Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmarkedet i Thailand

Side 7 ud af 13 (123 indlæg)
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra at det ikke er muligt, at danske kreditforeninger vil gå ind og låne til off plan projekter, eller hvad er jeres erfaringer med dette?

Kristian Olsen:
Men når byggeriet er færdigt kan den sælges kontant for mellem 1.2 og 1.5 millioner THB. Mindst! På ca. 1 år eller 18 mdr. som det tager at færdiggøre byggeriet.

I dette regnestykke du foreligger her, er der deri taget højde for diverse udgifter, til bla. ejendomsmæglersalær, advokater, skøder, osv....?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:36

TV3 @  Går ud fra at det ikke er muligt, at danske kreditforeninger vil gå ind og låne til off plan projekter, eller hvad er jeres erfaringer med dette?

Danske kreditforeninger giver lån mod sikkerhed i din DANSKE ejendom - hvis der ellers er plads i friværdien + dit personlige budget ser fornuftigt ud.

Om du bruger pengene på nye sko, et offplan projekt i thailand eller andet sjov er jo din sag.....

De hypoteser der stilles op her/lægges op til her, er rene gætværker og fine i teorien, men det er jo langtfra sikkert boligen kan sælges efterfølgende til de priser.

Alt efter din risikoprofil, kan du investere i færdige projekter eller off-plan - vær blot helt klar over risikoen ved off-plan.

At begynde som privatperson ( uden erfaring fra boligmarked), og tro du " lige"kan skrue et projekt sammen fra bunden, bygge og sælge ud med fed profit er ren utopi.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 13:49

Hej Tv3
Hvis du vil have svar på netop alle de spørgsmål du stiller her, samt høre foredrag med bl.a. ejendomsinvestorer, som har stor succes i Thailand, så kan du overveje at deltage i denne event: http://www.amino.dk/forums/t/173543.aspx#1170559

Dbh fra Jørgen 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:11

Jørgen Linnet:
Hej Tv3
Hvis du vil have svar på netop alle de spørgsmål du stiller her, samt høre foredrag med bl.a. ejendomsinvestorer, som har stor succes i Thailand, så kan du overveje at deltage i denne event: http://www.amino.dk/forums/t/173543.aspx#1170559

Dbh fra Jørgen 

Hej Jørgen,

Må sige det lyder vanvittigt spændende.

Men må indrømme at jeg bliver en smule nervøs for at blive fristet til at flytte derned fast (har jo kone og barn her i Danmark), når man nu skal høre på en masse inspirerende mennesker i 14 dage. Jeg går ud fra at de fleste af foredragsholderne, bor og lever der?

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 04:05

Tv3.

Jesper har ret i det med financieringen. Men du kan jo prøve at høre Vestjyskbank om de stadig financierer med sikkerhed i Thai lejligheder.

Og som Jepser også er inde på så er de priser jeg har opgivet ca. priser,som de ser ud nu ved en gennemistslejlighed i Pattaya. Det er svært at spå, især om fremtiden...men jeg ser ingen grund til at priserne ikke fortsat vil stige i turistområderne i fremtiden. Og det skyldes at Thailand indgår i et økonomisk samarbejde med andre asiatiske lande, det de kalder ASEAN. Det starter i 2015 og det betyder at de andre lande formentlig vil lægge pres på Thailand så udlændinge også kan eje jord i Thailand. Det får priserne presset op, bare ved forventningen....og når/hvis det blvier gennemført så vil vi se en endnu vildere himmeflugt på ejendomme i Thailand.

Så uanset hvad du bestemmer dig for så skal du nok invetere FØR 2015, og gerne så hurtigt som muligt, for priserne står ikke stille, men stiger stort set hver måned frem mod 2015.

De priser jeg har nævn er uden diverse gebyrer. Men du behøver ikke en ejendomsmægler for at sælge din lejlighed, der er masser af annoncemuligheder for dig når den skal sælges, og du sparer 5% gebyr af salgsprisen.

