Jeg ved sgu ikke med jer andre, men jeg udføre ikke noget der er imod Googles retningslinjer, det er så lidt at om så Matt Cutt væltede Googles algoritmer i alle slags pattedyr, ville jeg ikke blive ramt.
Jeg er næsten 100% sikker. Men selvfølgelig hvis man ikke har gjort det ordenligt så er man død.
Emil S:
Anders Saugstrup:
Det må være en befriende følelse at være helt sikker på fremtiden! :-)
Hvorfor er du så bekymret Anders? Google er jo ikke ude på at slagte sider der lakker en form for kvalitet?
Emil, jeg er skam ikke bekymret. Jeg er bare realistisk baseret på erfaringer. Og hvis du i dag følger Googles retningslinier, er det ikke sikkert, at du ikke bliver straffet om 3 år, hvor retningslinierne er ændrede.
@Anders: Om 3 år er retningslinjerne stadig de samme og budskabet er det samme " Få bedre indhold - bliv et trustet site "
Hvis du holder dig til dette punkt, så kan de rulle alle de opdateringer, de vil - det vil ikke ramme dit site. Hvis det skulle det, så ville det ramme store sider også såsom tdc.dk, danskebank.dk osv.
Nu tror jeg også, at man skal passe på med at gøre de her advarsler så skræmmende.. :-)
uenig der http://danskebank.dk/ har jo et stort udgående links på forsiden man skal aldrig sige aldrig og man har før hørt store sider er ramt i opdateringer det sker ikke tit men ingen kan vide sig sikker i denne her verden , men nummer 1 er gør alt så unikt som muligt og efter alle de regler man kender
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Så tror jeg at den næste opdatering bliver en delvis tilbagerulning af de fejl som er blevet lavet med Pingvinen. Jeg tror den kære Hr Cutts driver gæk med os alle. Pingvinen blev skabt for at skræmme folk der vil arbejde med seo ( er mit gæt). Problemet, for Google og for whitehats, er bare at Google`s algoritme altid vil kunne " games ", og at Google er blevet store på deres algoritme som den har været.
Det giver ingen mening at ødelægge deres algoritme, men det giver mening at chokere seo-miljøet, så man kan holde en del mennesker væk fra det. Der er simpelthen for mange der laver seo for tiden. Der var ikke noget galt med Googles algoritme, men hvis 50 % af jordens befolkning laver seo, må man skræmme nogle af dem
Men nu må vi se
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Det var da en mærkelig indstilling til et marked der i den grad er dynamisk. Algoritmen virkede før - så det ville være dumt at lave den om! What? De skal da netop konstant forbedre den - og en måde at forbedre den på har da helt sikkert været at ryste SEO markedet en smule. Hvis ikke de forbedre sig i takt med den udvikling der sker på nettet så blive de jo kørt over af konkurrenter på et tidspunkt. Iøvrigt har de jo konstant ændret på algoritmen og forbedret den i årenes løb. Så de ruller da næppe alt tilbage, men små rettelser af fejlene er da meget sandsynligt.
Når selv de bedste seo-eksperter ikke har kunnet finde ud af hvad der egentlig foregik med Pingvinen, så er det vel svært at kalde det en forbedring ? I bedste fald kan vi alle være neutrale om hvad der egentlig skete.
Som med alle opdateringer har der været sider som er kommet længere frem og andre tilbage. Jeg og en del seo-eksperter har dog aldrig set så mange clean sites blive straffet, og så mange dårlige sites blive belønnet før .
Men jeg er ikke sikker på at man kalde det en forbedring når man ikke ved hvad der i virkeligheden er foregået. Selvfølgelig hvis man tror på Google, og når de siger at alt de gør er godt, at så var Pingvinen også god. Problemet er bare alle os der rent faktisk følger med i serps på mere end 2-3 sites, at vi ser noget helt andet.
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Jamen jeg anerkender da at der var fejl ved pingvinene - og du og mange andre ved MEGET mere om det end jeg. Jeg blev bare lidt overrasket over holdningen at googles algoritme jo virkede før - så den skal ikke laves om. Den har jeg svært ved at tro at google følger(og det håber jeg da heller ikke).
Jeg har derfor også svært ved at tro at google ruller alle ændringer tilbage - men man kan da håbe på at de forbedre pingvinen væsentligt.
Men som sagt er jeg IKKE ekspert som mange andre her, men har bare svært ved at tro på at de bare ruller det hele tilbage, for det gamle var jo bedre. Det var somænd det hele.
Hvis jeg har forstået det ret, så kan man nu blive straffet for at have linket sporadisk gennem diverse fora, blogs etc. og man vil derfor gerne have slettet fortidens synder (links) i det omfang det kan lade sig gøre.
Har jeg opfattet dette korrekt, så er der nu mulighed for at linke sine konkurrenter ud over afgrunden
I øvrigt, så er der ved at være et gigantisk hysteri i forhold til den der søgemaskine, som i bund og grund kun består af nuller og ettaller rørt sammen i et evigt mismask.
Verdens bedste SEO-råd kommer her: Ærlighed varer længst.