Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 8 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men hele problemet med MLM bunder i konceptets ungdom, hvor det blev solgt på urealistiske muligheder og hurtige penge... Og det hænger stadigvæk ved hos mange...

Bare lige for god ordens skyld, så stammer konceptet helt tilbage fra 1945 - og havde dengang intet med hurtige penge at gøre.

Det var en multivitaminpille, (fra California Vitamins) der satte det hele igang, og den var en kæmpe revolution i 30'erne, hvor den kun blev solgt af 2 distributører.

I 1945 fik opfinderens kone den idé, at man kunne lade de 2 distributører træne flere distributører - og på den måde øge salgsnetværket.

Så, som sagt havde det intet med hurtige penge at gøre. Faktisk skulle man bevise, at man kunne skaffe 25 kunder først - inden man fik lov at rekruttere og træne nye forhandlere.

Vitaminpillerne eksisterer stadig den dag i dag under navnet Nutrilite - og sælges i dag af Amway, som købte Nutrilite i 1973.

..................

De hurtige penge kom ind i billedet i 90'erne, hvor diverse scams fandt på at bruge markedsføringsmetoderne og bonusplanerne fra MLM - men de havde bare ikke noget produkt at sælge. Man "investerede" i muligheden for at være med i pyramiden - som man også kender det fra kædebreve.

På grund af ændringer i lovgivningen i de fleste lande, blev pyramideselskaberne senere nødt til at "opfinde" produkter - da det blev ulovligt at lade folk investere i selskabet - uden at de fik produkter eller ydelser - for nogenlunde samme beløb, som de investerede - men der var stadig tale om scam/kædebrev.

Der er derfor STOR forskel på et firma, der står med et reelt produkt, og vælger MLM som afsætningsmetode for dette produkt - og så på et firma, der vælger MLM-modellen til at scamme, uden at have et reelt produkt.

.................

Og dermed slutter historietimen for idag! Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 10:21
Kære Aminoer

Keld fed debat du har startet, synes det er sjovt at folk siger det er dig der har behov for at forsvare mlm, synes mere det er de negative ladet indlæg det lugter langt væk af folk der ikke forstå hvad det drejer sig om..

Jeg forstår simpelthen ikke, at modstandere af mlm ikke kan se det smarte i markedsføringsmetoden.. De eneste krav der er til et produkt, der bliver markedsført via mlm er, konkurrence dygtig pris og at produktet bliver kontinuerligt brugt. Hvis disse to krav er opfyldt er markedsføringsmetoden fantastisk.

I mlm er der primært 2 forskellige aflønningsformer der bliver arbejdet med. Jeg er selv kun tilhænger af den metode der hedder unilevel, hvor du selv er ansvarlig for hvor mange kunder/distributører du får i dit første led, og så får du kun belønning i 5-6 led ned i "pyramiden". Denne metode gør at det er op til den enkelte hvor meget han/hun ligger i sin forretning og dermed også i sin indtægt. Her er det nemt at tjene mere end din upline (imodsætning til alle "normale" virksomheder)

Den anden form hedder binary, den finder jeg lidt mere kryptisk, og tror også tit at det er denne model der bliver stemplet som pyramide scam. I denne form må du maks få to kunder i første led, og derefter kommer dine næste kunder ned i andet led. Din aflønning fortsætter uendeligt i dybden, så det er klart dem i toppen der score kassen (præcis som ude i den rigtige verden)

Lige for at slå en ting fast så er jeg ikke selv på nuværende tidspunkt aktiv i et mlm firma, men det er helt sikkert kun et spørgsmål om tid..

Håber i alle får en dejlig dag..
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 21:53

Ja undskyld jeg ikke svare på alle indlæg men var en tur til Middelfart hvor vi var 6 personer til et lille møde. Jeg gav en præsentation og folk smagte produkterne. Jeg havde ikke indtryk af at nogen følte sig presset og vi fik en saglig snak om mulighederne.

Mht. ham fra festen så lavede jeg ikke nogen salgs tale jeg fortalte bare hvad jeg lavede så kom reaktionen. Jeg gad ikke engang at finde ud af hvorfor.

Nå, men det er jo skønt med alt den trafik.og den forholdsvise pæne tone, tak for det.. 

Der er mange for mlm og mange imod... Men er er vist også en del neutrale. Om alle dem der følger med men ikke skriver indlæg også er neutrale skal jeg være usagt. 

Jeg er sikker på vi aldrig kommer til enighed hertil er afstanden for stor.. Men det er heller meningen med det hele. Men hvis vi kunne komme så langt at dem det er ''Imod mlm gruppen'' ikke bruger ord som fladpander og lign. så skal ''for mlm gruppen'' nok lade være med at jage jer til fester og lign. samt forstå at et nej er et nej. 

