Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg at ingen stjæler min idé?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Vaxol Øredråber Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

vis han mangler energi , ham der har ideen , flest kroner betyder ikke det hele , men driv kræften person ,den der er udføre  ideen og vis han ikke har det afgrænser det ham frem over i en anden person der er dygtigere , men både ideen og driv kræften og måske småtilføjelse bedre ideen , men kan ikke gå , da skrevet under må ikke gå ind i samme ide igen .

huske han kan ikke få patent på ideen , derved har den ikke højeste nyheds værdi ideen

vi ser meget tit , person bag er vigtigere end selve ideen , så noget som opfundet for flere 100 år siden kan en person blive mange millionær på fordi det er personen bag der er også er vigtigt

Hej Michael. 

Ja du må meget undskylde, men jeg fatter ikke en brik af dit svar.... 

Arbejder for Nonbye A/S med markedsføring af facadeskilte

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode råd med idé på PDF-fil og registrering hos notar. Sidstnævnte tiltag bliver i Journalistforbundets sammenhæng erstattet af en såkaldt idébank, hvor medlemmer med poststempel kan indsende idé i lukket kuvert, som så ikke bliver åbnet. Vigtigt med beskrivelse og verificering af dato, hvis man senere skal gøre juridisk krav mht. immaterielle rettigheder/ophavsret gældende.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

parship:

Mikael christiansen:

vis han mangler energi , ham der har ideen , flest kroner betyder ikke det hele , men driv kræften person ,den der er udføre  ideen og vis han ikke har det afgrænser det ham frem over i en anden person der er dygtigere , men både ideen og driv kræften og måske småtilføjelse bedre ideen , men kan ikke gå , da skrevet under må ikke gå ind i samme ide igen .

huske han kan ikke få patent på ideen , derved har den ikke højeste nyheds værdi ideen

vi ser meget tit , person bag er vigtigere end selve ideen , så noget som opfundet for flere 100 år siden kan en person blive mange millionær på fordi det er personen bag der er også er vigtigt

Hej Michael. 

Ja du må meget undskylde, men jeg fatter ikke en brik af dit svar.... 

måske mangler du energien til at udføre ideen , det er ikke kun ideen der betyder , noget men det er persons drev bag der betyder meget ekstremt tit mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parship:

Du bliver nødt til lige at forklare den sætning... 

Hvis en ide ikke har potentiale, hvordan i alverden skulle investorer hænge på den?? De har kun skrevet under på at de ikke vil fortælle om en (ikke potentiel) ide - Igen, nothing lost. 

Hej "Parship"

Med mindre du vil skyde dig selv godt og grundigt i foden, så er en NDA altid tidsubegrænset, hvorfor denne er yderst afgrænset. 

Eks.

Du har opfindet en idé, der ikke er patentværdigt, men alligevel yderst salgsbart. Du finder en investor, der vil underskrive en NDA, dog må NDA'en ikke være tidsubegrænset. 

Du tænker ok, fair nok - laver NDA'en og sender denne til investor. Investor underskriver og høre dernæst alt om din idé. Han mener derefter ikke der er potentiale i idéen og takker nej til videre samarbejde. 

Du tænker ok - en skam, men det sker der vel ikke noget ved, da du har din NDA med ham. 

Et halv år senere ser du din idé i butikkerne, udviklet af din investor! Bare synd for dig - der var et hul i din NDA!

En NDA kan dog også godt være tidsbegrænset. Men så mener jeg alligevel, der skal være en tidsgrænse, hvor idéen ikke kan benyttes i 10, 20 eller måske 30 år. Således at idéen er forældet, når NDAen ophøre.

Men konklusionen af det hele: En investor ønsker sjældent at underskrive en NDA, med mindre der er tale om væsentlig nyhedsværdi, da denne ganske enkelt begrænser investoren. Måske står investoren i et projekt, der vil konkurrere med den nye idé, tilknyttet NDA og må stoppe. Det ønsker investorer sjælendt. 

Håber der var svar nok.

God søndag. 

