Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timeløn - Hvad har jeg efter jeg har betalt min medarbejder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for lidt hj lp.:)

Jeg skal nu for første gang ans tte en person i mit firma.

Jeg har lidt svært ved se hvilke omkostninger det kan have, at have en ansat i sit firma.

Jeg tager 200 kr i timen+moms for at udf re et stykke arbejde for et firma.

Hvis jeg nu ans tter en person med en timeløn p 100 kr, hvor meget skal jeg s betale til hanspension, forsikring,feriepenge......betale ham sygepenge?

Hvor meget har jeg tilbage efter jeg har betalt personen

Tak p forh nden

Sådaaaaan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hej!

Du skal lægge ca. 35% til timelønnen.

/Peter

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:45
For flere år siden sagde man 33 %, men det holder ikke stik mere...du skal regne med små 40 %, idet du bl.a blivere revet i arbejds skade forsikringer, som igen lige er steget med 12 %

Så skal du nu også betale til en barsels fond...og alle de andre ting...du ikke plejer

Så er der desværre ikke taget højde for at din medarbejder ligger sig sy, har barns første sygedag, bliver gravid eller hvis det er en mand skal have 14 dags barsel...

Kommunen dækker syge dagpenge efter de første 14 dage...hvor du i 14 dage har betalt fuld løn til den syge medarbejder....er det en chauffør...så er det pludselig syv uger med fuld løn...

en syg medarbejder i 2 uger af 100 *37 timer kr ...+ de 40 % ialt en udgift på 10360

Du vil normalt have en fortjenste på 4440 kr på 14 dage...hvis vi ser bort fra ødelagte ting, arbejdstøj, betalt mobil telefon og alle den slags ting, afhængig af hvad du laver..

Prøv at regn lidt på hvor længe det skal gå godt..før du har råd til fravær..hvis det bare skal give ballance...

Husk for gud iverden en ansættelses kontakt, vist inden 14 dage...elelrs kan det koste dig en bøde på minimum 10000 til fagforeningen...

Med en indtægt på 200 kr + moms er det meget i lavt løns timeklassen, næsten lige meget hvad du laver, og hvor får du en medarbejder til 100,00 kr i timen ???

Jeg tor altså forskellen er for snæver til det kan balancere

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:57
Dato: 20-06-2007 21:45:05
Forfatter: lind

Husk for gud iverden en ansættelses kontakt, vist inden 14 dage...elelrs kan det koste dig en bøde på minimum 10000 til fagforeningen...

Med en indtægt på 200 kr + moms er det meget i lavt løns timeklassen, næsten lige meget hvad du laver, og hvor får du en medarbejder til 100,00 kr i timen ???

Jeg tor altså forskellen er for snæver til det kan balancere

Hvornår de skal have en ansættelseskontrakt afhænger af aflønningsperiode og evt. overenskomst. Tommelfingerreglen er at inden første lønudbetaling - dog for bl.a. chauffører er den 2 hverdage nu! (samtidig er der så nachfrist, men den skal man ikke satse på). Men enig i at ansættelseskontrakten skal! ligge der - og den skal være 100% rigtigt udfyldt. Så længe han ikke er tiltrådt en overenskomst kan det stadig lade sig gøre at finde ufaglært arbejde til omkring en 100,- men de hænger ikke på træerne.

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:18
Tak for jeres svar...

Men Lind prøver du skræmme mig......

"en syg medarbejder i 2 uger af 100 *37 timer kr ...+ de 40 % ialt en udgift på 10360"

Det er Godt nok mange penge at betale. Tænk hvis man lige har startet sit firma og  2  af ens ansatte bliver pludselig syg....Så kan man jo ikke gøre andet end lukke firmaet.(

Men kan man ikke undgår den slags  overraskelser ved ansætte medarbejdere som vika ?

Sådaaaaan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:20
Hej!

Jo...vikar eller nogle free-lancere.

/Peter

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 00:10
Hej

Nej jeg prøver ikke at skramme, fortæller bare hvad det koster...og så var det et billigt eksempel...vi har chaufør ansat det koster i 7 uger...... og man skal huske at en vikar eller fre lance kun arbejder når de vil...ikke altid når du har brug for det....og pt er arbejds marked ikke chefens..men den ansattes

Hvis du giver en vbikar faste timer, altså faste tidspunkter de skal arbejde på.....er det ikke en rigtig vikar du har brug for...og du kan blive dømt til at betale syge penge...i de antal uger overenskomsten siger....og man er langt hen af vejen bundet af overenskomster også uden at have skrevet dem under.

Inden for mange felter er det nødvendig t at være tilknyttet branche organisationer...og bum du skal betlae kontigent til jeg ved ikke hvad...vi snakker ikke kun 5000 tusind omåret.

Har du medarbejder der en enklt dag om pret arbejder uden for DK ( vi har chauffør) skal du have speciel forsikring der dækker dem, idet det gle sygesikring ikke dækker uden for Danmark når man er på arbejde...altå helelr ikke en forretnigns rejse...og hvem hænger på udgifterne hvis en medarbejder brækker benet i udlande...

Som mindre erhversdrivende er det en jungel at finde ud af......... hvordan tror du det hele ser ud hvis du ansætter en, det går godt i et halvt år, vedkommende bliver sygt...13 dage kommer tilbage 14 dage, bliver syg 10 dage kommer til bage 5 dage, holder ferie i 3 uger, bliver syg i sin ferie ( det skal du ikke dække da ferien er startet) men vedkommende er måske sy i tre uger efter.... Det er tre syge perioder uafhængig af hinanden...med forskellig esygedomme...du dækker de første 14 dage hver gang...hvem tror du der komme rtil at arbjde for at tallene  når sammen...

Jeg mener bare at din indtjening skal være højere før end du kan give 100 kr. i løn som reelt er 140 kr.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:30
Lige angående sygedagpenge de første 14 dage, så kan du tegne en forsikring, der minimerer dit tab på dette, og har du kun 1-2 ansatte og en lidt anstrenget opstartsøkonomi, så syntes jeg, det er en en god idé at tegne den.

Den giver dig ret til en refusion fra Kommunen på max. kr. 92,30 pr. time fra og med 2. sygedag. Den koster 0,58 % af din lønsum. Den udgift, skal du naturligvis lægge oveni de ca. 42%, der eller tales om her i tråden.
Du kan læse mere om den her: http://www.adir.dk/graphics/informationsprodukter/pjecer/2007/02_sygedagpenge_forsikring_private_arbejdsgivere/pdf/sygedp_forsikring_private_arbejdsgivere.pdf

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 17:33
Hej Lisbeth

Jeg ved godt du kan lave en forsikring, men det er som du selv nævner beregnet af lønsummen, så aghængig af hvordan du afregner dine medarbejder, hvordan de er ansat og hvor stabile de er kan det betale sig...hvis du har chauffør ansat skal du staid supplere denne dæknng op til den timeløn de får..i 7 uger...først der efter er der tale om dagpenge...

Denne fiorsikring er ofte en af de forsikringer der ikke brugesd af dem der ansætter folk første gang, fordi der er rigtig mange andre ting de skal til at betale som de ikke plejer...ikke mindst forsikring og pension som er de største poster oven i timelønnen....for ikke at tale om fri mobil som erfterhånden er et most....

Hvia man barsler med en ansat kan det mange gange gange betale sig at oprere med at bruge andre selvstændige når man har fortravlt:)

Det er vores erfaring, men det kommer vel an på hvad man arbejder med...mvh Linda

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)