Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Kapital !

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Dem jeg fandt i den liste har en samlet kapitalmængde, der LANGT overgår den, som er på Amino Kapital. Jeg kan samtidig læse om investorerne og se om de faktisk rammer indenfor min målgruppe - hvilket er information jeg ikke kan finde på Amino kapital. Det er så klart, at jeg skal bruge noget tid på at kvalitetssikre investorerne - men det har Amino kapital ikke gjort, så der vinder min egen research på point. 

Dertil kommer, som faktisk er det som trådstarteren efterlyser, at Amino kapital bevise sit værd ved, at kapitalsøger og investor møder hinanden. Det hele handler om cost-benifit. Hvis der sker en øget investering som følge af Amino kapital, så er det et godt koncept. Hvis det er investorer, som allerede er tilknyttet de største investeringsforeninger og de bare har fået det lidt nemmere, så er det et tilbageskridt, da den kapitalsøgende bare er blevet pålagt flere omkostninger

Der er gode elementer i Amino kapital - jeg synes bare, at der mangler nogle ting, som jeg har påpeget. 

Nu vil jeg trække mig ud af debatten, se en film og håbe på at der snart kommer et par succeshistorier om, at kapital og idé/virksomhed har mødt hinanden herinde.

Godnat :)

/Jonas

P.S. Jeg slagter aldrig geder eller reparerer biler. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisorblogger:
Jeg har læst en del af annoncerne igennem og synes der er mange useriøse.


Og sådan er det på Dating.dk, Den Blå Avis, Amino Virksomhedsbørs, De Gule Sider og tusind andre steder.
Amino Kapital er en super billig base over folk med penge og folk med ideer. Det man så "betaler", ud over de småpenge vi opkræver, er den tid det tager at vurdere hver annoncør. Gider man ikke det, så er der tonsvis af mæglere, der for titusindvis af kroner gerne hjælper med arbejdet.

Så med andre ord, er vi en lov cost løsning for "Gør det selv folket" og det hul i markedet tror vi på :-)

Men tak for din feedback, den er jeg glad for.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jacobsen:

Dem jeg fandt i den liste har en samlet kapitalmængde, der LANGT overgår den, som er på Amino Kapital. Jeg kan samtidig læse om investorerne og se om de faktisk rammer indenfor min målgruppe - hvilket er information jeg ikke kan finde på Amino kapital. Det er så klart, at jeg skal bruge noget tid på at kvalitetssikre investorerne - men det har Amino kapital ikke gjort, så der vinder min egen research på point. 

Dertil kommer, som faktisk er det som trådstarteren efterlyser, at Amino kapital bevise sit værd ved, at kapitalsøger og investor møder hinanden. Det hele handler om cost-benifit. Hvis der sker en øget investering som følge af Amino kapital, så er det et godt koncept. Hvis det er investorer, som allerede er tilknyttet de største investeringsforeninger og de bare har fået det lidt nemmere, så er det et tilbageskridt, da den kapitalsøgende bare er blevet pålagt flere omkostninger. 



Jonas, du har besluttet dig for din mening og den kan jeg ikke ændre og det er cool nok.
Indtil videre har mere end 100 mennesker fundet det penge værd at skrive sig op i databasen og det vidner om at der er nogen der prioriterer anderledes.

Jeg sætter pris på dine kommentarer og det er cool med mig at vi er enige om at være uenige :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Men tak for din feedback, den er jeg glad for.

Lige over! Det er fedt at du har tid til debatten. Forsøger bare at komme med lidt input.

Dbh

Christian   

 

 

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Peter Mortensen:

Man kunne måske overveje at sige 498,- for Amino-PLUS medlemmer og 998,- for andre ??



Ja det kunne man overveje, men udfordringe ville nok være, at folk så ville købe Amino Plus for 99 kr. og så melde sig ud igen.
Vi kunne så sige det kun galdt for 1 års abb. men så begynder det at blive noget kringlet at forklare.
Men jeg tænker over det.

