Okay. Jaså. Der er lidt delte meninger omkring dette emne, men jeg vil da gøre som mesteren befaler :) Har jeg set jeres side, og det ser jo ud til at I har styr på det hos KTJ. Så det ville jeg da lige få rettet med det samme. Tak for rådet!
Ja, den har jeg forstået :-) Men gælder det også, nu hvor siden kun har indekseret en side? -
site: elcompagniet.dk <---- er siden der skal optimeres
KTJ-Media.dk:
Det vil sige hvis du før havde en webadresse der ser ud som domæne.dk/kontakt.php og den nye side hedder domæne.dk/kontakt.html, skal du 301 redirecte fra kontakt.php til kontakt.html. Du finder de fleste sider som Google har indekseret ved at lave en site søgning (site:domæne.dk)
Jeg siger altså mange tak for de råd der er er kommet. Er så glad for at der er så mange venlige mennesker der gider og tage sig tid, og så er det vel og mærket deres dyrebare tid. Endnu engang, tak!
Okay. Jaså. Der er lidt delte meninger omkring dette emne, men jeg vil da gøre som mesteren befaler :)
Hvad er der delte meninger om? -EDIT: forstod ige din måde at quote på :) men nej der er ikke delte meninger om hvorvidt man både skal sætte disallow og noindex robots metatagget på. Det er teknik og hvordan Google agerer i forhold til den ene og den anden, det kommer an på.
igen, hvis du sætter noindex robots metatagget på dine sider, vil Google ikke indeksere de sider, så langt så godt. Men sætter du samtidig en disallow på, vil Google ikke crawle din side (skanne din sides indhold og følge links på siden der har disallow på). Og når Google jo ikke må crawle en side, kan de jo heller ikke se koden som er på siden og dermed heller ikke se noindex robots metatagget.
Ja, den har jeg forstået :-) Men gælder det også, nu hvor siden kun har indekseret en side? -
site: elcompagniet.dk <---- er siden der skal optimeres
Ved ikke helt hvad du spørger ind til her? svare du på det jeg skriver om at man udelukkende skal bruge noindex robots metatagget? EDIT: også her forstod jeg din quote :)
Ja uanset hvor mange sider du end måtte have haft på den gamle, er den bedste metode til at sikre at eventuel linkpower ryger til hjemmesiden, frem for at lande på en 404 side som reelt set bare er et sort hul. Derfor skal man altid 301 redirecte ALT andet som ikke findes på hjemmesiden, til mest relevante side eller forsiden. Det sikre både gammel og ny linkpower. fx hvis en bruger der gerne vil linke skriver lidt forkert u webadressen, så er det bedre at få den linkjuice frem for at smide den ned i et sort 404 hul...
Der er dog situationer hvor dette ikke er hensigtsmedsigt, men det er en helt anden snak.
Men ud over det kan jeg se at elcompagniet.dk har 34 sider indekseret hvoraf 10 er dobbelt indhold og derfor bliver frasorteret.
Hvilke positioner har du opnået? Er du sikker på de er værd at samle på? Med mindre det er et meget kompetativt område og du i forvejen har arbejdet målrettet og længe på det (det tvivler jeg på du har når du bruger frames) så vil jeg faktisk tro at du får mere ud af at starte forfra, alderen på dit domæne skal nok hjælpe men mere end det tror jeg ikke du får noget ud af.
Hvilke positioner har du opnået? Er du sikker på de er værd at samle på? Med mindre det er et meget kompetativt område og du i forvejen har arbejdet målrettet og længe på det (det tvivler jeg på du har når du bruger frames) så vil jeg faktisk tro at du får mere ud af at starte forfra, alderen på dit domæne skal nok hjælpe men mere end det tror jeg ikke du får noget ud af.
Bare mine fem cent :-)
Har ikke rigtig opnået nogen position. Men jeg vil da gerne være sikker på at jeg ikke kommer længere ned, selvom jeg ikke er så højt oppe. Som Kim også siger, vil det jo være dumt at miste alt den link power. Hvis der vel og mærket er noget ;)
Det er som sagt ikke mig der har lavet den gamle hjemmeside. Kunne ALDRIG finde på at lave noget som helst i frames. Jeg skal lave en ny, og der skal jeg tænke SEO ind i billedet.
Det skal dog også lige siges at alt den tekst der står på elcompagniet.dk - ikke kommer på den nye side. Der er sket meget siden sidste opdatering :)
Det er fordi du skriver "site: elcompagniet.dk" og ikke "site:elcompagniet.dk" som man skal gøre det... forskellen er et mellemrum efter :
Jeg sku vidst ha været blevet i sengen i dag, hehe :) Det har jeg faktisk været udsat før også. Der fandt jeg dog selv ud af at det var mellemrummet. Godt der er andre der kan se noget ;)
Takker endnu engang. Det er rart at der er så mange behjælpelige brugere på Amino.dk
Det er fordi du skriver "site: elcompagniet.dk" og ikke "site:elcompagniet.dk" som man skal gøre det... forskellen er et mellemrum efter :
Jeg sku vidst ha været blevet i sengen i dag, hehe :) Det har jeg faktisk været udsat før også. Der fandt jeg dog selv ud af at det var mellemrummet. Godt der er andre der kan se noget ;)
:) ja... du kan altid se det ved at der også kommer andres hjemmesider frem hvis det er skrevet forkert :) det er jo kun dit site du vil vide noget om, og derfor kun dit site der skal vises :)
Michael Bay Sørensen:
Takker endnu engang. Det er rart at der er så mange behjælpelige brugere på Amino.dk
Det var da så lidt, og skulle det være en anden gang ;)