Jeg ved, at det kan opfattes som brødnid, når jeg skriver dette. Ud over min primære virksomhed, som drejer sig om at producere gode tekster på baggrund af en ordentlig uddannelse og mange års erfaring samt en konstant bevidst træning, udbyder jeg også billige tekster, som er skrevet af mine freelancere. Men der er et marked for disse billige tekster, og når der er et marked, opstår der naturligvis også konkurrence. Problemet er blot, at adskillige udbydere på markedet for billige tekster slet ikke ejer evnen til at drive det håndværk, de sælger. For eksempel har jeg på en hjemmeside, som udbyder billige tekster, set følgende salgsargument: "Det er en pris, der ligger væsentligt lavere, end det andre i vores branche tilbyder. Når vi kombinere vores lavepris med vores kvalitetsikring og erfaring, mener vi, at vi kan leverer det absolut bedste produkt til prisen, som man kan finde på markedet." I selve salgsargumentet er der objektivt set to kommafejl, ét manglende nutids-r, en manglende e-endelse samt et manglende mellemrum mellem to ord. Det her svarer simpelt hen til, at en tømrer slår en skrue i med sin hammer - men det holder jo selvfølgelig også bedre, end hvis han skruer et søm i med sin skruetrækker. Men hvem ved. Måske sælger disse fejlbehæftede og pinligt dårlige tekster bedre end ordentlige tekster? Men når jeg nu tidligere i indlægget skriver, at jeg accepterer konkurrencen, hvorfor kan jeg så ikke bare flette næbet og lade disse tekstklamphuggere spise løs af min kage. Det kunne jeg såmænd også. I er velkomne alle sammen. I må endda gerne låne min kagegaffel, hvis bare I spiser pænt. Men de spiser ikke pænt. Jeg har tidligere skrevet et blogindlæg om, at man skal sætte sig på sine hænder, når man er vred. På den måde undgår man at komme til at skrive noget, man senere fortryder. Som sagt ved jeg også, at dette indlæg af nogle vil blive opfattet som brødnid og som et forsøg på at skade mine konkurrenter. Og de dårligste af de billige skribenter er faktisk ikke mine konkurrenter. Vi konkurrerer nemlig på to forskellige markeder. Det ene marked er markedet for underlødige tekster, og det andet er markedet for billige tekster. Problemet opstår, når kunden ikke ved, hvilken markedsplads han er havnet på. Til slut vil jeg give et par gode råd til folk, som køber bililge tekster: 1. Vurdér leverandørens troværdighed - er der uddannelse og erfaring bag. Der findes sikkert også andre gode råd. Venlig hilsen Hans |
Hej Hans
Kan vi blive enige om at sådan er det efterhånden alle steder.??
Flere steder kan du få en komplet webshop sat op for ingenting, ja mere eller mindre kastet i nakken for at give en reference.
Folk der kommer til mig med deres computere hvor køleren er tilstoppet og computeren derfor bliver varm, har også svært ved at forstå at prisen afhænger af hvilken computer det drejer sig om. En Acer hvor jeg skal fjerne 6 skruer og løfte et dæksel og skrue yderligere 3 skruer løs er billigere end den HP der skal have fjernet 56 skruer 7 ledninger og skilles mere eller mindre totalt ad.
De syntes da det er billigere at lade naboens 16 årige knægt blæse den rent med hans fars kompressor, ( hvilket man jo må fraråde meget kraftigt, da luften i en kompressor indeholder kondensvand, ja og vand og elektronik siger jo sig selv) for en 50 ´er
Prøv bare at kigge her på sitet under freelancer. Få en komplet hjemmeside for 160 kr.