Der er også transfergebyt og skat der skal betales, det er ikke lige til at sige hvor meget det vil være men ca. 4% total af vurderingsprisen, ikke af salgsprisen. Så det afhænger af hvad landkontoret vurderer lejligheden til, vurderingsprisen er som oftest meget mindre end salgsprisen, men det er umuligt at sætte tal på. Og procenterne ændrer sig ofte så derfor ca. 4%

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 05:24

Tv3:

Hej Jørgen,

Må sige det lyder vanvittigt spændende.

Men må indrømme at jeg bliver en smule nervøs for at blive fristet til at flytte derned fast (har jo kone og barn her i Danmark), når man nu skal høre på en masse inspirerende mennesker i 14 dage. Jeg går ud fra at de fleste af foredragsholderne, bor og lever der?

Ha ha! Ja, den mulighed foreligger, men så tager du da bare kone og børn med, når du flytter herned, ligesom mange af os andre har gjort :o)

Ja, alle foredragsholderne bor i Thailand, men nu behøver det jo heller ikke gå således at du absolut skal flytte herned bagefter. Men inspireret, det bliver du helt sikkert Wink

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:31

Jeg vil lige komme med et indspark til ejerskab af jord/lejligheder.

I de ti år jeg har arbejdet med Thailand, har jeg hørt utallige forklaringer/tolkninger på lovgivningen - alt efter hvem jeg taler med, og ikke mindst hvad de sælger ( egen interesse).

Min egen holdning er klart at taler vi lejligheder - så køb i Foreign Ownership ( ikke selskab ).

Køber du villa ( med et stykke jord), så køb via Leasingmetoden.

Hertil kommer at det jo ikke er gratis at stifte selskab - ligesom der er årlige omkostninger til revisor.

I alle kontrakter er der ligeledes mulighed for at "flytte" boligen over i selskabsnavn, og hvis man er usikker, hvorfor så ikke vente længst muligt - og slippe for disse udgifter.

Men uanset, så kommer her en forklaring fra en af bygherrerne ( som har mange lejligheder tilbage i selskabsnavn - og dermed stor interesse i fortolkningen).

Dear All,

I get a lot of questions recently from clients who are anxious about buying a condominium in Thai Company Name. At the moment we still have quite an amount of Thai company ownership available in our projects. The reason I send you this message is to ask to convince your customers to buy in Thai Company Name.

If a client pays the price in the price list, without any discount given, we (xxxxxxx) will assist the client for a 100% in setting up the company. The costs are for the client of course.

I got several clients who say they will never buy a condo in a Thai company name because they think it is illegal.

They say it is illegal because:

1. It is illegal to set up a Thai company with the main reason to own property in Thailand (similar to what they do to own land!) just to circumvent the Thai law.
  2. It is illegal to set up a Thai company that does not work or do business or pay taxes.
  3. It is illegal to set up a Thai company with nominee shareholders who do not work in the company and have not paid for their shares.

Why would it be illegal if the Thai law system allows to do it like this?

I believe, they might be just scared to have the feeling of having Thai shareholders in the company.

Buying in Foreign ownership is actually more dangerous, let me explain why.
If you get into an accident and a Thai person dies they will demand money and can go to court and take your condo.  If it is in a company name they cannot touch this asset.
A few reasons why people buy in company name:
First you are setting up a holding company for the purpose of buying a home.  You cannot use this company to do business, put another house or condo in or any other active matters in a company.
Secondly, When you want to sell your condominium, you can just change from director, which is a very inexpensive process.

You are also protected under the World Trade Organization.  So international laws will apply to your company and if there is a major Coup or war and you have to leave Thailand you will be able to still control your company and retain it through your local Thailand Embassy.

Everyone is concerned about the 51% owned by Thais, and the 49% by a Farang.  What people don’t tell you is…

All of the Thai shareholders must sign a power of attorney to you.  They must submit their ID card and House Papers and they must sign over their shares to you.  If for some reason you have a problem with a share holder (which usually only happens when you put your friends or loved ones in) you may take them out without them being present.  You have all of the papers necessary to remove them and add another shareholder.

So, to answer the questions above:

1.) No, it's not illegal, it is the Law.

