Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af enkeltmandsvirksomhed (forventet omsætning på under 50.000 DKK)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For at man behøver at registrere sin virksomhed, skal man have en forventet omsætning på over 50.000 kr., have import af varer til videresalg samt udbetale løn (er det kun éen af kravene som skal være opfyldt, eller skal alle?).

Hvis man vil oprette en virksomhed, hvor man ikke forventer en årlig omsætning på 50.000 kr, man importerer ikke varer til videresalg eller udbetaler løn (hvad hvis lønnen er til en selv?). Er det da klogt at registrere sin enkeltmandsvirksomhed? Er der henh. fordele og ulemper ved at registrere kontra ikke at registrere sin virksomhed? Hvad med skatten som trækkes af overskuddet?

Mvh
Mark Svensson

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 19:16

Vælger du at registrere din virksomhed, og derved få et CVR-nummer, kræves det at dine priser er inkl. moms. Det betyder at du skal lægge momsen oveni dine priser (din vare bliver dyrere) eller du skal indregne momsen i din avance (din avance mindskes).

Uanset om du vælger at registrere den eller ej, og du vælger at putte overskuddet ned i egen lomme, skal beløbet indberettes om "B-indkomst" og der skal betales skat af det. (Ved dog ikke om du kan slippe hvis det kan trækkes via. ens frikort.)

Konklusionen må altså være at du kan gøre klogt i at vælge at "undlade" at registrer din virksomhed før du kan se at du omsætter for mere en 50,000 kr. over en 12-måneders periode, da det har to udfald, som jeg har beskrevet ovenfor.

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:35

Mange tak for jeres svar.

Hvis jeg vælger at lade min virksomhed registrere, derved får tildelt et CVR-nummer, bliver min virksomhed så også automatisk momsregistreret? Jeg har læst et sted (og måske misforstået), at hvis man forventer en omsætning på mindre end 50.000 kr. pr. år, er det frivilligt om man vil lade sin virksomhed momsregistrere. Er det korrekt (mis)forstået? For mit vedkommende vil kunderne hovedsageligt være private.

Ny spændende verden.

Mvh.
Mark Svensson

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Hej.

Ja..op til 50k pr. løbende 12 måneder er momsregistrering frivillig.

For dine private kunder vil det ubetinget være en fordel, så længe du ikke er momsregistreret, idet

din ydelse så for dem er billigere.

MvH

Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41

Mark Svensson:
Hvis jeg vælger at lade min virksomhed registrere, derved får tildelt et CVR-nummer, bliver min virksomhed så også automatisk momsregistreret?

Hvad vil du ellers registrere dig for hvis ikke moms?

Du skal være opmærksom på at lader du dig frivillig registrere for moms så kan det ikke ændres i 2 år. Det vil sige at du hænger på byrden med at skulle afregne moms, føre momskonti mv. selv om din omsætning aldrig kommer i nærheden af 50.000 kr.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)