Jeg synes selv det er vanvittigt at kvalitetsscoren for søgninger skulle forværres af en lav CTR på displaynetværket, men en Google-medarbejder fortalte mig det.
Henvis evt. Google-medarbejderen til disse hjælpe-tekster fra Google selv:
Et det for 1 dag eller hvor langt tid er den over, kampagnerne på dit billede?
Fint at se et eksempel på udgifter kontra klik for den givne periode / dag.
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.
Udmærkede råd, men jeg vil nu anbefale med at holde igen med et søgeord per annoncegruppe. Det passer perfekt til "store" søgeord, der har høj søgevolumen, men for mindre søgeord, så kan det skade dig mere end det gavner (ikke rent teknisk, men optimeringsmæssigt).
Det er et område jeg også berører i min bog.
Ellers må jeg give Frank ret - De to (tre inkl. søgepartnere) netværks kvalitetsresultat har ikke nogen indflydelse på hinanden.
Jeg har lige åbnet min webshop på nettet www.irus.dk Har du nogle gode råd til mig?
Jeg har brugt mange penge på adwords og der må gøres noget!
Vh
Irina
Den nok vigtigste del i en god adwords kampagne, er en god landingsside - en landingsside som konvertere godt.
Du bør få nogen til at kigge på din side, med henblik på at øge konverteringsraten - pt. kunne jeg forestille mig, at den er ret lav?
Hvis jeg var dig ville jeg alliere mig med en konverteringsekspert og evt. en designer. Det kan godt være det vil koste lidt penge i første omgang, men det er penge der er givet godt ud. Jeg sikker på din konvertering kan fordobles mange gange...
men jeg vil nu anbefale med at holde igen med et søgeord per annoncegruppe. Det passer perfekt til "store" søgeord, der har høj søgevolumen, men for mindre søgeord, så kan det skade dig mere end det gavner (ikke rent teknisk, men optimeringsmæssigt).
Denne vil jeg godt bakke op omkring.
I den "perfekte verden" kan det godt være, at man har et søgeord per annoncegruppe. For så kan man målrette annonceteksten helt specifikt imod det søgeord, og den situation brugeren står i / problem brugeren står med. Meget fin idé.
Men hvis du vil gøre det i praksis, især hvis du har tusindvis af søgeord, så ved du godt hvad du skal lave i de næste mange uger / måneder / år :-)