2.) No, in every country you can set up a business. If there's no income, you don't pay taxes. Why would it be different here.

3.) No, it's not illegal. According to the Thai Law a company can't be fully owned by a foreigner. Only Americans can.

So, absolutely no problem and no illegal activities. It might be just fear of clients. Thailand is one of the safest countries in this region to buy property.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:20

Jeg vil lige tilføje en ting mere.

Selv om jeg ikke selv anbefaler køb gennem firmakonstruktionen, er det selvfølgelig kundens eget valg.

Ligeledes har jeg aldrig hørt at købere skulle være kommet i klemme pga. af dette - trods mange rygter.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt har Thailand ingen større interesse i at begynde at gennemgå utallige selskaber, hvor det alligevel ikke vil være helt overskueligt, hvordan det hang sammen, da det blev stiftet.

I dag bliver der lavet et mindre tjek, når en virksomhed stiftes, hvis der er en udlænding involveret i et vist omfang.

Da de berygtede Foreign Business Act under Taksin var på vej, men aldrig blev besluttet, ville omkring 40.000 normalt kørende virksomheder være blevet ganske hårdt ramt.

DTAC og Shincorp har været undersøgt, men alligevel er der mig bekendt ikke rigtigt sket noget særligt.

Der er ingen lov, som forbyder et selskab at investere i en lejlighed, men jo stråmænd er ikke helt efter bogen, men igen, så rammes DTAC, Shincorp og 40.000 andre virksomheder i aktiv drift.

I alle lande er der forskel på lov og praksis, og sådan er praksis i Thailand, og så vedrører det ikke os udlændinge at tolke deres loven i en anden retning og med andre briller på.

Umiddelbart er leasing det bedste, men der er også potentielle huller - dog er der huller alle steder i verden. Det er typisk ikke der, hvor man tror, at noget kan gå galt, at det går galt.

Mit gæt er, at stort alle med en arbejdstilladelse bryder loven; og jeg ved, at alle udlændinge, som kommer til Thailand for at holde møder, også bryder loven, da de ikke har en arbejdstilladelse - man skal nemlig have en såkaldt korttidsarbejdstilladelse, der varer 2-3 uger, om man så vil tro på det eller ej. Men ingenting sker.

Love, som vi kender dem i vesten, er et nyt begreb i Thailand - det var faktisk advokatfirmaet Tilleke & Gibbins, som var med til at hjælpe med at lave dem omkring 1893. Derfor forholder de sig ofte til love på anden vis, end vi gør især i Danmark.

Hilsen, Robert

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:17

Jesper Laugesen:

Jeg vil lige tilføje en ting mere.

Selv om jeg ikke selv anbefaler køb gennem firmakonstruktionen, er det selvfølgelig kundens eget valg.

Ligeledes har jeg aldrig hørt at købere skulle være kommet i klemme pga. af dette - trods mange rygter.

Vi har købt via en firmakonstruktion og har ikke haft de store problemer:

http://thaipoolvilla.com/

Det er lidt bøvlet med det årlige regnskab men ellers ikke.

Hvis den Thailandske regering på et tidspunkt besluttede sig for at gennemgå alle disse selskabskonstruktioner ville det jo resultere i en fuldstædig underminering af boligmarkedet og de ville have svært ved at tiltrække fremtidige udenlandske investeringer indenfor dette. Vi tog derfor en kalkuleret risiko i denne forbindelse og valgte denne model.

Ud over dette foretrækker jeg også at eje i stedet for at leje X * 30 år.

Bemærk også at så vidt jeg er orienteret (men jeg er ikke ejendomshæler) så er det kun kontrakter på 2 * 30 år der pt er afprøvet ved domstolene, så selvom nogen tilbyder 3 * 30 så er det slet ikke sikkert at domstolene reelt vil være med til dette setup.

Der er risiko ved alting men hvis man vil bo i et lækkert tropisk paradis kun iført sine stramme (meget) stramme speedos, ja så må man jo leve livet lidt farligt.

Side 7 ud af 13 (123 indlæg)