Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra Kina, salg i DK - fortjeneste?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg overvejer at købe og videresælge computere fra Kina. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan regnestykket ser ud. Er nedenstående korrekt?

Køb for 10.000
Told på computere: 0%
Moms: 25%
Post DK gebyr: 160
Total: 12.660

Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er told på computere, og hvorfor jeg ifm. køb skal betale moms (kilde: http://www.toldpriser.dk/toldsatser). Jeg forbinder moms med noget sælgere opkræver, og noget som jeg kan søge refunderet som virksomhed.

Jeg sælger varerne til 20.000 incl. moms.
Salgsmoms retur til staten: 20%
Altså står jeg tilbage med 16.000 efter salg

Mit overskud: 16.000 - 12.660 = 3.340
(forudsat at jeg ikke kan få refunderet momsen der blev opkrævet ved import).

Det føles næsten som at betale moms to gange, selv om jeg reelt blot opkræver momsen fra mine kunder på vegne af staten. Men det betyder naturligvis at jeg ikke kan sælge varerne helt så billigst som ønsket.
Derudover fortstår jeg simpelthen ikke hvorfor computere er fritaget for told.

Kan I verificere mine beregninger og evt. forklare den manglende told?

Tak på forhånd :)
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 00:28

Hvis du har et CVR nummer og er importør registreret, så skal du kun betale det beløb din leverandør skal have samt transporten.

Købsmomsen "opkræves" efterfølgende af skat, men modregnes jo din salgsmoms. Det er derfor ikke anderledes end hvis du købte fra en dansk leverandør (der betaler du jo bare momsen med det samme, som så modregnes salgsmomsen).

Din avance vil derfor være 6.000,- (minus transport). Akkurat som hvis du have købt dem i DK.

Det er korrekt, at der ikke er told på computere (det er dog et bred begreb, så dine pågældende varer kan jo godt høre ind under noget andet.)

Sådan helt sekundært, så lyder det dog utroligt hvis du kan lave sådan en avance på computere Wink - og husk du skal give 2 års reklamationsret til privat kunder! 

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 09:44

Hej Kim.

Tak fordi du lige gad sætte dig ind i mine beregninger :-)

Tillad mig et par tillægsspørgsmål:

1) SKAL man registreres som importør? Hvilke fordele/ulemper fører det med sig?

2) Hvis jeg køber noget til 10.000, opkræver SKAT 2.500 i moms (inden det er solgt)
    Jeg sælger varerne til 20.000 incl. moms - dvs. momsen udgør kr. 4.000
    Da SKAT allerede har snuppet de 2.500, skal jeg altså kun betale
    4.000 - 2.500 = 1.500 i ekstra moms. Er det korrekt forstået ?

Tak for reminderen om reklamationsret - det havde jeg dog tænkt med i projektet. Om min avance kan komme op i det niveau tvivler jeg også på. Det er et tænkt eksempel :-)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:55

Hvis du vil importere til videresalg SKAL du importørregistreres. Så der har du ikke noget valg. Se reglerne på SKAT.dk

Mht. momsen: Der er svaret på reglerne om importmoms herinde rigtig mange gange, så find en af de gamle tråde og læs reglerne der.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)