Hej Jonas
Det undrer mig, at det er de kapitalsøgende, der skal betale 995 kr. +
moms. for at være med i to måneder. Kvalitetssikring hedder det sig. Der er ingen kvalitetssikring af
investorerne...
På vores Amino Kapital FAQ står der:
Hvorfor koster det penge at kontakte en investor?
For at tiltrække de bedste investorer, er det vigtigt at annoncerne er seriøse og når man betaler penge for noget, så tænker man sig bedre om. Dertil skal vi på Amino betale løn til 6 mand og da vi ingen tilskud får fra nogen, så er der kun en til at betale.
Det er tankevækkende, at det er de svageste, der skal betale dette gilde.
Ja det er hammer surt, men ikke meget i denne verden er retfærdigt.
Der er for mig at se ingen funktioner, som gør dette unikt. Der er ingen templates til opbygning af
forretningsplaner, ingen templates til kontraktforslag mellem partnerne og der er ingen feedback til projekterne i struktureret form. Reelt set er det en liste over investorer, som burde være gratis tilgængeligt.
Nu er sitet under 14 dage gammelt og vi har mange planer for videreudvikling. Men den måde jeg altid arbejder på, er at starte ud med et simpelt koncept og få det tunet. Samtidig får jeg en masse ideer og feedback fra brugerne og så er der lagt i kakkelovnen til en version 2.
Jeg ved ikke hvorfor du syntes at en liste over investorer burde være gratis, den er mange penge værd.
Jeg synes, at det bærer præg af, at nu da Amino har kundegrundlaget, så har de tænkt: Lad os score nogle hurtige penge uden rigtigt at gøre os umage med at lave noget fedt.
Det er fuldstændig korrekt, godt set. Amino er en 100% kommerciel forretning, der lever af de penge vi tjener, da ingen tilskud får fra noget som helst.
Det smukke er, at vi lever af andres succes og laver vi noget folk ikke vil have, så har vi spildt tid og penge.
Så hver gang vi laver en ny service, så tænker vi over hvad vi kan tjene penge på, for det betyder også at vi giver en masse værdi til vores kunder (iværksættere).
Så din succes er vores succes.
Så lad mig igen understrege med fed skrift. Amino er en forretning vi håber at tjene tonsvis af penge på og man skal ikke købe så meget som en skrue af os, hvis man ikke kan bruge varen. Vi har aldrig bedt om almisser eller prøvet at bilde folk ind at vi arbejder for andre end os selv. At vi så elsker iværksættere og har det fantastisk med at se alt den værdi vi giver til andre og som nævnt ikke ville have nogen kunder, hvis ikke vi gjorde en afgørende forskel for folk, det er en anden sag.
De bedste hilsner
Martin