Mit samlede daglige besøgstal er virkelig højt nu...og der er rigtig god gang i butikken...
Yderlige har jeg kontaktet magasiner, TV og aviser...
Så sent, som i dag...har avisen været på besøg (håber, at artiklen er der i morgen)
...og går og venter på TV, som jeg også fik positiv respons på  

Rigtigt meget Held & Lykke med din kones butik!
Spørg...hvis der er noget jeg kan hjælpe/input' e med jeg vil gerne hjælpe, hvor/hvis jeg kan!

Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:59
Pia og andre,

I leger med ilden. Her er et link til en blog, som chefen for Googles spambekæmpelsesafdeling skriver, i hvilken han fortæller, at nu begynder de for alvor at tage fat på ikke-Amerikanske spamsites. Bemærk begyndelsen af 2. afsnit. Og bemærk også omtalen af, hvad der fik firmaerne BMW og Ricoh''s hjemmesider banned - javascript redirects.

Hvis de der har en webshop hos firmaer der bruger cloaking og/eller redirects blot stiltiende accepterer dette, så accepterer de også, at de med stor sandsynlighed vil miste al trafik fra Google fra det ene øjeblik til det næste i den nærmere fremtid.

Hvad der definerer et spamsite kan ses i Googles webmaster guidelines:

Bemærk bulletafsnitet "Quality Guidelines - Specific recommendations", bullet nr. 2. Hvor tydeligt vil I have det?

Det tog sin tid at læse sig igennem denne tråd, men konklusionen er klar nok. I må forvente at Jeres domæne og alt der er på det bliver fjernet fra Google, hvis I tillader Jeres webhost at bruge cloaking. Og begynd allerede nu at kigge på juraen ved at være kunde hos webhosten, for I får brug for al den viden og hjælp I kan opdrive hvis I vil have kompensation for tabt omsætning af disse webhosts og de der sælger deres services.

At I overhører Mikkel Demibs råd er decideret naivt. Jeg kan godt sætte mig ind i at det er ubehageligt at blive fortalt at ens host begår "ulovligheder" overfor søgemaskinerne, og at det er en selv der bogstaveligt kommer til at betale prisen, men accepter det. Det er realiteten,og det er sket. Nu skal der damage control til: bearbejd webhosten for at få denne til at stoppe alle brud på Googles guidelines, og stop abonnementer på moduler der gør en til guidelinebryder. Det er gået godt til nu fordi Google har koncentreret sig om US-spamsider, men det er slut nu. Og der skal bare en enkelt konkurrent til, der ikke bruger disse webhosts, til at klikke på "Annoncer fra Goooooogle" og anmelde hjemmesiden til Google for cloaking, så ruller bolden endnu hurtigere.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 14:14
Nu er jeg kun butiksejer...og må indrømme, at jeg ikke forstår ret meget af den verden, der hedder søgeoptimering...

Jeg er også naiv...hvis det du siger er, at min host er et spamsite???
Jeg benytter mig jo netop IKKE af et specielt søgeoptimeringsmodul...
Jeg har selv på...antager jeg...ganske lovlig vis...tilmeldt mig diverse søgemaskiner og linksamlinger...

Hvad ulovligt er der i det???
Jeg popper jo ikke op hos nogen, som har frabedt sig min reklame...

Eller misforstår jeg???

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 14:33
Jeg benytter mig jo netop IKKE af et specielt søgeoptimeringsmodul...
Jeg har selv på...antager jeg...ganske lovlig vis...tilmeldt mig diverse søgemaskiner og linksamlinger...
Hvad ulovligt er der i det???
Jeg popper jo ikke op hos nogen, som har frabedt sig min reklame...
Eller misforstår jeg???

Hej Pia

Bare rolig- du er helt sikker
Så længe du ikke bruger Scannets webshop-seo har du ingen problemer.
Men Scannet bruger redirects i deres webshop-seo og det er der at der er problemer.

Jeg har for nyligt talt med Scannet og fik at vide at de arbejder på at få det løst inden for ganske kort tid ( læs: et par uger).

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 14:45

Hej Pia,

Tak for svaret fra i går aftes. Vi tænker på at benytte præcis samme fremgangsmåde som dig, dvs. forsøge at få lagt linket ind så mange steder som dig - og undvære søgeoptimeringsmodulet :-)

I øvrigt er min kones netbutik egentlig en supplerende måde at få lanceret hendes kollektion af økologisk børnetøj (ballade.nu), da der indtil videre kun er forhandlere (fysiske butikker) i Storkøbenhavn (og måske der var en enkelt kunde i fx. Esbjerg eller Ringsted, der også gerne ville investere i noget af tøjet ).

Mht. lovligheden af søgeoptimeringsmoduler etc. kan jeg ikke se der er noget ulovligt, uanset hvad man gør. Det værste man vel kan risikere er som BMW/Tyskland der, da Google ikke kunne lide deres søgeoptimeringsmetoder, blev "black-listet" - men blev lovet at dette ville ophøre så snart deres web-site igen var "normalt", dvs. uden diverse skjulte søgeoptimeringsmuligheder (og nej, jeg forstår mig heller ikke på den slags. - Og hvis det skulle ske, så ville jeg bare fjerne søgeoptimeringsmodulet, klage til Scannet, og så er alt vel som før).

Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:45
Som jeg tidligere har sagt er det ret ligegyldigt om der bruges cloaking eller ej - der er i alle fald tale om doorway sider og det alene kan sagtens få Google til at droppe dit website. Hvis du ikke er BMW, Ricoh eller andre store brands er det for risikabelt, efter min mening, at benytte sådanne løsninger på sit eget website.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:50

> Og hvis det skulle ske, så ville jeg bare fjerne søgeoptimeringsmodulet, klage til Scannet, og så er alt vel som før).

Nej, der en væsentlig forskel: Dit brand er ikke så stort som BMW og Google har IKKE behov for at folk kan finde lige dit site i deres søgemaskine. Så du skal dels ikke regne med at du overhovedet kommer med igen hvis du bliver smidt ud, og hvis du gør kan det sagtens tage 6-18 måneder. Iøvrigt vil en klage til Scannet INGEN forskel gøre i den sammenhæng.

Side 8 ud af 8 (80 indlæg)