Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny side, nyt webhotel - men samme domæne

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminos

Har et par spørgsmål som jeg lige skal afklaret. Kan ikke rigtig finde noget på Google, og her på Amino der beskriver mit problem. Jeg kan finde noget med "Flere domæner på samme hotel" og noget lign. men ikke rigtig noget der beskriver mit problem. Det er muligt jeg søger forkert.

Well. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre. Skal lave en ny hjemmeside, da den nuværende hjemmeside er bygget i frames, 7-8 år gammel, og som TYDELIGVIS skal udskiftes! Der skal skiftes webhotel, og det har jeg bestilt, og fået adgang til via en IP adresse. Lige nu, ligger hjemmesiden på et .dk domæne som der har eksisteret i 7-8 år (hvis ikke mere) - og det er her problemet for opstår. Det kunne være fedt, hvis jeg kunne bevare placeringen på Google, selvom den dog ikke er særlig høj. Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, da jeg jo bare havde tænkt på noget i retning af:

1) Bestille webhotel, få adgang til webhotel, installere WordPress på IP adressen
2) NO FOLLOW i Header, og Disallow i robot
3) Smid alt content ind, måske lidt redigere lidt hist og her, og få nyt ind
4) Redelegere domænet fra den gamle navne server, til den nye
5) Fjerne NO FOLLOW og Disallow

Skal jeg 301 redirecte fra det nuværende hotel, til det nye hotel? ... i så fald, hvordan?

Kan ikke rigtig se hvorfor jeg skulle gøre det, da jeg jo kun har en IP fra den nye host. Altså, ikke en der rigtig skal indekseres i Google? Det kan være det er mig der er galt på den.

Håber på svar.

De bedste hilsner
Michael

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 22:10

Du skal kun bruge bruge 301 redirects hvis du skifter domæne. Jeg ville nok bruge .htaccess på den nye server mens du arbejder med den, så du er sikker på at Google ikke indeksere den (ikke at jeg kan se hvordan de skulle finde på det, hvis ikke du linker til den nogen stedet, men bare for en sikkerheds skyld) og så undlade NoFollos og Disallow, så du ikke kan komme til at glemme dem :)

Ellers ser det fornuftigt ud den plan du har lagt :)

EDIT: Som Mads Madsen skriver, så er du naturligvis nødt til at bruge 301 redirects hvis du laver nye URL til det samme indhold. Det gik lidt for stærkt.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:22

Hej Michael

Du er nødtil at finde ud af hvilket indhold Google allerede har indekset, også sørge for at 301 redirect det indhold til den rigtige url i den nye wordpress installation.

Ved hjælp af en Google søgning på "site:domæne.dk", kan du se hvilket indhold Google har indekset fra hjemmesiden, og da siden tidligere har været i frames, kan der være en del sider uden "menuer", da de sikkert har været i en anden frame. Så du har ét stort arbejde foran dig, så frem siden havde meget indhold!

Mads Madsen

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 05:56

Men der er vi altså enige om at jeg skal gøre det fra IP til Domæne? Kan fint finde ud af og lave en 301 i htaccess, kan bare ikke forstå at det skulle være nødvendigt. Nu hvor det er det samme domæne. Det bliver nok heller ikke det helt samme indhold, men jeg vil prøve og bevare link strukturen. Hvis det kan lade sig gøre.

Martin Hjort:

Du skal kun bruge bruge 301 redirects hvis du skifter domæne. Jeg ville nok bruge .htaccess på den nye server mens du arbejder med den, så du er sikker på at Google ikke indeksere den (ikke at jeg kan se hvordan de skulle finde på det, hvis ikke du linker til den nogen stedet, men bare for en sikkerheds skyld) og så undlade NoFollos og Disallow, så du ikke kan komme til at glemme dem :)

Ellers ser det fornuftigt ud den plan du har lagt :)

EDIT: Som Mads Madsen skriver, så er du naturligvis nødt til at bruge 301 redirects hvis du laver nye URL til det samme indhold. Det gik lidt for stærkt.

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 05:59

Nu tror jeg faktisk jeg fik skrevet det andet indlæg, rimelig hurtig :) Sorry!

Mente selvfølgelig, om det ikke skulle være fra domæne -> IP i den 301 redirect.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 07:32
Nej du skal ikke gøre der fra nyt domæne til ip eller omvendt :) du skal bruge det hvis du ændrer link struktur :)

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 07:43

Okay. Jeg havde jo også bare tænkt mig at sætte en Wordpress op på det nye hotel (som er på en IP adresse) også når jeg er klar, redelegere domænet hos dk-hostmaster.

