Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortæl mig dog hvis jeg er en idiot!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at være helt med: Mener du, at man som udbyder af en opgave skal svare individuelt til alle, der byder ind på opgaven?

Hej med dig :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:06

Verden har forandret sig, så du må bare vænne dig til at folk ikke svarer, selvom det er uhøfligt.

Ellers går du jo rundt og bliver irriteret og stresset over det. :)

Jeg er selv blivet bedre til at give deadline ved tilbudsgivning, og har jeg ikke hørt noget inden da, ja så er det tilbud bortfaldet, og det er videre ud over stepperne.

Det har selvfølgelig noget med måden vi kommunikerer på idag - det er så let at indhente 20 tilbud via mail.

Det foregår på alle niveauer - selv de største firmaer svarer ikke ansøgere af stillinger de selv har opslået, og ned til lille Per, der ikke har lært noget om pli endnu.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:21

Tommy Krabbe:

Lige for at være helt med: Mener du, at man som udbyder af en opgave skal svare individuelt til alle, der byder ind på opgaven?

Hvis jeg havde en opgave blev der delt op, dem jeg mener har mulighed for at løse min opgave og dem som ikke har, baseret på det tilbud de kommer med, så dem der bare skriver ... eks . den kan jeg løse for dig kontakt mig ... ville i min verden blive afvist direkte, når der var sorteret ud ville jeg kontakte de tilbageværende ... mener også man har mulighed for at svare alle på en gang, så skulle man have mange kan man finde den man syntes og skrive tilbage til resten ....

Det mindste man kunne forvente var vel at opgaven blev sat hvor der findes en vinder eller slettes så får alle nemlig besked om det, dem der bare opretter og lader dem stå ja her sker ingenting;)

/

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU:
Det mindste man kunne forvente var vel at opgaven blev sat hvor der findes en vinder eller slettes så får alle nemlig besked om det, dem der bare opretter og lader dem stå ja her sker ingenting;)

Det mener jeg bestemt også. Det gør jeg også, når jeg udbyder en opgave. Men jeg svarer ikke alle, der kommer med et bud. Jeg bruger freelancer for at spare tid, og det gør man ikke, hvis man skal svare alle. For udover svarene i systemet, har jeg også prøvet folk, der skriver private beskeder, sender mails, og jeg har endda prøvet et par stykker, der ringer til mig for at få opgaven.

Endelig har jeg også prøvet folk, der bare sender mig et stykke graftisk arbejde, som de gerne vil have penge for, uden at jeg har bedt om at få det lavet. Det kan være en ny forside til min bog eller et logo. Det er frisk gået, men også for desperat. Og igen noget, man skal bruge tid på.

Så hvis freelancer systemet skal fungere perfekt, skal der naturligvis være gensidig respekt. Udbyderne skal lukke opgaverne rigtigt, og byderne skal lade systemet gøre sit arbejde og ikke tage for meget tid fra udbyderne, for så forsvinder hele pointen med at have systemet.

Hvis man så meget gerne vil have et "ekstra" svar, kan man jo gøre opmærksom på det og forsøge at motivere udbyderen til at komme med et svar. Og husk endelig at få lavet nogle gode profiler med gode referencer :-)

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10

Principielt bør en udbydder svare alle der byder ind. Helt som en arbejdsgiver skal svare alle der søger et job han udbyder, uanset hvordan han udbyder.
Jeg har som arbejdsgiver også svaret alle uopfordrede ansøgninger, men med standariseret svar ofte.
Det er rigtigt, at det kan være mange og med email kan det være flere end tidligere, men det er et samfundsansvar at gide svare de som reagerer på et job, og dermed også de som reagerer på et udbud
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

Vil lige lægge til, at hvis et svar bare var "kontakt mig", ville jeg ikke svare, men alle seriøse henvendelser ville få svar
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 11:39

Jeg har som arbejdsgiver også svaret alle uopfordrede ansøgninger, men med standariseret svar ofte.

Reskpekt til dig. For selvom det er et standardiseret svar, så ved folk at du har set deres bud eller ansøgning.

Jeg hader også når folk ikke svare tilbage, men lader det lægge hvis jeg ikke får svar. Derfor elsker jeg at ringe folk op (Spørge først) da man kan starte og slutte kommunikationen indenfor kort tid. Dog skal man passe på at kunden/arbejdsgiveren er klar over at man ringer.

Men alt i alt, tror jeg der er mange der hader ikke at få svar. Og hvad jeg har lært, så skal man gøre mod andre som man selv vil blive behandlet. Derfor svare jeg (normalt) tilbage hvis det er seriøst nok. Hvis alle gjorde det, ville vi ikke have denne tråd, og en bedre kommunikation i Danmark på dette område. De andre er bare nogle idioter!

Mvh. Daniel K. Petersen

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:46

Nej du er ikke en Idiot.

Som mange andre skriver så sker det tit. Du skal dog ikke lade dig slå ud af det. Får lige så snart du har givet op så har de "vundet" kæmp for det du gerne vil lave og det hele skal nok blive meget bedre.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg var dig, ville jeg være glad for at de ikke svarer. Det giver dig en rigtig god fornemmelse af hvordan de er og hvordan de driver deres virksomhed... med stor sandsynlighed ikke nogen der er værd at samarbejde med.
Man skal vælge sine kampe med omhu, og nettop manglende/meget langsom svar, er faktorer du bør vurdere dine kommende samarbejdspartnere på.

Om udbyderne på amino freelance er bedre eller dårligere til at svare end andre... tror jeg ikke. Jeg tror både udbydere og freelancere kan fortælle bunker af historier, om manglende svar fra modparten.

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 12:06

Boysen:
Jeg tror både udbydere og freelancere kan fortælle bunker af historier, om manglende svar fra modparten.

Nu du siger det, er der så nogle der har nogle mærkværdige historier om kommunikation med en person/virksomhed. F.eks. sure personer eller andet? :) 

Mvh. Daniel K. Petersen

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)