D

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

er det forklaret bedre nu som jeg skriver betyder person meget, dit drev bag meget og din ide ikke kan laves bedre

hvad vis er i gang noget ligne eller  som skrev også vis en får en bedre ide og derved begrænser han at gå ind i en bedre ide fordi skrevet en NDA

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Vaxol Øredråber Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperMoeller:
Med mindre du vil skyde dig selv godt og grundigt i foden, så er en NDA altid tidsubegrænset, hvorfor denne er yderst afgrænset. 

Siden hvornår??? Jeg har ALDRIG benyttet mig af en tidsubegrænset NDA og det er da logik for dværge man som investor ikke skriver under på sådan én... Der skal ALTID være tidsbegrænsning på en NDA, ellers kan man bare vente i god ro og mag på at sagsøge sin investor så snart han/hun ikke har tålmodighed til at vente længere på ideens ophavsmand får fingeren ud. 

JesperMoeller:

Du tænker ok, fair nok - laver NDA'en og sender denne til investor. Investor underskriver og høre dernæst alt om din idé. Han mener derefter ikke der er potentiale i idéen og takker nej til videre samarbejde. 

Du tænker ok - en skam, men det sker der vel ikke noget ved, da du har din NDA med ham. 

Et halv år senere ser du din idé i butikkerne, udviklet af din investor! Bare synd for dig - der var et hul i din NDA!

Nej Jesper, den går heller ikke - Her forudfatter du at man (jeg) har et hul/en fejl i min NDA???

Ja undskyld mig men det er noget sludder at NDA'er er tidsubegrænsede - Det er én af de vigtigste detaljer ved en NDA overhovedet. Netop at den er tidsbegrænset.

Af den simple årsag at risikofordelingen er ligelig fordelt mellem investor og ide ophavsmand. Hvis ide'en ikke føres ud i livet, så kan investor føre den ud i livet når NDA'en forfalder. Dermed påtager ide ophavsmand sig også en risiko iform af, at "skabe" ideen indenfor rimelig tid og dermed sikre investors indskud... 

Arbejder for Nonbye A/S med markedsføring af facadeskilte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan sikre du dig at ingen stjæler den efter du er gået i luften ????

Du kan jo ikke få nogen kunder hvis din virksomhed er hemmelig Wink

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange investorer som jeg kender er ikke interesseret i at skrive en NDA medmindre der er mulighed (Stensikkert) for patent.

Det skyldes at de får præsenteret så ufattelig mange ideer, at de som oftest får præsenteret en konkurrent, et substituerende produkt eller en nøjagtig kopi.

Jeg har ofte hørt historien om at nogle ønsker at vedkommende underskriver en NDA, til noget vedkommende er blevet præsenteret flere gange før.

Sjældent er en ide unik - det handler 110% om eksekvering medmindre du har ypperlig radical innovation.

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

derfor skrev jeg også grundet ikke kunne få patent var der noget andet der skal overbevise dem især vis du stiller krav om NDA , der hjælper det du er en kendt person og har et godt brand , men så er nok ikke så svært skaffe en investorer 

vis begynder en hård brand kampagne om din person social medier og bloggen løs viser du er person der markedsføre et produkt

vis arbejder der ud ad skaffe delvis eller hele kapital , ja så behøver du nærmeste ikke en investorer .

du skal gøre det så interessant som muligt de vil have det er dig de skal ligge deres penge i , du skal overbevise dem på alle mulig måder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

parship:
Siden hvornår??? Jeg har ALDRIG benyttet mig af en tidsubegrænset NDA og det er da logik for dværge man som investor ikke skriver under på sådan én...

På den måde du ønsker at udforme en NDA, kan jeg kun se problematik. Jeg mener direkte at en NDA, udformet som du beskriver, er værdiløs!

Så har kan jeg ikke dele enighed i dine synspunkter. En NDA er et juridisk dokument, der skal sikre ihændehaveren og ikke alle andre. Såfremt dine synspunkter var rigtige, var en NDA slet ikke nødvendig.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)