Når der er reklamer i TV er det ok at skifte kanal.

Når en mlm'er spør dig om du vil høre om en mulighed så er det ok at sige nej tak på en pæn måde. Siger du ja til at høre om det er det stadig ok at sige nej tak bagefter.

Da familien var i Berlin i Juli og vi gik på gaden så kom der flere tjenere og spurgte om vi ønskede noget at spise. Nogen gange sagde vi nej tak, fordi vi ikke var sulten, andre steder kikkede vi på menu kortet men gik pga. pris eller indhold. 

Men når vi var sulten, stedet og personen var tiltalende så satte vi os ned... Det var vores valg.  

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Martin Slot:

MLM sælgere...Ja der er forskel på dem der arbejder med MLM, men hvorfor ENDNU engang kalde os alle sælgere? Det undre mig lidt at det kan være så svært at "læse".

Hvad har været dit grundlag for at deltage, for hvis jeg var til ET af den slags møder var jeg aldrig kommet igen! Men 20 hvor det åbenbart handler om at tage røven på din familie og gøre dem til slaver...Enten så har du 19 gange haft alt for meget tid som du ville spilde...eller nej jeg fatter det ikke. Det lyder mere som et indlæg der bare skulle skrives for at rakke ned.

Hmm, jeg vil gerne kalde jer sælgere da i enten sælger et koncept eller et produkt, jeg har absolut ingen problemer med at læse, jeg forstår dog ikke hvor du vil hen med dette ?

Jeg deltog i disse møder da min bror  og mine venner var forgabt i konceptet med at blive millionær på et år med kun 10 minutters indsats hver dag... Jeg nåede at høre om "næsten" gratis relefoni imellem verdensdelene (Et produkt der aldrig kom til at fungere så man reelt kunne kommunikere med det), om støvsugere (Der kunne erhverves meget billigt, "kun" 27000 per støvsuger) og om en webshop (Der kom til at sælge nogle få produkter og siden ignorerede medlemmerne og gik bort fra MLM uden nogen form for kompensation). Jeg brugte tid på at forklare min bror at ideen med at han "KUN" skulle finde 6 medlemmer der så selv skulle lære at finde 6 medlemmer var et uholdbart koncept. (Og blev smidt ud fra et møde fordi jeg nævnte dette, jeg var ikke "motiveret"). Jeg så hvilken drejning sådant et mødt tog da politiet mødte op for at lytte med, de agressive taler om opbygning af netværk blev straks skiftet ud med fromme taler om produktkendskab og kvalitetskontrol :D

Jeg har været igennem møder om 5 forskellige koncepter der alle som en arbejdede ud fra at man skulle opbygge netværk, salg af produktet var en kedeligt bierhverv i opbygningen af netværket (Det skal jo være et lovligt pyremidespil). Og fælles for dem alle var der nogle fantastiske bonusser hvis du opnåede nogle uopnåelige mål.

Jeg må være en dårlig sælger da alle undtagen min bror hoppede med på vognen.

Jeg kender idag 5 - 6 reelle MLM firmaer, jeg hører ikke om de "fantastiske" firmaer mere da både min bror og vennerne er blevet klogere. Men for 7 - 10 år siden fik jeg vel et "tilbud der ikke var til at afslå" ugentligt. Alt fra simple autosurfere til superavancerede tele systemer, fælles for dem alle er at de mennesker der har deltaget i dem er blevet fattigere på tid og penge. Millionerne kom aldrig til bunden af pyramiden (Surprise)

Det er et faktum at man ikke kan udvide et firma uendeligt, der er nogle naturlige grænser som gerne overses når konceptet skal sælges. Et af disse er at seks opløftet i niende potens er lidt over 10 millioner, det betyder at 25462,96 kan få succes hvis hele Danmarks befolkning deltager i en seks bred pyramide (Bredden er ligegyldig, vi er ikke flere mennesker fordi pyramiden er smallere), det betyder også at ca. 5,5 millioner Danskere vil tabe på at gøre de 25462,96 rigere. 5,5 millioner Danskere der alle blev lovet rigdom hvis de gjode som der blev sagt til træningen, men som trak nitten da vi løb tør for Danskere.