Martin Hjort:
Nej du skal ikke gøre der fra nyt domæne til ip eller omvendt :) du skal bruge det hvis du ændrer link struktur :)

Jeg kan tilmed se når jeg laver en "site: domæne.dk" at det kun er forsiden der er indekseret. Så derfor vil jeg da også mene det ikke er nødvendig?

Lige et sidste spørgsmål. Hvordan og hvorledes med de her backlinks. Siden har 9 styks, den værdi forsvinder vel heller ikke. Nu hvor det er det samme domæne?

Mvh. Michael Bay Sørensen

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 08:16

Okay, så kommer der formentlig ikke nogle nye URL'er hvis du husker at bruge den samme indstilling i permanente links :)

Hvis det kun er forsiden der er indekseret, så virker det som spild af tid at arbejde med 301, men så skal du også være sikker på at det kun er forsiden. Og der kunne man fristes til at spørge: Er det KUN forsiden som de 9 backlinks linker til? Hvis der linkes til undersider, så virker det underligt hvis ikke de sider ikke også er indekseret, med mindre siden er helt ny nærmest og links kommer fra sider Google ikke crawler særlig tit.

Kan ikke forestille mig at linkværdien forsvinder, som du siger når det er samme domæne. Men igen, værd opmærksom på evt nye links :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:47

Michael Bay Sørensen:
2) NO FOLLOW i Header, og Disallow i robot
Nej denne løsning er IKKE god, du kan ikke gøre både og, altså både have disallow og nofollow i header. grunden er simpel. Disallow beskytter mod crawling, hvilket betyder at bruger du disallow, vil Google jo ikke kunne se nofollow.

Du skal derfor udelukkende bruge nofollow robots metatagget

Michael Bay Sørensen:

Skal jeg 301 redirecte fra det nuværende hotel, til det nye hotel? ... i så fald, hvordan?

Kan ikke rigtig se hvorfor jeg skulle gøre det, da jeg jo kun har en IP fra den nye host. Altså, ikke en der rigtig skal indekseres i Google? Det kan være det er mig der er galt på den.

Du skal som andre også skriver 301 redirecte de gamle sider til deres nye placering på den nye hjemmeside, dette gør du på det nye webhotel.

Det vil sige hvis du før havde en webadresse der ser ud som domæne.dk/kontakt.php og den nye side hedder domæne.dk/kontakt.html, skal du 301 redirecte fra kontakt.php til kontakt.html. Du finder de fleste sider som Google har indekseret ved at lave en site søgning (site:domæne.dk)

ALTERNATIVT:

installer "404 redirected" og opsæt det korrekt så det fanger det meste, så vil den typisk lave en auto 301 redirect til mest relevante side. sæt fx nedenstående markering til mellem 10-20 i stedet for 90 som den er som standard. test det og gå lavere hvis ikke den redirecter til korrekt side.

Du kan yderligere også opsætte dine egne manuelle redirects i det plugin, hvilket er noget bedre frem for at benytte dig af htaccess til formålet hvis der er mange der skal 301 redirectes, det belaster generelt serveren mindre, jo mindre man skriver i sin htaccess fil.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 11:03

Det gør jeg nok ikke helt, da det jo er php filer i wordpress. Eller det ville faktisk sige. Jeg har indstillet permalinks således at det er domæne.dk/sample-page/ og ikke /sample-page.php - men det er ikke mit største problem. Det kan jeg nemt klare. Det var nu mere hvis jeg sku gøre det på IP adresse, også hen til domænet. Det ville jeg synes der var åndsvagt, og nytteløst.

Det er kun forsiden fra hjemmesiden der er indekseret. Der er faktisk to sider, men den ene er med www og den anden uden. Så der har jeg også et duplicate problem.

site: elcompagniet.dk <--- her kan i se siden der skal optimeres på.

Martin Hjort:

Okay, så kommer der formentlig ikke nogle nye URL'er hvis du husker at bruge den samme indstilling i permanente links :)

Hvis det kun er forsiden der er indekseret, så virker det som spild af tid at arbejde med 301, men så skal du også være sikker på at det kun er forsiden. Og der kunne man fristes til at spørge: Er det KUN forsiden som de 9 backlinks linker til? Hvis der linkes til undersider, så virker det underligt hvis ikke de sider ikke også er indekseret, med mindre siden er helt ny nærmest og links kommer fra sider Google ikke crawler særlig tit.

Kan ikke forestille mig at linkværdien forsvinder, som du siger når det er samme domæne. Men igen, værd opmærksom på evt nye links :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)