Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pinligt at være dansker...

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Klaus.

Mit indlæg var sådan overordnet set.

Det var på ingen måde ment politisk på nogen måde.

Og den med dobbeltmoral, den forstår jeg ikke.

Fred på Jord.

Mvh.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:40
John, jeg tror pointen var, at alle de ting du nævner ikke adskiller Danmark fra de fleste andre civilicerede lande. Og det skal vi naturligvis være glade for. Men det der for alvor adskiller Danmark fra de fleste andre lande er vores ekstremt restriktive indvandringslove og generelle fremmedfjendskhed, og det synes jeg bestemt ikke der noget grund til at være stolt af. Tværtimod.
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 11:49
Hej Mikkel.

Jeg syntes at det efterhånden gik hen og blev lidt synd for Danmark (ikke for dens politik)

Noget i stil med hvordan Louis Armstrong kunne synge om en vidunderlig verden ?

Hvortil han svarede. "Det er ikke verden der er noget i vejen med, det er det vi gør den til".

Mvh.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:53
Dato: 01-07-2007 11:39:41 Forfatter: Mikkel deMib John, jeg tror pointen var, at alle de ting du nævner ikke adskiller Danmark fra de fleste andre civilicerede lande. Og det skal vi naturligvis være glade for. Men det der for alvor adskiller Danmark fra de fleste andre lande er vores ekstremt restriktive indvandringslove og generelle fremmedfjendskhed, og det synes jeg bestemt ikke der noget grund til at være stolt af. Tværtimod.

tak, mikkel! jeg kunne ikke have svaret bedre på spørgsmålet til mig!

overskriften på denne tråd er "pinligt at være dansker". men hvornår er man dansker? når man har et dansk pas? når man har et tysk pas, men føler og tænker på dansk?

årgangene før og efter mig kunne vælge at få det danske statsborgerskab uden hurlumhej. er jeg nu mindre dansk, fordi jeg stadig har det tyske pas? hvis der i morgen ville ligge et dansk pas til mig i postkassen ville jeg tage imod det, fordi jeg er mere dansk end tysk, men jeg ville og vil ikke "kæmpe" for min ret at blive det, bare fordi man så kan kalde sig dansker. 

fremmedfjendskheden er pinlig for danskheden og er bestemt ikke i kongefamiliens ånd, der i generationer lystigt "importerer" udenlandske ægtefæller, som kan blive danske statsborgere i et snuptag.

dobbeltmoral igen!!

klaus  

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 13:21
Hej Klaus.

Måske jeg ikke har forstået dine sidste indlæg.

Men det med dobbeltmoral, var det møntet på mit indlæg,

og i så fald hvorfor ?

Venlig hilsen.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:41
Dato: 01-07-2007 13:20:37 Forfatter: John J

Hej Klaus.

Måske jeg ikke har forstået dine sidste indlæg.

Men det med dobbeltmoral, var det møntet på mit indlæg,

og i så fald hvorfor ?

Venlig hilsen.

nej, det er ikke specielt møntet til dit indlæg men en generel betragtning af danmarks politik. danskere må nærmest alt i andre lande, mens andre statsborgere ikke må de samme ting i danmark.

klaus 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)