Hvis alle skal have udfyldt seks sælgere der betaler i tre led vil kun 1 af 216 få succes med sin forretning, 215 vil få fiasko med deres forretning. Det er ikke et sundt koncept. Selvfølgelig er der "smarte" betalingsstrukturer, men uanset hvilken man benytter skal der bruges et multiplicerende antal deltagere før man kan tjene på sin nabos arbejde. og den multiplicerende del er det der adskiller pyramidespil fra et reelt firma. I et firma er pyramiden tæt på statisk.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:01

Janhan:

Hmm, jeg vil gerne kalde jer sælgere da i enten sælger et koncept eller et produkt, jeg har absolut ingen problemer med at læse, jeg forstår dog ikke hvor du vil hen med dette ?

Jamen kære Jan da...så er alle jo sælgere. Selv når man er i byen og skal forsøge at score, skal man sælge sig selv...Så derfor syntes jeg det er plat at kalde os for MLM sælgere, reelt er der nogle steder hvor der købes produkter og sælges videre, andre steder er der markedsføring...kommunikations markedsføring kan man jo også kalde det, vi er ledet imellem firma og kunde. 

Så problemet med at læse, fordi der er skrevet flere gange at vi ikke alle er sælgere. Men som sagt så er det jo nærmest lige meget hvad man arbejder med, så kan du kalde alle for sælgere.

Janhan:

Jeg deltog i disse møder da min bror  og mine venner var forgabt i konceptet med at blive millionær på et år med kun 10 minutters indsats hver dag... Jeg nåede at høre om "næsten" gratis relefoni imellem verdensdelene (Et produkt der aldrig kom til at fungere så man reelt kunne kommunikere med det), om støvsugere (Der kunne erhverves meget billigt, "kun" 27000 per støvsuger) og om en webshop (Der kom til at sælge nogle få produkter og siden ignorerede medlemmerne og gik bort fra MLM uden nogen form for kompensation). Jeg brugte tid på at forklare min bror at ideen med at han "KUN" skulle finde 6 medlemmer der så selv skulle lære at finde 6 medlemmer var et uholdbart koncept. (Og blev smidt ud fra et møde fordi jeg nævnte dette, jeg var ikke "motiveret"). Jeg så hvilken drejning sådant et mødt tog da politiet mødte op for at lytte med, de agressive taler om opbygning af netværk blev straks skiftet ud med fromme taler om produktkendskab og kvalitetskontrol :D

Imponerende at du har mødt dem der vil nå det på 10 minutters arbejde Wink. Nu har jeg selv været til møder med mindst 5 firmaer i år, alene for at hilse på kollega'erne, og på intet tidspunkt har der været nævnt noget omkring let. Tværtimod...Dette minder om at blive verdensmester....Du skal give den en skalle, kæmpe imod nederlag, familiemedlemmer som er klogere end en selv - thumps up fordi du har deltaget, det ses sjældent.

De forskellige ting du nævner har jeg dog aldrig hørt om, og er den kedelige del af MLM, der findes en række rigtig gode firmaer med godt potentiale, alligevel kommer der nye firmaer til konstant, og facts er jo at mange lukker lyn hurtigt, ville være mere cool hvis folk tog sig tid og virkelig kiggede grundigt på mulighederne.

Jeg har aldrig været ude for at nogle blev smidt ud, men at du kalder det motiveret, anser jeg for forkert. Facts er at en negativ i en forsamling påvirker (ikke et MLM problem, men noget som kan høres hos foredragsholdere og motivationstalere, så ikke en "dårlig MLM forklaring").

Politiet...Jamen de skal da være hjertelig velkommen til at lytte med om netværk. Det lyder i mine øjne meget mystisk, hvorfor skulle politiet være der, det burde vel være forbrugerombudsmand eller lign...Jeg vil da gerne inviteres til deres møde...Har aldrig været ude for noget i nærheden af disse...

Janhan:

Jeg har været igennem møder om 5 forskellige koncepter der alle som en arbejdede ud fra at man skulle opbygge netværk, salg af produktet var en kedeligt bierhverv i opbygningen af netværket (Det skal jo være et lovligt pyremidespil). Og fælles for dem alle var der nogle fantastiske bonusser hvis du opnåede nogle uopnåelige mål.

Jeg må være en dårlig sælger da alle undtagen min bror hoppede med på vognen.

Selvfølgelig handler det om at opbygge netværk...NETVÆRKS markedsføring...Flere og flere spiller i øvrigt på det...og som nævnt andet steds, så siger selv en fyr som Bigum "folk køber af folk man kender"...NETVÆRK. Kiyosaki siger det..."de rige bygger netværk, andre får et job". Job...60% af alle job ryger igennem netværk...Så ja vi bygger netværk, jeg kender ingen i Italien, men alligevel er min forretning i Milano pga. netværk.

