Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det næste skridt så??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle flinke Amino'er! 

Jeg har nu fundet på at rigtig fed ide, og som jeg helt klart tror kan sælge, jeg har fået tegnet min ide i en 3d format på Skechtup, og jeg ved præcis hvordan det skal være. Men nu er det svære så? HVAD ER DET NÆSTE SKRIDT? Hvem skal jeg kontakte der kan producere det her?? Det skal helst være noget billigt kina værk, og i starten skal jeg kun have ET eksemplar af det, da jeg skal fremstille ideen for andre.

Andet spørgsmål: Når jeg så har fået prototypen i hånden? Hvad gøre jeg så? Min målgruppe er supermarkeder, det er SELVE supermarkedet der kommer til at bruge mit værktøj, og ikke kunderne. Skal jeg så kontakte eksempel, Dansk Supermarkeds udviklingschef?? Eller hvad de nu bliver kaldt? eller hvad skal jeg gøre? Håber på svar!

Mvh Mortada Sarheed 

Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 61
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 04:04

Det kommer jo helt an på hvad det er for et produkt, det er jo ikke sikkert du kan få en fabrik til at producere alt til dit produkt.

Ingen det er svært at svare på når man ikke kender dit produktet, er det noget hele dansk supermarkedet skal bruge før det "virker" eller kan enkle butikker vælge at bruge det?

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:00

Igår var det en webshop med gadgets til Apple produkter, i dag er det noget helt andet. Det er fantastisk med nye ideer og jeg er tilhænger af, at man prøver nogle forskellige ting af, såfremt man har GENNEMTÆNKT det. Jeg kan muligvis tage fejl, men det virker ikke just som om, at du har lavet dig de store overvejelser(research osv.)

Jeg ville ydermere råde dig til at finde lidt informationer på nettet, i stedet for bare at spørge på amino hver gang. For god ordens skyld vælger jeg at svare på dine spørgsmål:

1: Det kommer meget an på, som andre også nævner det, typen af produkt og omfanget af opgaven. Uden yderligere information er det svært at hjælpe dig. Kina kan producere en masse, men man skal sørger for at finde den rigtige partner og få lavet en kontrakt så idéen ikke bliver taget.

2: Din målbrugge er B2B, også kaldet business-to-business. Der er flere måder, hvorpå du kan markedsføre dig mod virksomheder, direct mail, email osv. listen er lang, men det er her vigtig at få kontakt til beslutningstagerne i virksomheden, da det er dem man skal få overbevist om at det er rentabelt for virksomheden, at købe lige netop dit produkt.

Venlig hilsen

Christian

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 08:16

Har du undersøgt potentialet for dit værktøj. Med salg til detailhandel skal du vide de ønsker indtjening på min 40% dvs du skal sælge mange stk for at sikre dig overskud. Din prototype bliver dyr hvis ikke du får lavet mange styk samtidig.
Kender du ikke en i en mindre butik hvor du kan få den ind først. Dansk supermarked kan være en svær en at starte med.

Potentialet: vigtigt. Er der konkurrenter. Hvad er deres pris. Hvad gør dit produkt bedre? Er det samme dims blot i anden farve eller kan den noget nyt?
Sidste giver dig klart fordele for indsalg.

Men ang potentialet, det viser også hvor mange styk du skal sælge for breakeven. Hvis du satser på minimum 10% af potentialet før du har breakeven - vurder om det er realistisk.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:46

MortadaSarheed:
Skal jeg så kontakte eksempel, Dansk Supermarkeds udviklingschef?? Eller hvad de nu bliver kaldt? eller hvad skal jeg gøre? Håber på svar!

Du får svært ved, at få den direkte kontakt, tror jeg.

Næsten alle de store kæder har opbygget et lille "skjold" omkring topledelsen. Hvis du forstår!
Mit råd er at finde en supermarkedsleder som brænder for din ide og som har meget at sige indad til i kæden.

Det er bare vores erfaring!

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 21:50

Tusind tak for alle jeres svar. Også dig Cvester. Og jeg beklager hvis mine indlæg irriterer dig. Men jeg kan godt lid at have flere projekter igang. Så der vil helt klart komme flere indlæg med spørgsmål. Hvis de irritere dig, så må du bare se bort fra dem.

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 04:54

Det irritere mig på ingen måde, (trods hvad der måske for nogle, synes om en negativ bitone) jeg giver dig blot mine råd om, hvordan jeg ville gribe det an. Tror det er fælles for iværksættere at vi ønsker hinanden det bedste :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)