Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmarkedet i Thailand

Side 6 ud af 13 (123 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kristian det er fair nok at vi kan være uenige, og jeg er hverken på den ene side eller den anden. Du har fået 5 stjerner herfra ;)

Mvh Lars Larsen

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Fra  http://www.mh-properties.com Skrevet kl. 15:49

Nogen der kan forklare mig om de stjerner i uddeler??

Tilmeldt 30. Aug 10
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marianne
Hvis du kører musen over så kan du se hvad x antal stjerner betyder mht. at bedømme andres indlæg. Du skal have et vist antal indlæg selv, for at kunne bedømme indlæg.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:14

For lige at vende tilbage til emnet Surprise

Jeg forstå på det hele, at for mit vedkommende, vil det nok være interessant, at investere i condominiums.

Vil det i den forbindelse være utopi, at tro at man kan styre dette hjemme fra Danmark, mht. til udlejning osv.?

Tilmeldt 30. Aug 10
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 16:56

Tv3
Det er selvfølgelig langt mere overskueligt at købe nogle condoer, som andre bygger. Men det meste af profitten snupper developer.
Skal du styre udlejning fra Danmark, så får du hurtigt grå hår. Jeg tænker at du enten måske hyrer nogle til at stå for det praktiske, eller selv kommer herned så snart der er behov for det.
Jeg tror ikke at der er den store fidus i udlejning, med mindre at man har så mange midler til rådighed, at man kan undvære dem i de år man udlejer, og hvis boligpriserne stiger med mange procent i mellemtiden. Alternativt kan jeg komme i tanke om andre muligheder for at forøge formuen væsentligt bedre.

Mvh Lars Larsen

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Skrevet kl. 17:50

Lars Larsen:
Det er selvfølgelig langt mere overskueligt at købe nogle condoer, som andre bygger. Men det meste af profitten snupper developer.

Jo men som nævnt tidligere, så er det sikkert ret svært at starte op som lille ny developer, så der er nok en rigtig stor chance for at brænde nalderne, specielt mht. til de regler med at thai'er skal købe 51% af projektet.

Lars Larsen:
Skal du styre udlejning fra Danmark, så får du hurtigt grå hår. Jeg tænker at du enten måske hyrer nogle til at stå for det praktiske, eller selv kommer herned så snart der er behov for det.

Man må da kunne få firmaer til at stå for udlejningen, men så ryger en go del af profitten vel også der..

Lars Larsen:
Jeg tror ikke at der er den store fidus i udlejning, med mindre at man har så mange midler til rådighed, at man kan undvære dem i de år man udlejer, og hvis boligpriserne stiger med mange procent i mellemtiden.

Så du villle foretrække at købe off plan projekter og sælge dem når de er opført, eller hvordan?

Lars Larsen:
Alternativt kan jeg komme i tanke om andre muligheder for at forøge formuen væsentligt bedre.

Såsom?

Tilmeldt 30. Aug 10
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 19:51

Lars Larsen:Det er selvfølgelig langt mere overskueligt at købe nogle condoer, som andre bygger. Men det meste af profitten snupper developer.
Jo men som nævnt tidligere, så er det sikkert ret svært at starte op som lille ny developer, så der er nok en rigtig stor chance for at brænde nalderne, specielt mht. til de regler med at thai'er skal købe 51% af projektet.
Lars Larsen:Skal du styre udlejning fra Danmark, så får du hurtigt grå hår. Jeg tænker at du enten måske hyrer nogle til at stå for det praktiske, eller selv kommer herned så snart der er behov for det. Man må da kunne få firmaer til at stå for udlejningen, men så ryger en go del af profitten vel også der..
Lars Larsen:Jeg tror ikke at der er den store fidus i udlejning, med mindre at man har så mange midler til rådighed, at man kan undvære dem i de år man udlejer, og hvis boligpriserne stiger med mange procent i mellemtiden.
Så du villle foretrække at købe off plan projekter og sælge dem når de er opført, eller hvordan?
Lars Larsen:Alternativt kan jeg komme i tanke om andre muligheder for at forøge formuen væsentligt bedre.
Såsom?

