Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg at ingen stjæler min idé?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Kaiser Franksøn:
Hvordan sikre du dig at ingen stjæler den efter du er gået i luften ????

En NDA er afgrænset til at omhandle "ting der ikke er almen kendt", hvorfor når en idé er bragt til fri offentlighed og ellers ikke er beskyttet af patent eller anden klausuler, ikke kan beskyttes af en NDA.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kom nu da. Du kan ikke sikre din ide. Hvis du har fået den er der stor chance for at 10-20 andre også har den samme ide.

Det gælder bare om at komme igang med den. Glem alt det fis om at sikre den. For alle dem der vil stjæle den, stjæler den aligevel selv om du sikre den så godt du kan. De har flere penge end dig og derfor kan de også gøre hvad de vil, sådan er verden nu engang skruet sammen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JesperMoeller:

En NDA er afgrænset til at omhandle "ting der ikke er almen kendt", hvorfor når en idé er bragt til fri offentlighed og ellers ikke er beskyttet af patent eller anden klausuler, ikke kan beskyttes af en NDA.

Hej Jesper. 
Det er nu ikke fordi jeg ikke ved hvad en NDA er for noget. Min pointe var at på et eller andet tidspunkt skal man ud med sin hemmelighed og få gang i virksomheden. Du kan beskytte den indtil dette tidspunkt, men du kan altså ikke beskytte den for evigt.
Hovedpoint: Hvis nogen vil lave en kopi af din ide, så skal den nok komme. Om ikke andet så når du går i luften. 
I min verden har en NDA det ene formål at forsinke konkurrenter i deres opstart. Dette er en god ting, men der er en pris. Det du skal finde ud af er om du er villig til at betale denne pris !
Det er mere problematisk at finde en investor
Du kan ikke få feedback fra gode resourcer som amino
Du kan ikke få at startsegment af kunder i en beta periode
Du kan i mindre omfang udvikle videre på din grund ide
Du sætter i det hele taget ret mange begrænsninger på din ide.
Mit råd: fortæl alt og alle om din ide. Kom igang med et domæne og tekst der fortæller hvad du vil lave.
Brug lidt lommepenge på at få lavet en så billig og skrabet version som muligt, og kæmp dig videre derfra.
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Vaxol Øredråber Skrevet kl. 20:38

Præcist!

Arbejder for Capasystems med fokus på PAM.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:33

JesperMoeller:

Hej Jesper. 
Det er nu ikke fordi jeg ikke ved hvad en NDA er for noget. Min pointe var at på et eller andet tidspunkt skal man ud med sin hemmelighed og få gang i virksomheden. Du kan beskytte den indtil dette tidspunkt, men du kan altså ikke beskytte den for evigt.
Hovedpoint: Hvis nogen vil lave en kopi af din ide, så skal den nok komme. Om ikke andet så når du går i luften. 
I min verden har en NDA det ene formål at forsinke konkurrenter i deres opstart. Dette er en god ting, men der er en pris. Det du skal finde ud af er om du er villig til at betale denne pris !
Det er mere problematisk at finde en investor
Du kan ikke få feedback fra gode resourcer som amino
Du kan ikke få at startsegment af kunder i en beta periode
Du kan i mindre omfang udvikle videre på din grund ide
Du sætter i det hele taget ret mange begrænsninger på din ide.
Mit råd: fortæl alt og alle om din ide. Kom igang med et domæne og tekst der fortæller hvad du vil lave.
Brug lidt lommepenge på at få lavet en så billig og skrabet version som muligt, og kæmp dig videre derfra.

super svar jeg går også ind for åbenhed Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 09:25

Mikael christiansen:
super svar jeg går også ind for åbenhed Big Smile

Hvis I læser mine tidligere indlæg i tråden, så har jeg samme indstilling og er enig heri. Mine senere indlæg var dog blot besvarelse på et spørgsmål direkte omhandlende NDA'en, samt at denne skal bruges diskret ved særlige nyhedsskabende idéer. Der er ingen grund til at fodre løven mere end højst nødvendigtBig Smile 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)