Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Benytte nuværende kundemasse til at skaffe nye kunder ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaringer - gode som dårlige, med at tilbyde nuværende kunder en fast rabatsats eller andet, hvis de skaffer nye kunder ?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:24

Eller ikke nødvendigvis erfaringer - men blot en mening om det er en god ide eller ej :)

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 22:03

du må aldrig starte med at discounte din løsning - det giver et lavere salg over tid -:)

det er bevist i mange forskellige undersøgelser.

Kim

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:04

I stedet for rabat skal du give nogle kunder langt langt mere end de forventer. Så anbefaler de dig til andre :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 23:11

next.man @

Ja enig - det er altid godt.

Men det ene udelukker vel ikke det andet...

Jeg tror heller ikke det skal "power sælges" , men benyttes til bestemte kundegrupper du ønsker flere af, og individuel kontakt - ikke bare i en nyhedsmail - der tror jeg det ville virke lidt desperat.

Men fint med forskellige vurderinger... jeg er selv usikker på om det er smart - deraf debatten :)

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 00:35

Jeg synes, det sender et kedeligt signal.

Det virker desperat, og du sætter kunden i en lidt penibel situation ved reelt at tilbyde ham et job som provisionssælger.

Jeg tror, du vil få mere ud af simpelthen bare at spørge dine kunder, om de kender nogen, der kunne være interesseret i samme gode ydelse, som de selv køber af dig. På den måde undgår du også at devaluere dit produkt.

Ved at tilbyde dem penge eller ydelser nu gør du dem endvidere mindre tilbøjelige til at give dig leads en anden gang, hvor du ikke kompenserer dem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:43

Jesper Laugesen:

Er der nogen der har erfaringer - gode som dårlige, med at tilbyde nuværende kunder en fast rabatsats eller andet, hvis de skaffer nye kunder ?

Ja, det hedder Network Marketing i daglig tale - og det kender du jo godt holdningen til her på kanalen. Wink

Vistaprint har længe gjort noget lignende - som du kan se her:

http://www.vistaprint.dk/henvis-en-ven.aspx?xnav=foot

Jakob Bank:

Ved at tilbyde dem penge eller ydelser nu gør du dem endvidere mindre tilbøjelige til at give dig leads en anden gang, hvor du ikke kompenserer dem.

Jeg er delvis enig i dette. Du KAN risikere at komme i en situation med en eksisterende kunde, som forlanger højere rabat end den du har tilbudt som udgangspunkt, hvis de ved, at de har henvist en kunde, der lægger en stor omsætning.

Men hvis du systematiserer det (som Vistaprint fx) så burde man jo kunne komme uden om den problemstilling.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 318
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 10:06

Vent til du har en stor kundegruppe med, discount :-)

Find kviklån, forbrugslån, online lån med NemID og meget andet på findkviklaan.nu

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:24

Jonathan @ Vent til du har en stor kundegruppe med, discount :-)

Ikke helt forstået Johathan ?

Allan @ Ja, kært barn har mange navne - meeenn jeg er nu ikke enig i at det er NM.

Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man lægger det op - det kan jo skrues sammen på 100 vis af måder.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:05

Hej Jesper

Det synes jeg sagtens man kan - bare pas på med hvordan du gør det.... Jeg har da selv overvejet noget lignende. Fx:

Hej Birgitte

Vil du hjælpe?

Jeg håber du er rigtig glad for din nye el ladcykel og jeg håber du har lige så stor glæde af din som jeg har af min egen.

Vi er jo et lille firma, så det er lidt svært at konkurrere mod "de store". I den forbindelse vil vi også meget gerne have al den hjælp vi kan få med at sprede budskabet om vores vidunderlige cykel. 

Kender du derfor nogen der kunne være interesseret i en ladcykel med hjælpemotor? I så fald, så håber jeg du vil anbefale os. 

Kender du en det vil købe en cykel af os, så kvitterer vi og siger TAK FOR HJÆLPEN ved at sende både dig og den nye kunde et GRATIS gavekort på en tur i biffen for 2 personer.

Med venlig hilsen....

:;:::::::::::::::::::::::

Som du selv siger så kan det jo gøres på mange måder. Nogen skal have en gullerod for at hjælpe, og andre vil gøre det gratis. Så er det jo op til dig selv at vurdere hvad der vil virke bedst for dine kunder :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)