Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmarkedet i Thailand

Side 3 ud af 13 (123 indlæg)
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:
Jeg har også haft klienter der har fået boliglån i deres egen bank. Du koster vel ikke noget at spørge dem? Wink

Ja kan da godt se at man bliver nød til at få fat i en dansk bank, med de priser de vil have for lidt kredit i Thailand.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:19

Kristian @ Ringkjøbing Bank låner gerne ud til folk der vil investere i ejendom i Thailand, hvis du kan stille sikkerhed for lånet.

Alle låner gerne ud - hvis du kan stille fuld sikkerhed Smile

Ellers er jeg ret enig i dine begtragtninger om markedet, og hvor der handles mest ( små, billige lejligheder).

Men generelt skal få jo gå efter det de har lyst og behov for - med mindre da de er rendyrkede investorer.

Vedr. investorer, kan jeg også godt undre mig over at mange kun kigger Danmark - med de restriktive regler der er for huslejefastsættelse mv. I Thailand og mange andre steder vil du ofte kunne få en langt højere forrentning.

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 16:34

Jeg købte off plan i Jomtien, i et projekt beliggende ned til vandet, hvilket vil gøre det nemmere, at sælge condoen, hvis jeg skulle ønske det. Der bliver bygget så meget nyt hele tiden, så det kan måske blive svært at sælge en "brugt" bolig ja jeg ved det ikke, men umiddelbart skal den ikke sælges, da jeg selv skal bo der i perioder.
Da jeg undersøgte markedet inden jeg købte fandt jeg ud af, at boligmarkedet i Pattaya/Jomtien området er helt oppe i højeste gear mht. nybebyggelser og salg af condoer. Men jeg fandt også ud af, at en større procentdel af alle nye condoer ikke bliver solgt, eller først bliver solgt lidt efter lidt flere år efter færdiggørelsen.

Der hvor der kan være penge at tjene nu, er som developer. Byg selv! Jeg overvejer seriøst at bygge i samråd med konens familie, hvoraf en god håndfuld er håndværksmestre og developers. Der er så noget financering, der skal på plads også.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,

Jeg kender ikke Flemming fra TV, men fra den virkelige verden.

Hvis man kender folk, fordi man blot har set dem på TV, så kender man jo alle topledere i verden, næsten alle regeringsoverhoveder og de fleste store skuespillere.

Det hedder i så fald, at man fx "kender til" vedkommende.

Når jeg eller andre siger, at de kender folk, så er jeg sikker på, at det er, fordi de kender dem.

Flemming prioriterer naturligvis sit eget projekt, men benytter nok andre projekter som alternative hyldevarer, hvis folk ikke ønsker hans projekt (alligevel).

Hilsen, Robert

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Fra  http://www.mh-properties.com Skrevet kl. 16:45

Vil nu ogsaa gerne sige, at jeg proevede jo bare at hjalepe lidt paa vej, da jeg vidste at Flemming boede i Thailand og er dansker, og maaske kunne hjaelpe!!!

Marianne

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:43

Hej Lars,

Mit gæt er, at der ikke behøves så specielt meget financiering, da du blot kan starte med et depositum på grunden.

Ofte, når jeg har været inde over et køb af bolig, så er jorden slet ikke overført til developer endnu. Årsagen er sikkert, som før nævnt.

Der skal altså et depositum til, noget til marketing og så et eller andet til eventuelle forsinkelser i salget, så grunden ikke pludselig sælges til anden side. Der skal naturligvis også være plads til at holde kernepersonalet kørende, indtil projektet kører, men det kan du holde i din bestående forrretning.

Okay, jeg får det til at lyde lidt nemt, og måske er jeg naiv, men jeg tror ikke, at jeg er helt naiv.

Hilsen, Robert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:34

Fik ikke lige nævnt nogle økonomiske "detaljer" som arkitekt, 3D-billeder af projektet, eventuelt at gøre grunden byggemoden, model af projektet og så videre, men jeg tror stadig, at det er "billigere", end man tror.

Den største udfordring er den rette lokation, det rette design og den rette indretning, samt gode priser fra sine leverandører.

Hilsen, Robert

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:00

Robert @ Den største udfordring er den rette lokation, det rette design og den rette indretning, samt gode priser fra sine leverandører.

Samt at sælge off-plan i disse tider :)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:17

Kan priserne blive ved med at stige? Det synes jeg lyder farligt at antage i et hvilket marked, selvom jeg slet ikke er ejendomsmægler.

Det er jo helt vildt som der bliver bygget i Thailand og Bangkok. Man kan jo ikke være væk mere end et par måneder før man ikke kan kende en gade igen. Det springer op med hoteller og dyre condos, infrastrukturen forbedres osv.

For mig virker det som det gode argument er at købe lejligheder med lokal efterspørgsel da disse ikke påvirkes så meget af krisen i udlandet som virkelig må have gjort indhug i luksuslejlighederne målrettet friværdi udlændinge.

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 19:20

Hej Robert
Det er nok relativt hvad man synes er 'ikke så specielt mange resourcer', alt efter hvor meget man selv kan diske op med, og hvor mange penge man skal ud og finde hos investorer. Uanset hvad så skal man nok regne med x antal millioner, og det er både i Kroner og i thai Baht.

Mvh Lars Larsen

Side 3 ud af 13 (123 indlæg)