Hej Aminoer Jeg står i den situation at jeg "skylder" min arbejdsplads ca. 8000 kr Jeg er 17 år og arbejder som livredder i en svømmehal, og kan rigtig godt lide mit job, men forleden ringede min chef... Jeg har igennem et halvt år (siden jeg blev ansat) fået løn, som værende over 18 år (108 i timen.), og i min gode tro, troet at det var det jeg skulle have, da der følger et vist ansvar med, og opgaverne ikke varierer om man er under eller over 18 år. Især fordi mange af mine kollegaer også har fået det da de var u.18, og ikke betalt tilbage. Det skal måske siges at der er er utrolig dårlig ledelse i svømmehallen. Jeg har snakket med fagforeningen, men de kunne ikke rigtigt give mig et ordentligt svar nu og her. :-( Jeg vil gerne vide hvad mine rettigheder er, og hvad i synes jeg skal gøre ? Hvad sker der hvis jeg siger op, skylder jeg så stadig penge ? |
Med min meget begrænset viden indenfor jura, vil jeg mene, at du nok skal tilbage betale pengene, da du har handlet i ond tro, og egentligt godt klar over, at du fik for meget i løn.
Ret mig, hvis jeg tager fejl.