Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte logo firma

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Amino tror i man kan lave et lille hygge firma som laver logo til folk til små penge. og hvad skal man tage for det ? Smile Tak på forhånd 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 02:31

Den er satme svær..
du kunne sagtens lave dette firma, men før folk ville købe noget (mig f.eks) ville jeg se nogen sider hvor dit / jeres logo er på :-)
Hvad er jeres "kendskab" til logo skabning? her i nogen eksempler?
er i gode til photoshop? eller lignende programmer?

Og mest af alt, er jeres arbejde unikt? :-)

Pm mig for en hurtigere chat hvis det er :) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 03:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan sådan set lave et lille "hygge firma" med det du vil. Om det kommer til at gå kommer an på mange ting.

Har du talent?

Kan du finde ud af at bruge (IKKE PHOTOSHOP) men et vektor program som Illustrator?

Er du kreativ?

Kan du sætte dig ind i forskellige stile?

Kender du til farver, signaler samt alt andet som indgår i udviklingen af et logo design?

Hvad er din pris?

Hvor mange timer kommer du til at bruge i forhold til den pris du kommer til at kræve.?

Kan du tage imod hård kritik hvis din kunde ikke kan lide dit arbejde.

Det er blandt andet nogle af de får spørgsmål du skal stille dig selv. Jeg har nemlig set mange ugen kaste sig ud i en opgave, med den tanke at tjene hurtige penge. De dropper det dog hurtigt igen, da de finder ud af at det kræves hårdt arbejde som alt andet.

Dit spørgsmål: "Hvad skal man tage for det?" <-- Hvad synes du selv? hvad er du værd, hvor meget vil du tage i timen eller for en opgave?

Har du mange års erfaring og kan vise noget frem af dit arbejde som du har tidligere lavet, kan du sagtens sætte prisen op, ellers skal du enten starte meget småt ud eller endda at lave noget gratis så andre kan se hvad du kan.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 03:23

Alexander R. B | Freelance Grafiker:
(IKKE PHOTOSHOP)

Så du påstår manden eller mig, eller hvilken som helst anden, ikke kan lave logos i photoshop? eller :-)? vil bare lige hører din mening!
Fordi jeg kender en del der laver det i photo 

Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 03:45

Christoffer Tornbjerg:
Så du påstår manden eller mig, eller hvilken som helst anden, ikke kan lave logos i photoshop? eller :-)? vil bare lige hører din mening!
Fordi jeg kender en del der laver det i photo 

Det vil aldrig være smart at lave et logo i photoshop. Skal man have et ordenligt logo, så skal det laves i vector format, som man fx gør i illustrator. Photoshop laver logoet i pixels, og det gør at man ikke kan lave det så stort som vil, i forhold til vector format hvor man kan gøre logoet så stort og lille som muligt uden at det mister form og skarphed. 

Jeg ville aldrig købe et logo som er lavet i photoshop, medmindre jeg selv kunne lave det om til vector format. :) 

Ejer af DopeLife - EST. 2011

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 03:49

Smag og behag vel.. 

Bad du mig om et logo i X str X str, lavede jeg det..

Bad du så om 4 mere i 4 forskellige str, lavede jeg det.. i ønsket str :)?

Kan ikke se ideen bag det andet, har skam prøvet det, men det ødelægger i min verden indtjeningen fra min og andre logo "makers" side indtjenings muligheden, hvis du bare selv kan gå hen og lave det større og mindre og sætte det hvor du nu vil?

Nok bare mig?

Syntes bare det ville være unfair at udelukke den indtjening for opretter...

Fordi hvis jeg nu fik en hjemmeside lavet, så ville personen der lavede den, jo heller ikke være glad for jeg lavede 10 hjemmesider i det..? eller? 

Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Skrevet kl. 03:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christoffer Tornbjerg:

Smag og behag vel.. 

Bad du mig om et logo i X str X str, lavede jeg det..

Bad du så om 4 mere i 4 forskellige str, lavede jeg det.. i ønsket str :)?

Kan ikke se ideen bag det andet, har skam prøvet det, men det ødelægger i min verden indtjeningen fra min og andre logo "makers" side indtjenings muligheden, hvis du bare selv kan gå hen og lave det større og mindre og sætte det hvor du nu vil?

Nok bare mig?

Syntes bare det ville være unfair at udelukke den indtjening for opretter...

Fordi hvis jeg nu fik en hjemmeside lavet, så ville personen der lavede den, jo heller ikke være glad for jeg lavede 10 hjemmesider i det..? eller? 

Hvad snakker du om? :) - det ødelægger intet for dig eller dine "logo makers" kammerater. Et ordentligt logo skal laves i vector format. 

Jeg arbejder selv med photoshop og illustrator, men faktum er at man ikke kan lave et ordentligt logo i photoshop. Et logo skal laves i vector format, for ellers kan det ikke bruges i forbindelse med hjemmesider og andre ting. Vector format gør nemlig at logoet kan bruges overalt, uden designer skal lave det om. :)

Forstår ikke rigtig hvad du mener med hjemmesider? Det er en helt anden bold gade.

Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Skrevet kl. 04:05

Man laver normalt logo i illustrator, da man på  den måde får et logo der er skalérbar, dvs. logo'et kan bruges i forskellige sammenhænge ex. web, poster, storformat osv. :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Logoer kan godt laves i Photoshop - hvis det er til ens eget firma. Så kan man bare skalere det ned i photoshop til forskellige formål.

SÆLGER man derimod et logo skal det være i vector, som alle de andre siger. :)

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 04:36

Præcis det du skrive mener jeg jo..

Laver du et logo som "kun" virker i 720 f.eks, så kan ham du sælger det til ikke bare lave det om "gratis" ?

I stedet beder han dig lave et 100x120 feks = flere penge til dig : det jo to bestillinger..

Altså, vil du tjene penge eller ej? sådan ser jeg det her? 

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)