Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For meget i løn. Skal jeg betale tilbage?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i den situation at jeg "skylder" min arbejdsplads ca. 8000 kr

Jeg er 17 år og arbejder som livredder i en svømmehal, og kan rigtig godt lide mit job, men forleden ringede min chef...

Jeg har igennem et halvt år (siden jeg blev ansat) fået løn, som værende over 18 år (108 i timen.), og i min gode tro, troet at det var det jeg skulle have, da der følger et vist ansvar med, og opgaverne ikke varierer om man er under eller over 18 år.

Især fordi mange af mine kollegaer også har fået det da de var u.18, og ikke betalt tilbage.

Det skal måske siges at der er er utrolig dårlig ledelse i svømmehallen.

Jeg har snakket med fagforeningen, men de kunne ikke rigtigt give mig et ordentligt svar nu og her. :-(

Jeg vil gerne vide hvad mine rettigheder er, og hvad i synes jeg skal gøre  ?

Hvad sker der hvis jeg siger op, skylder jeg så stadig penge ?

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:05

Med min meget begrænset viden indenfor jura, vil jeg mene, at du nok skal tilbage betale pengene, da du har handlet i ond tro, og egentligt godt klar over, at du fik for meget i løn.
Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:14

Hvor mange timer har du arbejdet om ugen i svømmehallen?

Har du fået en ansættelsesbrev?

Hvis du har fået et ansættelsesbrev, hvad står der så i det du får i løn?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 22:24

Jeg arbejder i gns. 5 timer om ugen

Jeg har en kontrakt hvor der står 65kr i timen, men kan de godt kræve penge tilbage efter så lang tid?

Det er træls men jeg kan leve med at betale de penge

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:29

JonasAa:

Jeg arbejder i gns. 5 timer om ugen

Jeg har en kontrakt hvor der står 65kr i timen, men kan de godt kræve penge tilbage efter så lang tid?

Det er træls men jeg kan leve med at betale de penge

Du burde have reageret da du fik din første løn. Jeg er desværre ret sikker på at de godt kan kræve pengene tilbage.
Dog synes jeg du bør overveje at spørge din chef om I ikke kan dele halv skade, for han har jo være glad for dig, siden du har været der et halvt år.
Nu er det så et mindre problem, fordi du kan ikke aftale med ham, at han må trække lidt ad gangen. Du skal have en af dine forældre eller værge til på dine vejne at aftale at de trækker lidt hver gang du får løn.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der i kontrakten står 65 kr./time - grundet du er under 18 år - og du fra første lønseddel har modtaget 108 (var det vist nok) kr./time, hvorfor så ikke have fået det afklaret til at starte med?

Nå, men i og med kontrakten siger 65 kr./time og at du har handlet i ond tro - du ved, at andre før har fået for høj løn og er sluppet af sted med det - så bør du nok skulle betale de penge tilbage. Andet kan jeg hvert fald ikke forestille mig :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31

Ja hvis det drejer som om ½ år år og lønnen har været ganske anderledes end det som du havde kontrakt på, så må du regne med, at de kan kræve tilbagebetaling. Der er dog ikke nogen total automatik og det duer jo ikke, at hvis du har betalt til en fagforening - at de ikke kan give dig et svar. Det kan være de ikke kan lige så her og nu, men de skal jo svare på om de vil føre en sag for dig eller ikke

vh

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:40

http://avisen.dk/ole-fik-35000-for-meget-i-loen-nu-er-de-hans_160345.aspx 

Jeg er slet ikke skarp nok, til at sige hvad du skal gøre. Men her er et eksempel på én som fik et højere beløb på sin lønseddel, og som godt lagde mærke til det, men ligesom dig troede at det skyldtes arbejdspligter.

Jeg vil tro at det hele handler om god vs. ond tro, og jeg kan ikke udfra dit indlæg læse, at du skulle havde været i ond tro. Specielt ikke når i er flere som har oplevet at få for meget.

Men se at få snakket med din fagforening.

Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 22:41

Men kan de(ledelsen) ikke få en form for lærestreg, for dårlig administration. Jeg har jo ikke fusket med papirer, og vi opgiver alder hver måned, når vi afleverer løn

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JonasAa:
Men kan de(ledelsen) ikke få en form for lærestreg, for dårlig administration. Jeg har jo ikke fusket med papirer, og vi opgiver alder hver måned, når vi afleverer løn

Vil du våge den påstand at du aldrig har stutses over at du fik over 100, når der står 65 på din kontrakt?
Hvis du bare engang har bemærket at du har fået for meget og ikke reageret, er du i ond tro.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)