Jeg søger en miljø-rigtig webhost dvs. bruger vindenergi, er co2 neutral osv. Dem jeg har fundet er ekstremt dyre og ikke danske. Findes der overhovedet nogle danske udbydere? Er der nogen af jer der har viden på området?
Nu er det ikke fordi, at jeg vil være en ass, men så er det jo heller ikke dansk hosting :-)
Jeg kender ikke til nogle DC i Danmark som kører 100% CO2 frit. Jeg ved at Netgroup, hvor vi hoster vores setup (i Høje Taastrup) gør alt, hvad de kan, for at mindske energiforbruget. Fx. kører vores datacenter på friluft i 9 ud af 12 måneder om året. Dvs. at kølingen i datacenteret sker ved hjælp af luft udefra, fremfor luft som nedkøles med store anlæg. Det sparer en del allerede der! Men at gå så vidt og håbe på solceller på taget eller vindmøller på parkeringspladsen, det er nok lidt optimistisk at sigte efter i Danmark :-)
med de elpriser der er i DK kan man vel formode at alle datacentre i DK benytter sig af lignende teknologier :-)
Det håber jeg da! Men jeg har ikke indsigt i, hvordan andre DC's gør det, så det vil jeg undlade at forsøge at gøre mig klog på. Det er nogle år siden jeg har haft brug for at undersøge markedet af DC, så jeg er kun up2date med hvordan mit eget gør tingene.
Vi er placeret i Holland ja, grundet af infrastruktur, en kunde skal have rigtig mange krav for at det virkelig har betydning om du er placeret i frankfurt, amsterdam eller et eller andet sted i Danmark
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.