Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At fakturere uden CVR-NR - hjælp, tak!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har arbejdet lidt med noget tekst og har nu besluttet at gå selvstændig - og det går godt. Men jeg har endnu ikke modtaget mit CVRnr, som jeg ellers har bestilt og der kan gå endnu en måned før jeg modtager det. Sådan er så den, at der jo skal brød på bordet og jeg Har udført de opgaver der er blevet bestilt, men - hvordan sender jeg en faktura når jeg endnu ikke har modtaget CVRnr? Er det overhovedet lovligt for mig at få det som honorar på mit CPR, når jeg har anmodet om CPR men bare ikke har fået det endnu?

HVIS jeg kan få det som honorar på mit CPRnr, hvordan fører jeg så regnskab over det og er der nogle regler jeg ellers bør kende?

Håber i kan hjælpe.

Fra Ejstrupholm
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Cartella Skrevet kl. 22:00

Da jeg skulle fakturere uden CVR-nummer lavede jeg simpelthen bare en faktura med alle mine oplysninger. Efterfølgende betalte jeg så Skat af det beløb jeg fik ind fra køber :-)

Er dog ikke sikker på hvordan du føre det over i regnskabet efterfølgende.

Men held og lykke!

www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets.
^Find vores forhandlere inde på sitet.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:01

Måske er der sket en fejl da du søgte om dit CVR nr.? Jeg fik mit på 2 timer, efter jeg havde ansøgt på Virk.dk

Du må godt fakturere, men dit CPR skal stå på fakturaen og du må ikke opkræve moms.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:20

Hej Ann,

Du udskriver og sender dine faktura med moms til dine kunder som om du havde dit CVR nr. nu. Gå du bare igang!

Men du skla have et bogføringsprogram og så begynde at bogføre fra dag 1.!

I dette program kan du også udskrive og holdestyr på dine faktura og at der betales som der skal! (debitorstyring)  

Du skal installerer Winfinans der er et freeware program du finder det ved en googling af Winfinans Small Business som er et gratis program jeg selv anvender i min virksomhed.

Du kan også finde det her:
http://www.winfinans.dk/produkter/winfinans-small-business/download/thank-you

Med dette kan du efter en installation og opsætning hurtigt komme i gang med at få styr på dit bogholderi. Alle udgifter og indtægter samt lager og faktura kan du klare i dette program. Når du kommer over loftet ca. 1500 linier så åbnes et fuldt program for ca. 2000 kr..
Når din virksomhed vokser og der vil være behov for mere kan du få en net version og alle dine data går bare med over.

Noget du BØR se på og nej jeg er ikke sælger af dette, men driver handels –og konsulentvirksomhed i forretningsudvikling herunder bogføring  og økonomistyring samt ledelse!

Jeg bruger dette program og er meget tilfreds dermed, men jeg arbejder også med dette program for mine kunder ud i økonomistyrings -og bogføringsopgaver!

Så derfor kan jeg hjælpe dig i gang med dette uden store omkostninger!

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere info. og hjælp!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:31

Du skriver en faktura med dit CPR-nummer der, hvor dit CVR normalt ville stå.

Derudover skriver du at momssatsen er 0% (idet du ikke kan opkræve moms).

Husk, at det er et krav at du momsregistrerer dig hvis omsætningen overstiger 50.000,- kr. årligt.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:50

Hej Elias,

Der er foretaget tilmelding til CVR-registret så tilmelding er foretaget der ventes på et CVR nr.!

Så det er på plads med virksomheds registrering - ! Og ja det er rigtigt at huske grænsen for moms ikke moms nemlig omsætning > 50.000,- kr.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 10:53

Hej Ann,

Du skal først og fremmest gøre op med dig selv, om du vil være momsregistreret

Journalistik og forfattervirksomhed er i princippet momsfrit.

Afregning kan foregå som B-honorar. De fleste lønningssystemer, måske også ovenstående, har en funktion for udbetaling af B-honorarer. Fordelen er, at man kan have adgang til (supplerende) dagpenge. Ufordelen er, at der er sat en bund på 4-5.000 for fradragene i forbindelse med erhvervelse af B-honorar.

Ved B-honorarer, der kræver at man opgiver CPR-numre, taler man om timeopgørelse eller lønopgørelse. Ved A-indkomst ved egen selvstændig virksomhed, taler man om faktura eller regning.

Bemærk, at der er en bagatelgrænse på 50.000 for momspligtige indtægter.

De råd du får hos en veluddannet revisor eller hos dit forbunds revisor er, efter min erfaring, skarpere og mindre til ens egen ufordel, end de råd man kan indhente hos Skat.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:17

john sommer:
Og ja det er rigtigt at huske grænsen for moms ikke moms nemlig omsætning > 50.000,- kr.

Omsætningen på 50.000 er grænsen for om man SKAL momsregistreres, eller om man selv kan bestemme. Men husk, at ER man momsregistreret, skal al moms beregnes. Også af de første 0-50.000 kr.

Men nu fremgår det så, at trådstarteren måske slet ikke behøver at være momsregistreret i det fag, hun arbejder i? Det må skat da kunne svare på?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)