De bedste hilsner

Martin

 

Hvad så med at give en loyalitetsrabat i stedet for til Plus-medlemmerne. Eksempel: Pr. dag du har været plus-medlem får du 50 øre i rabat, og så kan I sætte et maks på beløbets størrelse til 500 kr. evt. således at I får 498-998 kr. fra plus-medlemmerne når de opretter sig på kapitaltjenesten.

På den måde belønner man Plus-medlemmerne, og giver dem samtidig et incitament til at fastholde deres plus-medlemsskab, såfremt at deres loyalitetsbonus går tabt, hvis de i en periode stopper med at være plus-medlem.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg syndes det er en genial ide det martin har gang i og teamet. om annonce er der en dag eller to så længe den bliver gemt i investorens indbakke så er det billigt nok. da jeg som har mange ideer kan se ideen i det da det vil  spare mig for mange timer arbejde. og side på google og finde også først også skrive brevet. hvis jeg fek kan skrive 10 ideer til en hel masse investore så spare jeg meget tid og penge i sidste ende og man kan. nemt komme med kritik fra start af da det ikke er færdigtud viklet demkan jeg komme med masse af men vil hellere sende det til support med et par stykker som de kan oveje. i stedet for at skrive dem hen af vejen sådan ser jeg på sagen mig som nok har ihverfad 20 ideer ville det være en god ide for mit vedkommende :)

Fra Århus
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 19
Fra  Influate Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Så alt i alt kan jeg konkludere, at der er en hulens masse holdninger til noget som ingen reelt har prøvet... :)

@Martin:

Kunne en idé være at gøre det gratis for både kapital søgere og venture kapitalisterne/business-angels'ne? Screene lidt hårdere på kapitalsøgernes annoncer for at sortere de uderiøse fra og så tage et Amino salær (% eller fast pris) ved når der indgåes en aftale?

Er det en model I har overvejet?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Masimoto:
Hvad så med at give en loyalitetsrabat i stedet for til Plus-medlemmerne. Eksempel: Pr. dag du har været plus-medlem får du 50 øre i rabat, og så kan I sætte et maks på beløbets størrelse til 500 kr. evt. således at I får 498-998 kr. fra plus-medlemmerne når de opretter sig på kapitaltjenesten.


Det kunne man, men det er også en noget kringlet model.
Men jeg tænker :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Claes Nørskov:
Kunne en idé være at gøre det gratis for både kapital søgere og venture kapitalisterne/business-angels'ne? Screene lidt hårdere på kapitalsøgernes annoncer for at sortere de uderiøse fra og så tage et Amino salær (% eller fast pris) ved når der indgåes en aftale?


Vi prøvede den på Amino Virksomhedsbørs, men endte med at vi havde en ansat på fuld tid der legede detektiv, da mere end 50 % direkte løj over for os.
Selv folk vi vidste havde handlet med hinanden og hvor vi kunne se domænenavne var overdragede etc. holdt hårdnakket fast på at ingen handel var sket.
Der var sågar en der direkte truede mig, hvis jeg ville have penge for en handel han havde lavet.
Så den vej går jeg ikke ind på igen.

Jeg syntes den model vi har nu er både simpel og rimelig. På sigt vil jeg gerne have lidt ind fra investorerne, men det må jeg kigger på senere.

Igen tak for alle jeres ideer!

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Claes Nørskov:

Så alt i alt kan jeg konkludere, at der er en hulens masse holdninger til noget som ingen reelt har prøvet... :)

@Martin:

Kunne en idé være at gøre det gratis for både kapital søgere og venture kapitalisterne/business-angels'ne? Screene lidt hårdere på kapitalsøgernes annoncer for at sortere de uderiøse fra og så tage et Amino salær (% eller fast pris) ved når der indgåes en aftale?

Er det en model I har overvejet?

Overstående ville gøre Amino kapital til en underskudsforretning, det ville rent faktisk blive en ekstra udgift at have den. 

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)