Der er også risiko ved at købe off plan fra developer, men der er større risiko ved at bygge selv, men gevinsten er langt større.
Ja der er et væld af udlejnings firmaer, som står på spring. Disse tager gerne en måneds husleje + diverse for servicen pr. år.
Ja køb off plan, og sælg lige inden bygningen er færdig.
Der er massevis af alternative investerings muligheder, såsom kapital andele i firmaer, som udvikler medicinsk udstyr, som jeg selv investerer i. Det gælder om at have de rette forbindelser, uanset hvad man laver.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Skrevet kl. 20:36

Lars Larsen:
Der er også risiko ved at købe off plan fra developer, men der er større risiko ved at bygge selv, men gevinsten er langt større.

Ja, større risiko = større gevinst :)

Lars Larsen:
Der er massevis af alternative investerings muligheder, såsom kapital andele i firmaer, som udvikler medicinsk udstyr, som jeg selv investerer i. Det gælder om at have de rette forbindelser, uanset hvad man laver.

Min store interesse er ejendomme/byggeri og hvad dertil hører. Her i Danmark har jeg lidt ejendomme, som jeg har fået istandsat, og lejer ud.. det er jeg sådan set meget tilfreds med, men det meste af min egenkapital er bundet i dem.
Jeg begynder derfor at tænke i, IKKE at ligge alle æg i samme kurv, derfor kigger jeg lidt mod Thailand igen, for at se om der skulle være nogen idé i at ligge lidt "æg" der.

Så har jeg måske også en undskyldning for at tage til min ynglingsdistination engang imellem, samtidig med at jeg kan arbejde/tjene penge, som jo også er min store hobby Wink

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 06:33

Lars Larsen:

Kristian det er fair nok at vi kan være uenige, og jeg er hverken på den ene side eller den anden. Du har fået 5 stjerner herfra ;)

Mvh Lars Larsen

Tak Lars, og jeg har gengældt dine 5 Stjerner Smile

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 07:19

Tv3. Lars har ret i de ting han siger men jeg vil gerne lige tilføje et par ting:

Off plan er klart den bedste investering frem for en lejlighed der er klar til indflytning, for det er næsten 100% sikker at sælger allerede er en investor der har købt den off plan og scorer op imod 40% i ren fortjeneste ved salget til dig. Så er det bedre selv at tjene de penge, ikke?

Men hvis du så har kontakt til et firma der kan stå for udlejningen, så kan du regne med at de tager ca. 10% af udlejningsprisen i kommission.

Husk på at lejeindtægten hænger sammen med din investering. Større lejligheder er dyrere men indbringer også mere i leje. Gennemsnitligt får du ca. 10% fortjeneste retur hvert år så det er en ROI på 10 år. (Return On Investment). Det lyder ikke umiddelbart særligt tillokkende, men altså 10% fortjeneste af din investering per år er svært at slå med mindre man tager kæmpe risiko og måske i sidste ende taber det hele.

Bare sørg for at du er blandt de første som køber, for dem der er først ude får de bedste tilbud og beliggenhed/udsigt. Det kan være havudsigt fuldt møbleret med TV og DVD, aircon og køl/frys osv. En typisk lille lejlighed på 30 m2 vil så koste ca. 1 mio THB. Den kan du leje ud for 10.000 THB per måned. Men når byggeriet er færdigt kan den sælges kontant for mellem 1.2 og 1.5 millioner THB. Mindst! På ca. 1 år eller 18 mdr. som det tager at færdiggøre byggeriet.

Nogle developere tilbyder rent faktisk også at du kan købe off plan mod en garanteret årlig profit på mellem 6% og 8%, så her har du ikke meget at skulle spekulere på. Din eneste opgave er så at researche dette firma for at tjekke dem ud.

Dit problem er så at din kapital allerede er bundet i dine danske ejendomme. Men det skulle så ikke være vanskeligt at få et lån med dine ejendomme som sikkerhed?

Dejligt at have en hobby der hedder "At tjene penge" Big Smile

Side 6 ud af 13 (123 indlæg)