Igen...jeg må have været til et hav af andre forretningspræsentationer end du, for salg af produkt nævnes generelt ikke men derimod nævnes omsætning omsætning og omsætning. Det handler om omsætning...

Hvem definere uopnåelige mål...Jeg tror sgu jeg smider en kommentar på som giver mig 1 stjerne...men du lyder som om du generelt bare er negativ, og blot deltager for at være negativ. Jeg har meget svært ved at tro du deltager i et møde med åbent sind og skeptiske briller...Dårlig sælger...hvad har du forsøgt at sælge...du lyder som om at målet var at din bror ikke skulle med på vognen...så der har du da solgt det rigtigt...

Janhan:

Jeg kender idag 5 - 6 reelle MLM firmaer, jeg hører ikke om de "fantastiske" firmaer mere da både min bror og vennerne er blevet klogere. Men for 7 - 10 år siden fik jeg vel et "tilbud der ikke var til at afslå" ugentligt. Alt fra simple autosurfere til superavancerede tele systemer, fælles for dem alle er at de mennesker der har deltaget i dem er blevet fattigere på tid og penge. Millionerne kom aldrig til bunden af pyramiden (Surprise)

Det er et faktum at man ikke kan udvide et firma uendeligt, der er nogle naturlige grænser som gerne overses når konceptet skal sælges. Et af disse er at seks opløftet i niende potens er lidt over 10 millioner, det betyder at 25462,96 kan få succes hvis hele Danmarks befolkning deltager i en seks bred pyramide (Bredden er ligegyldig, vi er ikke flere mennesker fordi pyramiden er smallere), det betyder også at ca. 5,5 millioner Danskere vil tabe på at gøre de 25462,96 rigere. 5,5 millioner Danskere der alle blev lovet rigdom hvis de gjode som der blev sagt til træningen, men som trak nitten da vi løb tør for Danskere.

Hvis alle skal have udfyldt seks sælgere der betaler i tre led vil kun 1 af 216 få succes med sin forretning, 215 vil få fiasko med deres forretning. Det er ikke et sundt koncept. Selvfølgelig er der "smarte" betalingsstrukturer, men uanset hvilken man benytter skal der bruges et multiplicerende antal deltagere før man kan tjene på sin nabos arbejde. og den multiplicerende del er det der adskiller pyramidespil fra et reelt firma. I et firma er pyramiden tæt på statisk.

7-10 år siden er længe siden...Hvor var facebook dengang...forstået på den måde...at ting udvikler sig...

Æhhh dit faktum er da rigtigt, men fuldkommen ligegyldigt. Det er matematik som aldrig kommer til at lade sig gøre. Faktum er at 8 ud af 10 danskere måske blot vil være kunder og er fuldt ud tilfredse med dette, hvis vi nærmer os 20% af den danske befolkning som forventer at tjene penge på dette, så kan vi begynde at snakke om din statistik...så at snakke overses...når vi aldrig nærmer os grænserne...ja det syntes jeg sgu er misvisende. 

Dine tal er volapyk i mine øjne...

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grunden til jeg synes det er noget pis og papir er, at der sidder nogle som faktisk ikke behøver og lave noget men tjener penge på mig. Måske ikke det samme beløb, men hvis de ikke lavet noget af arbejdet, så skal mine penge ikke gå til det! :)

Får den fuldstædig samme følelse, som om man er sælger og mange af dem er kan drive en til jeg ved ikke hvad! :) Så snart jeg hører, det har noget med mlm at gøre, har det ingen interesse og sletter alt kontakt med personen på 5 min, hvis de ikke acceptere det, da nogle af dem er fuldstædig ligesom sælgere! :)

Mvh Lasse

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:32

Lasse Lykke:

Grunden til jeg synes det er noget pis og papir er, at der sidder nogle som faktisk ikke behøver og lave noget men tjener penge på mig. Måske ikke det samme beløb, men hvis de ikke lavet noget af arbejdet, så skal mine penge ikke gå til det! :)

Får den fuldstædig samme følelse, som om man er sælger og mange af dem er kan drive en til jeg ved ikke hvad! :) Så snart jeg hører, det har noget med mlm at gøre, har det ingen interesse og sletter alt kontakt med personen på 5 min, hvis de ikke acceptere det, da nogle af dem er fuldstædig ligesom sælgere! :)

Mvh Lasse

Okay, kan du give et par eksempler på de firmaer hvor det er sådan...Dem har jeg ikke mødt.

Men jeg kan da godt forstå dig, udfra din opfattelse af MLM.

