> så jeg syntes nu altså stadig ikke at der er noget galt med det der modul.
Det er jo sådan set også ligemeget (ikke at din mening er ligegyldig, men det er jo hverken dig eller mig der bestemmer hvad f.eks.
Google gør) - jeg VED at søgemaskinerne ikke ville acceptere disse sider hvis de så på dem. Spørgsmålet er alene hvornår og om de gør det eller om andre algoritmiske ændringer
pr. automatik vil udryde dem.
Både Google og Yahoo beskriver meget præcist på deres webmastersider at de ikke ønsker doorway sider og sider specifikt skræddersyet til dem primært for at ranke godt.
Google bruger f.eks. udtryk i deres guidelines som ... "Make pages for users, not for search engines." og "Another useful
test is to ask, "Does this help my users? Would I do this if search engines didn''t exist?" " og "Avoid "doorway" pages created just for search engines, or other "
cookie cutter" ..." Hvor meget mere præcise beskrivelser vil du have af Scannets søgemodul-sider?
Du kan finde tilsvarende beskrivelser hos Yahoo.
Vi kan sagtens blive enige om at det ret beset er nogle tåbelige formuleringer. Og jeg kan desuden forsikre dig om at de langfra altid fortolkes på samme måde, samt at der er mange flere "interne" retningslinier, som de benytter sig af end de stærkt forsimpede tekster de offentliggører som guidelines. Og det er et af problemerne ved dokumentation i denne branche. Det der står er ikke altid rigtigt - og det som er rigtigt kan man ikke altid finde på print.
Og dermed er sammenligninger med f.eks. lovgivning helt ude i hampen - der er ingen "Lov om søgemaskineoptimering" - det er søgemaskinernes egen, subjektive, til tider uforståelige og helt suveræne afgørelse hvad de vil have med - og de behøver ikke engang fortælle os hvorfor. Så hvis du kun tror på det du kan finde på print i denne branche, og ikke tør stole på folk med erfaring så kommer du ikke langt.
Således må jeg blot erkende, at jeg gennem mange års intensivt arbejde med dette område har gjort mig nogle erfaringer med hvad der øger risikoen og hvad der ikke gør. Det er faktisk et af de områder som jeg er rigtig god til. Om man vil gøre brug af den erfaring eller ej, bakket op af den dokumentation du nu engang er til stede, er jo helt frivilligt - min mission er udelukkende at sikre at folk ved hvad de køber.