MLM handler i bund og grund om at netværke, og jeg ville da nok også slette dig, hvis du gav udtryk for at du kender min forretning bedre end jeg selv gør.

/Martin

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Slot:

Jamen kære Jan da...så er alle jo sælgere. Selv når man er i byen og skal forsøge at score, skal man sælge sig selv...Så derfor syntes jeg det er plat at kalde os for MLM sælgere, reelt er der nogle steder hvor der købes produkter og sælges videre, andre steder er der markedsføring...kommunikations markedsføring kan man jo også kalde det, vi er ledet imellem firma og kunde. 

Så problemet med at læse, fordi der er skrevet flere gange at vi ikke alle er sælgere. Men som sagt så er det jo nærmest lige meget hvad man arbejder med, så kan du kalde alle for sælgere.

Ahh, jeg forstår, du sælger slet ikke, du arbejder med kommunikations markedsføring (Består det i at hverve nye medlemmer uden at sælge nogen produkter ?)

Du bekræfter at mit regnestykke er rigtigt men ligegyldigt ??, 1 af 216 tjener penge på MLM, og du finder ikke at der er noget forkert i MLM ? Er det nu du kommer med sammenligningen med løven der æder alle de mindre dyr ? (En anekdote fra et af mine mange møder)

Og du har absolut ret, det er ikke populært at tale om statistik når man deltager i MLM møder. Nu syntes jeg at det mest motiverende i tilværelsen er at jeg uden skam kan kigge mig i spejlet før jeg går i seng. Derfor føler jeg mig da utroligt motiveret når jeg fortæller de fremmødte at der med stor sandsynlighed kun er 1/10 chance for at en af de 20 fremmødte nogensinde kan tjene penge på MLM.  Men motivationens retning blev defineret af dem der havde sat mødet op, og de var ikke enige med mig. Jeg manglede motivation for at kaste tøjlerne og hovedkulds kaste mig ud i noget der har en 215/216 stor sandsynlighed for at blive en fiasko, og med lidt uheld kan koste mig en del ekstra penge til "uundværlige værktøjer"

Selvfølgelig har tingene udviklet sig, men jeg tror ikke på at MLM scams er forsvundet fra jordens overflade, de bliver bare ikke sendt til mig mere. Jeg vil igen gerne påpege at jeg kender til 5 - 6 MLM firmaer der virker sunde.

Jeg vil gerne lige citere konsulent Katrine de Neergaard fra Forbrugerombudsmanden:

man tidligere har modtaget mange klager over MLM-firmaer, der stiller nye forhandlere urealistisk høje indtjeninger i sigte. Men p.t. indløber færre klager over branchen:

- Enten er de begyndt at opføre sig ordentligt eller de er ikke så aktive for tiden, siger hun.

Hun vurderer, at MLM-forhandlerne har meget dårlige muligheder for at tjene penge i Danmark.

- Hvis man holder sig til loven, er det svært at sælge direkte til private. Forhandlerne har jo ingen butikker og annoncerer ikke. De må ikke ringe op til folk for at sælge, og det er i mange tilfælde ulovligt at foretage venne-hvervning. Hvis man eksempelvis er i økonomisk klemme og ikke tjener penge, er det uhæderligt og amoralsk at hverve et familiemedlem for at tjene penge, siger Katrine de Neergaard.

Hun mener, at mange forhandlere hurtigt forlader branchen, da de finder ud af, at der ikke er mange penge at tjene.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 00:06

Janhan:
Du bekræfter at mit regnestykke er rigtigt men ligegyldigt ??, 1 af 216 tjener penge på MLM, og du finder ikke at der er noget forkert i MLM ?

Hej Jan..

Der findes vel folk der bare køber produkterne.. jeg tror da det er mindre end 1 ud af 216 der fx tjener penge på, Clarins, Dior og hvad alle de "normale" kosmetik produkter ellers hedder.. bar fordi man er medlem af fx Avon, så er det jo ikke et must at man skal sælge, man kan nøjes med at forbruge..

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 00:12

Lasse Lykke:

Hej Lasse

Tænker du over hvor dine penge går hen, når du fc handler i Netto?? Jeg kan love dig at der sidder også nogle mennesker som tjener kassen på dine penge.. Du skal se det beløb som der bliver givet i provision som markedsføringspenge.. prøv og tænk over hvad en tv reklame koster, de penge kan mlm firmaer spare og bruge til provision i stedet for. dvs at firmaet ikke bruger markedsføringspenge før kunden er fundet, og det er jo utroligt smart set fra en forretningsmæssig side.

mvh

Jacob

Side 8 ud af 11 (106 indlæg)